Zelfde boring en slag fs1

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

waar moet ik de stalen plaat plaatsen aan de voorkant of aan de achterkant van het koppelingshuis
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat maakt in principe niet veel uit. Die stalen plaat heeft in principe dezelfde functie als ringetjes onder je veren doen. Ik heb hem volgens mij aan de kant van het koppelingshuis zitten.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

daar heb ik al extra ringetjes achter, ik heb gelukkig nogal wat koppelings platen en stalen platen, dan ga ik die bij me beide werkende blokken stoppen 8)
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik heb gewoon een orri koppleling en die doet het prima :wink:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

helaas bij mij niet, want hij trekt hem steeds door de koppeling als ik een beetje teveel gas geef onder het rijden, ookal is hij warm
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Heb je er wel goede olie inzitten?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

10W40 voor droge of natte koppeling vol synthetisch
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

? Droge of natte koppeling, wat is het nou? Voor een droge koppeling (autokoppeling) heb je kans op slippen.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik heb een dubbele tussen de gevoerde platen zitten én de ringetjes én zwaardere veren..
(..en hij slipt nog steeds 8) )
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:? Droge of natte koppeling, wat is het nou? Voor een droge koppeling (autokoppeling) heb je kans op slippen.


het is bedoelt voor een motor, dus kan bij allebei de koppelingen, voor droog en nat

en ik heb al wel gemerkt dat auto olie echt niet werkt wegens de teflon
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ok, wazig. Als er bij staat dat het expliciet geschikt is voor natte koppelingen dan moet het goed zijn.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik heb mijn aangepaste F5B grotere spoelpoorten gegeven en de uitlaat poort iets verhoogd en als een halvemaantje gemaakt en dat trekt wel aardig zonder echt ingereden te zijn, en 's ochtends vroegs heb ik al last met het starten omdat hij door de koppeling slipt in de eerste versnelling, ma der zitten net nieuwe koppelings platen en veren op, dus dan zou ik toch denken dat de cil wat te sterk is voor de koppeling
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Vaak helpt je wormpje goed afstellen ook een hele hoop. Voordat je koppeling echt gaat slippen door het vermogen als alles nieuw is, ben je wel wat verder :)
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

hij heeft een beetje speling op het wormpje dat heb ik expres gedaan, ik moet dus eerst een klein stukje inknijpen voor dat het wormpje tegen de druk stift aan komt
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Triforce schreef:ik heb mijn aangepaste F5B grotere spoelpoorten gegeven en de uitlaat poort iets verhoogd en als een halvemaantje gemaakt en dat trekt wel aardig zonder echt ingereden te zijn, en 's ochtends vroegs heb ik al last met het starten omdat hij door de koppeling slipt in de eerste versnelling, ma der zitten net nieuwe koppelings platen en veren op, dus dan zou ik toch denken dat de cil wat te sterk is voor de koppeling


Dat klinkt meer als niet goed afgestelde koppeling idd. :roll:
Plaats reactie