Hogedrukkop?!
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
Hogedrukkop?!
Ff gecopyd uit de FAQ:
----------
De meeste snelle Fs-1’s willen zakken vaak in de 4e versnelling wat terug. Dit is voornamelijk te verhelpen door een goede hogedruk kop. Dit scheelt vaak al een hele hoop. Je kan een kant en klare hogedruk kop kopen, of je bestaande cilinderkop zelf afvlakken. Dat afvlakken gebeurt doormiddel van een glasplaat en een stuk schuurpapier. Je legt het schuurpapier op de glasplaat, en maakt nu met je cilinder kop draaiende 8-bewegingen overheen. De glasplaat dient er eigenlijk alleen voor als rechte ondergrond, anders heb je kans dat je je kop schuin afvlakt, waardoor deze niet meer goed afsluit.
Let er wel op, als je een 60cc cilinder hebt is het het beste om er ook een 60cc cilinderkop op te monteren (boring=43mm) anders heb je kans dat de zuiger tegen je kop aankomt (als je nog een 50cc kop hebt).
----------
Okay,.,. ik heb dus last van terugvallers, nu praten ze over een hogedruk kop, waar kan ik die bestellen? en/of ik hoorde dat je het zelf ook wel kon fixen...
Of ligt zo'n terugvaller ook aan je vertanding? (momenteel 12/39)
----------
De meeste snelle Fs-1’s willen zakken vaak in de 4e versnelling wat terug. Dit is voornamelijk te verhelpen door een goede hogedruk kop. Dit scheelt vaak al een hele hoop. Je kan een kant en klare hogedruk kop kopen, of je bestaande cilinderkop zelf afvlakken. Dat afvlakken gebeurt doormiddel van een glasplaat en een stuk schuurpapier. Je legt het schuurpapier op de glasplaat, en maakt nu met je cilinder kop draaiende 8-bewegingen overheen. De glasplaat dient er eigenlijk alleen voor als rechte ondergrond, anders heb je kans dat je je kop schuin afvlakt, waardoor deze niet meer goed afsluit.
Let er wel op, als je een 60cc cilinder hebt is het het beste om er ook een 60cc cilinderkop op te monteren (boring=43mm) anders heb je kans dat de zuiger tegen je kop aankomt (als je nog een 50cc kop hebt).
----------
Okay,.,. ik heb dus last van terugvallers, nu praten ze over een hogedruk kop, waar kan ik die bestellen? en/of ik hoorde dat je het zelf ook wel kon fixen...
Of ligt zo'n terugvaller ook aan je vertanding? (momenteel 12/39)
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
om 12/39 te trekken met een 49cc, moet hij wel al zijn best beginnen doen..
zo'n hogedrukkop vind je ondertussen haast overal..
grote vraag blijft, "hoe hard moet het gaan, en wat mag het kosten?"
één deel van een brommer opvoeren is meestal geen goed idee, omdat het de rest overklast, en die geven dan vervolgens één voor één de geest..
ik zou zeggen, steek achteraan es een 44 tand en kijk of het je zo bevalt qua rijden
zo'n hogedrukkop vind je ondertussen haast overal..
grote vraag blijft, "hoe hard moet het gaan, en wat mag het kosten?"
één deel van een brommer opvoeren is meestal geen goed idee, omdat het de rest overklast, en die geven dan vervolgens één voor één de geest..
ik zou zeggen, steek achteraan es een 44 tand en kijk of het je zo bevalt qua rijden
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
Hmm tandwieletje 12 helpt dus geen fuck.. net belletje gekregen...
Het maakt me niet uit hoe hard hij gaat, ik wil gewoon geen terugvaller in de 4e versnelling, ik wil dat hij ook in de 4 rijd. Dus houd maar aan dat er een 13 tands wieletje op zit...
Stel ik heb er een 13 tands opzitten, wat is dan de beste achteraan? en zal dit enig nut hebben, want dan moet hij er nog veel voor doen toch?
Het maakt me niet uit hoe hard hij gaat, ik wil gewoon geen terugvaller in de 4e versnelling, ik wil dat hij ook in de 4 rijd. Dus houd maar aan dat er een 13 tands wieletje op zit...
Stel ik heb er een 13 tands opzitten, wat is dan de beste achteraan? en zal dit enig nut hebben, want dan moet hij er nog veel voor doen toch?
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
Mijn Yamaha FS1 2RU:
Cilinder: 49cc FS1 cilinder (schat dat hij een paar keer is gehoned)
Carb: Mikuni VM10SC (10mm)
Uitlaat: 32 mm snelle bocht (Uitlaat onderlangs gekocht bij JMPB xD)
Dit genoeg?
Trouwens, nu ik toch zo in het boekje zit te neuzen, zie ik dat de 2RU een tandwielverhouding moet hebben van 12-45, ik heb nu 13-39, oude tandwiel heb ik er weer opzitten... Nu ben ik het dus helemaal kwijt.. zal ik er gewoon een 44 opgooien?
Cilinder: 49cc FS1 cilinder (schat dat hij een paar keer is gehoned)
Carb: Mikuni VM10SC (10mm)
Uitlaat: 32 mm snelle bocht (Uitlaat onderlangs gekocht bij JMPB xD)
Dit genoeg?
Trouwens, nu ik toch zo in het boekje zit te neuzen, zie ik dat de 2RU een tandwielverhouding moet hebben van 12-45, ik heb nu 13-39, oude tandwiel heb ik er weer opzitten... Nu ben ik het dus helemaal kwijt.. zal ik er gewoon een 44 opgooien?
Laatst gewijzigd door occ1s op 10 jul 2007, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek