tuning tips en/of ideeën?
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
tuning tips en/of ideeën?
ik heb net besloten dat ik uit deze setup, waarmee ik nu rijd zoveel mogelijk kracht en snelheid wil halen...
nu ben ik benieuwd naar ideeën zoals iets opvijlen bijwerken of vervangen zodat ik meer trekkracht krijg of meer toeren kan draaien...
ik wil wel graag met deze 50cc blijfen rijden...
mijn setup:
Blok: 2ru
cilinder: fs1 immi 50 cc
kop: hoge druk(uit de winkel, nog niet aan geknoeit)
carb: 16mm mikuni
tandwiel verhouding: 13/41
uitlaat: snelle pijp (schuin achterkantje)
sproeiermaat: 110 lang
alvast bedankt, hoop dat er wat leuke ideetjes uit rollen!
nu ben ik benieuwd naar ideeën zoals iets opvijlen bijwerken of vervangen zodat ik meer trekkracht krijg of meer toeren kan draaien...
ik wil wel graag met deze 50cc blijfen rijden...
mijn setup:
Blok: 2ru
cilinder: fs1 immi 50 cc
kop: hoge druk(uit de winkel, nog niet aan geknoeit)
carb: 16mm mikuni
tandwiel verhouding: 13/41
uitlaat: snelle pijp (schuin achterkantje)
sproeiermaat: 110 lang
alvast bedankt, hoop dat er wat leuke ideetjes uit rollen!
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
jonnotje schreef:jah precies, ik wacht wel ff op een reactie van hem
me uitlaatpoort is al 26 mm breed, breder ken volgends mij ook niet, eer oppervlak geven wel, maar dan moet de inlaat poort ook iets groter of beter geflowd worden, voor meer benzine
En dat met de benzineprijzen van vandaag, onverantwoord!!
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
begin met alle foutjes uit je cylinder te halen, braampjes etc,
belangrijkste is dat je poorten naadloos overlopen in je blok,
om dat netjes te kunnen doen, moet je eigenlijk je blok splitsen..
er mag geen rand zijn waar het mengsel voorbij moet, ter hoogte van de voetpakking..
vervolgens, voor je je poort begint op te vijlen, maak je best een piston,
waar de rand van de kop, een mm naar beneden gevijld is, ter breedte van de uitlaatpoort.
het is wat meer werk, maar liever een piston betalen dan een misvijlde cylinder weg te moeten gooien.
wat je dus doet:
vijl je uitlaatpoort wat omhoog, geef ze een broodjesvorm, waar het hoogste punt van het gat een 25mm van de bovenrand staat,
das al een eindje, maar nog niet de maximum mogelijke, (waarschijnlijk staat ze nu op 29mm?)
steek er dan de piston met de verlaagde rand op,
zet je ontsteking juist (heel belangrijk) probeer 1.85mm voor TDP
en test de motor..
door de piston kan je dan tewetenkomen of je die laatste mm nog hoger kan vijlen of niet, met een normale piston dan hé
begin maar eerst met die naden
een goede opgevoerde motor is een akkoord met vele noten, dat weet je hé
belangrijkste is dat je poorten naadloos overlopen in je blok,
om dat netjes te kunnen doen, moet je eigenlijk je blok splitsen..
er mag geen rand zijn waar het mengsel voorbij moet, ter hoogte van de voetpakking..
vervolgens, voor je je poort begint op te vijlen, maak je best een piston,
waar de rand van de kop, een mm naar beneden gevijld is, ter breedte van de uitlaatpoort.
het is wat meer werk, maar liever een piston betalen dan een misvijlde cylinder weg te moeten gooien.
wat je dus doet:
vijl je uitlaatpoort wat omhoog, geef ze een broodjesvorm, waar het hoogste punt van het gat een 25mm van de bovenrand staat,
das al een eindje, maar nog niet de maximum mogelijke, (waarschijnlijk staat ze nu op 29mm?)
steek er dan de piston met de verlaagde rand op,
zet je ontsteking juist (heel belangrijk) probeer 1.85mm voor TDP
en test de motor..
door de piston kan je dan tewetenkomen of je die laatste mm nog hoger kan vijlen of niet, met een normale piston dan hé
begin maar eerst met die naden
een goede opgevoerde motor is een akkoord met vele noten, dat weet je hé
when men were men, and helmets were for divers