Ideale tandwielverhoudingen?
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 11:43
- Locatie: Ulrum (noord/West Groningen)
ik heb met mijn setup behoorlijk wat toeren (nou is het wel lang geleden (24 jaar) dat ik voor het laatst FS1 heb gereden)
misschien is het normaal maar hier mijn setup
Athena Alluminium Cilinder 60cc
16 mm carb. (orig. Mikuni)
sproeier 150 (orig. Mikuni)
uitlaat is een 80cc uitlaat (5a7)heb namelijk een Sheriff.
60 cc kop
tandwiel verhouding 14 - 44
moet de tandwiel verhouding niet anders wezen?
want hij maakt nu dus behoorlijk toeren als ik 70 rij. (maar misschien is dit normaal)
Klaas
misschien is het normaal maar hier mijn setup
Athena Alluminium Cilinder 60cc
16 mm carb. (orig. Mikuni)
sproeier 150 (orig. Mikuni)
uitlaat is een 80cc uitlaat (5a7)heb namelijk een Sheriff.
60 cc kop
tandwiel verhouding 14 - 44
moet de tandwiel verhouding niet anders wezen?
want hij maakt nu dus behoorlijk toeren als ik 70 rij. (maar misschien is dit normaal)
Klaas
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Euhm, zowiezo is het lastiger om een sheriff tandwielverhoudingen te vergelijken met fs1 tandwielverhoudingen. Een sheriff heeft namelijk een kleiner achterwiel, en zal dus met dezelfde tandwielverhouding als op een fs1 langzamer lopen (maar wel harder trekken). Is die 70 km/h in de 4? Dat is erg weinig, volgens mij kan je makkelijk een tandje groter.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 11:43
- Locatie: Ulrum (noord/West Groningen)
koppelingsplaten zijn nieuw (namelijk voledige blokrevisie gehad)
dus lijkt me niet en hij trekt in zijn 4 ook goed door vanaf 40 km/h (ook tegen de wind)
zal eens een andere tandwiel voor proberen (is het eenvoudigste)
p.s. klopt het wel dat het voorwiel 19 inch is, is namelijk bij mij zo (of maakt dat geen verschil voor de kilometerteller)
Klaas
dus lijkt me niet en hij trekt in zijn 4 ook goed door vanaf 40 km/h (ook tegen de wind)
zal eens een andere tandwiel voor proberen (is het eenvoudigste)
p.s. klopt het wel dat het voorwiel 19 inch is, is namelijk bij mij zo (of maakt dat geen verschil voor de kilometerteller)
Klaas
Nou hoe groter de wielomtrek, hoe minder slagen het wiel hoeft te maken en een km-teller telt dat aantal slagen.. als er een 19-inch wiel opzit en die teller is gemaakt voor een 17-inch wiel scheelt dat heel veel stel maar is een fietskilometerteller in op een 10 inch wiel ofzo.. dan rij je 50 in zn 1
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 50km gereden
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52
wat zouden jullie doen op een fs1 met
een f5b 50cc (waarvan ik de uitlaatpoort nog ietsje ga vijlen)
snelle uitlaatpijp
16mm mikuni
en ik weeg 80kg.
er zit nu iets van 11/39 op en daarmee zakt ie in zijn 4 terug in de toeren, dat was ook met mijn 10mm carbje.
en qua ketting, zijn er nog prestatieverschillen tussen merken ketting, ik hoorde dat IRIS heel goed is of maakt het niet veel uit wat voor'n ketting je erom legt?
een f5b 50cc (waarvan ik de uitlaatpoort nog ietsje ga vijlen)
snelle uitlaatpijp
16mm mikuni
en ik weeg 80kg.
er zit nu iets van 11/39 op en daarmee zakt ie in zijn 4 terug in de toeren, dat was ook met mijn 10mm carbje.
en qua ketting, zijn er nog prestatieverschillen tussen merken ketting, ik hoorde dat IRIS heel goed is of maakt het niet veel uit wat voor'n ketting je erom legt?