yamaha tweety
-
- 100km gereden
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
- Locatie: Werkendam
wij hebbe hier een tijdje met olie gerejen...en daar behoort geloof ik ook castrol bij..die ...als je na eens wat rijden je cilinder er af haalde...heel de wand plakkerig deed doen.
en met goeie olie..kun je schraal smeren...wat de reactie van je brommer ten goede komt!
en tombo...je kan me probere in te pakke met LAAt doen..mar ik laat het liever goed doen door iemand die het met zn ogen dicht kan...waarvan "zei", die altijd het hards riepen dat ze er niet over de vloer zoue komen en er toch kwamen...puur omdat de man...in ons geval dus van Dijk ja....gewoon de persoon die je het moeten laten doen en meer.
dan ga je zelf toch niet lopen tobben
en als ik af en toe gino zn berichten en doen lees..kan ik daar uit op maken dat dat ook zeker iemand is...qua prestatie vermogen...die van dijk de hand kan schudden.
en volgens mij heb je mede door ons...een homoet onder je fs1 hange...ging je toch overstag dus...ssst
en met goeie olie..kun je schraal smeren...wat de reactie van je brommer ten goede komt!
en tombo...je kan me probere in te pakke met LAAt doen..mar ik laat het liever goed doen door iemand die het met zn ogen dicht kan...waarvan "zei", die altijd het hards riepen dat ze er niet over de vloer zoue komen en er toch kwamen...puur omdat de man...in ons geval dus van Dijk ja....gewoon de persoon die je het moeten laten doen en meer.
dan ga je zelf toch niet lopen tobben
en als ik af en toe gino zn berichten en doen lees..kan ik daar uit op maken dat dat ook zeker iemand is...qua prestatie vermogen...die van dijk de hand kan schudden.
en volgens mij heb je mede door ons...een homoet onder je fs1 hange...ging je toch overstag dus...ssst
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 100km gereden
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:47
- Locatie: Werkendam
Gino heeft daar gelijk in, een goeie verbranding is belangrijk.
Als je vet smeert duurt het ook veel langer dat die ingelopen is.
Want na 800 km is de cilinder en zuiger nog niet ingelopen!!!!
dat zuigertje moet goed uitharden.
dus je denkt: gas erop.
foute boel, vastloper, dus blijf allert.
Als tweety bij mij is geweest, moeten we gelijk gaan straten bij mij achter op de pad!!
De klinkers vliegen om je oren!! Als wij samen de Biesbosch in zijn geweest, moeten ze daarna gelijk gaan asfaltteren, zo gaat dat te keer.
groeten, addy
Als je vet smeert duurt het ook veel langer dat die ingelopen is.
Want na 800 km is de cilinder en zuiger nog niet ingelopen!!!!
dat zuigertje moet goed uitharden.
dus je denkt: gas erop.
foute boel, vastloper, dus blijf allert.
Als tweety bij mij is geweest, moeten we gelijk gaan straten bij mij achter op de pad!!
De klinkers vliegen om je oren!! Als wij samen de Biesbosch in zijn geweest, moeten ze daarna gelijk gaan asfaltteren, zo gaat dat te keer.
groeten, addy
- bromtolfs1
- 100km gereden
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 23:06
- Locatie: Uithuizen
- Contacteer:
Ik heb in mijn leven met de FS1 nog nooit een cilinder versleten in al die 68000 km's die ik heb gereden.
Op mijn toen nieuwe 1977 1J5
16000km met 257 cilinder top 65km/h
29000km met orri FS1 cilinder altijd 85km/uur (heeft een klein poosje 100km/uur gelopen)Had altijd een grijze droge demper(toen nog lood in de benzine)net zo grijs als bij een goed afgestelde viertakt motor op lange afstand.
1x een zuiger kapot gehad, deze was boven de pistonpen beide zijden gescheurd.
Heb ook nog een tijdje op petroleum gereden.
Deze cilinder is in beslag genomen door de politie.
Op mijn, bij een boer onder het stro vandaangehaalde FS1 met snelle schijf (type weet ik niet meer)
20000km 60cc FS1 cilinder en gemodificeerde orri uitlaat (32mm bocht).
Nooit geen problemen mee gehad.
Op mijn huidige 468 FS1-G
Deze bromfiets heeft nu bijna 21000 km's met deze cilinder gelopen waarvan ik 3000km heb gereden.
Heb op deze brommer 84km/uur max gereden en loopt altijd 75km/uur.
Orri gemodificeerde uitlaat met 32mm bocht, 16mm carburateur, 13/41 vertanding.
Baasje weegt nu 95 kg.
Het blok loopt als een zonnetje.
Van al deze drie brommers heb nog nooit een blok hoeven te splitsen vanwege versleten krukas lagers of andere ongemakken waarvoor je dit zou moeten doen.
Ik smeer altijd 1:20.
Ik vindt wanneer ik minder smeer kan ik horen dat de cilinder en zuiger meer geluid produceren.(Lees sneller slijten).
Ik vindt dat geen prettig geluid!
Wanneer ik lees op het forum hoeveel men smeert en hoeveel problemen men heeft met cilinders en zuigers is mijn mengverhouding zeker niet de slechtste.
Net als de slager altijd zegt : "Mag het ietsje meer zijn".
Op mijn toen nieuwe 1977 1J5
16000km met 257 cilinder top 65km/h
29000km met orri FS1 cilinder altijd 85km/uur (heeft een klein poosje 100km/uur gelopen)Had altijd een grijze droge demper(toen nog lood in de benzine)net zo grijs als bij een goed afgestelde viertakt motor op lange afstand.
1x een zuiger kapot gehad, deze was boven de pistonpen beide zijden gescheurd.
Heb ook nog een tijdje op petroleum gereden.
Deze cilinder is in beslag genomen door de politie.
Op mijn, bij een boer onder het stro vandaangehaalde FS1 met snelle schijf (type weet ik niet meer)
20000km 60cc FS1 cilinder en gemodificeerde orri uitlaat (32mm bocht).
Nooit geen problemen mee gehad.
Op mijn huidige 468 FS1-G
Deze bromfiets heeft nu bijna 21000 km's met deze cilinder gelopen waarvan ik 3000km heb gereden.
Heb op deze brommer 84km/uur max gereden en loopt altijd 75km/uur.
Orri gemodificeerde uitlaat met 32mm bocht, 16mm carburateur, 13/41 vertanding.
Baasje weegt nu 95 kg.
Het blok loopt als een zonnetje.
Van al deze drie brommers heb nog nooit een blok hoeven te splitsen vanwege versleten krukas lagers of andere ongemakken waarvoor je dit zou moeten doen.
Ik smeer altijd 1:20.
Ik vindt wanneer ik minder smeer kan ik horen dat de cilinder en zuiger meer geluid produceren.(Lees sneller slijten).
Ik vindt dat geen prettig geluid!
Wanneer ik lees op het forum hoeveel men smeert en hoeveel problemen men heeft met cilinders en zuigers is mijn mengverhouding zeker niet de slechtste.
Net als de slager altijd zegt : "Mag het ietsje meer zijn".
Laatst gewijzigd door bromtolfs1 op 18 nov 2007, 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 50km gereden
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 14 jun 2007, 14:15
- Locatie: werkendam
ja maar we hebben nu geen loot houdende benziene meer. en de smeerolie zijn ook niet meer te vergelijken met vroeger. want de tijd is natuurlijk niet stil blijven staan. de olie van tegenwoordig is veele maalen beter en de beziene is nu ook zonderl lood dus kan je niet meer van vroeger uit gaan met je meng verhouding en moet je nu de beste verhouding voor je zelf zoeken. en goed luisteren naar je eige brommer . en dan ook naar andere die ook ervaaring hebben met megsmeerolie en het megen hier van
-
- 50km gereden
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 14 jun 2007, 14:15
- Locatie: werkendam
halo jongens ik heb nu een temparatuur meeter op mijn yammie gemoteerd. en onder het rijde kan ik nu zien hoe heet dat me cilinder word . onder het rijden met een biuten tep van een graat of 9. word mijn cilinder een goede 30 graaden. en dat is bij volle porie erop. maar als je dan stopt naar eenigetijd rezen dan word de cilinder een graat of 90.
dus als je in een korte tijd weer verder rijd en je het gas goed ver open draaid dan heb je des te meer kans op een vast loopertje. dus vandaar goede mengolie gebruiken en geen friet vet uit belgie.!!!!!!!! groete tweety
dus als je in een korte tijd weer verder rijd en je het gas goed ver open draaid dan heb je des te meer kans op een vast loopertje. dus vandaar goede mengolie gebruiken en geen friet vet uit belgie.!!!!!!!! groete tweety
-
- 100km gereden
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 08:40
- Locatie: hank
tweety schreef:halo jongens ik heb nu een temparatuur meeter op mijn yammie gemoteerd. en onder het rijde kan ik nu zien hoe heet dat me cilinder word . onder het rijden met een biuten tep van een graat of 9. word mijn cilinder een goede 30 graaden. en dat is bij volle porie erop. maar als je dan stopt naar eenigetijd rezen dan word de cilinder een graat of 90.
dus als je in een korte tijd weer verder rijd en je het gas goed ver open draaid dan heb je des te meer kans op een vast loopertje. dus vandaar goede mengolie gebruiken en geen friet vet uit belgie.!!!!!!!! groete tweety
ja maar het is nu niet zo warm,in de zomerdag is dat natuurlijk wel een ander verhaal{heb je meer kans op een warmloper}
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: