Politie , op de rollen

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

yamaha_fs1_2ru schreef:Weetje wat een beetje jammer is... dat bij een rollerbankcontrole ze echt wel weten hoeveel versnellingen een FS1 heeft. Deze mensen zijn niet op hun achterhoofd gevallen.

Ik dacht dat Marijn (reddevil) keertje had meegemaakt iets alsin "oh fs1, daar weet ik alles van, die had ik vroeger ook.. 3 bak he!?" En dat ze toen t/m 3e schakelden..?
Ik hoor wel vaker verhalen dat die agenten te vroeg schakelen. Vroeger moesten ze hem in de hoogste versnelling testen, tegenwoordig in de versnelling waarin hij het hardst gaat ;)
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

Jeti schreef:
yamaha_fs1_2ru schreef: Vroeger moesten ze hem in de hoogste versnelling testen, tegenwoordig in de versnelling waarin hij het hardst gaat ;)

meestal is de snelste de hoogste toch?
ik kan me geen brommer inbeelden die sneller in 3 gaat dan in 4
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10781
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Er zijn zat FS1's met een gat tussen 3 en 4 die in feite alleen hard gaan met wind mee of bergaf. Daar zijn FS1 cilinders juist berucht om.
Kijk eerst even in de FAQ.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

Arnoute schreef:
Jeti schreef:
yamaha_fs1_2ru schreef: Vroeger moesten ze hem in de hoogste versnelling testen, tegenwoordig in de versnelling waarin hij het hardst gaat ;)

meestal is de snelste de hoogste toch?
ik kan me geen brommer inbeelden die sneller in 3 gaat dan in 4


ja wel hoor me puch gaat in 2 harder dan in 3 maar dat is echt een overdrive (toeren om laag te brengen)
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

wat mij in de jaren 70 vaak heeft geholpen is de choke open zetten rollenbanken waren er toen niet er werdt puur op het geluid geconstateerd dat de fs1 opgevoerd was.
dit ging alleen als je een carbarateur had met trekchoke.
Bij de oudere modellen met stuurchoke kon je een iets te kleine sproeier monteren zodat je als je volgas wilden je de stuurchoke moest open trekken.
Nadeel van dit was vaak wel dat je fs1 behoorlijk zoop en vaak niet stationair of heel onregelmatig liep.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

wat me opvalt bij elke van dit soort vragen is dat er gedacht word dat die juute gek zijn(zijn ze ook wel anders deed je dat beroep ook niet)
lopen meestal (toch wel zeker bij grotere rollenbank akties )aardige techneuten bij en die zijn echt niet gek.
en het wiel word al jaren opnieuw uitgevonden ,de dingen die ik lees werden al 30 jaar geleden gedaan .
als het niet vertrouwd word en of je werkt niet mee gaat ie gewoon naar het buro .
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

yamaha_fs1_2ru schreef:Weetje wat een beetje jammer is... dat bij een rollerbankcontrole ze echt wel weten hoeveel versnellingen een FS1 heeft. Deze mensen zijn niet op hun achterhoofd gevallen.

Ik ben in heel mijn brommer verleden nog nooit aangehouden..
Rij gewoon voorzichtig door de bebouwde kom en hou je aan de snelheid.
Je zult zien dat je niet zo snel wordt aangehouden. Als je toch wordt aangehouden is dat sneu geld. maar je hebt wel al die tijd lekker snel kunnen rijden over de buitenwegen.


ja maar jij woont in de middle of nowhere :lol:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23406
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Als je op de rollen moet heb je gewoon pech.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Bericht door HotWheels »

Te snel rijden is een keuze
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Bericht door Pa_Tombo »

Nu is te snel rijden een makkie.
Er gebeurd niet echt veel. :lol:
In 1973 twee x Yammie kwijt geweest aan de Politie.
Midden in centrum Nijmegen(mocht niet 60 het was maar 60 in de Molenstraat rijden) :evil:
Te snel .
Ik kon hem ophalen zonder de snelle delen.
Gelijk de eerste keer. geen waarschuwing of niks. 3e keer brommer in de pers.
Ook toen wisten ze van wanten.
Ja ook een bekeuring erbij :evil:
Gebruikersavatar
henkie22222
500km gereden
500km gereden
Berichten: 899
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen

Bericht door henkie22222 »

60 in de molenstraat is vragen om problemen
Dan heb je nog geluk gehad
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

bajaboy schreef:
Arnoute schreef:
Jeti schreef:
yamaha_fs1_2ru schreef: Vroeger moesten ze hem in de hoogste versnelling testen, tegenwoordig in de versnelling waarin hij het hardst gaat ;)

meestal is de snelste de hoogste toch?
ik kan me geen brommer inbeelden die sneller in 3 gaat dan in 4


ja wel hoor me puch gaat in 2 harder dan in 3 maar dat is echt een overdrive (toeren om laag te brengen)

en is het echt de bedoeling om een overdrive te maken of is het gewoon omdat er ook een gat in dde power zit?
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

is echt een overdrive
jbx
50km gereden
50km gereden
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jan 2012, 08:26
Locatie: helden

Bericht door jbx »

Een lid van de club, gaat altijd met goed weer met zijn zundapp ks 80 naar het werk.
werd vorig jaar onderweg aangehouden bij een controle.
Hij dus denken van shit,,,... nu hang ik.
Werd tussen de scooters op de rollenbank gezet.
de agentes in opleiding verzochten hem gas te gaan geven, hij dacht van oh zal hem maar in een versnelling zetten. dus dat werd de 2e gang en hij reed dus mooi 35km.

hij kreeg een prettige reis verder toegewenst!!!

dus zo kan het ook hahaha
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

mijne hebben ze gewoon kapoet gemaakt
Plaats reactie