yamaha rd50m
- PD
- 1250km gereden
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
- Locatie: Zevenaar
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
Tombo schreef:Bouw er zo 1 op je FS1 ipv peugeot minder aanpaswerk!
dat ben ik nu ook weer van plan, waterkoelproject gaat voorlopig in de ijskast na 2 cilinders gekocht te hebben die niet passend zijn te maken en idd je hoeft alleen maar die membraanruimte af te sluiten en het carter mooi aan laten sluiten op de cilinder en je kunt rijden
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
penmaat 12 is simpel op te lossen, je pakt de zuiger naar de dichtsbijzijnde brommerboer en zegt; zo wil ik een nieuwe, maar met pen 12, en normaal heb je binnen enkele dagen de juiste zuiger (werkt bij mij alleszins)
zoals ik al enkele keren heb gezegd (lees: ik zaag) px en camino cilinders zijn hetzelfde, en zijn vrij simpel aan te passen, gewoon de gaten uitboren
ik heb ook ooit eens een wallaroo cil op men blok gehouden, en daar komen al 2 gaten van overeen, bij een fs1 staan ze op een vierkant, bij een wallaroo op een rechthoek, dus met vijlen past dat ook, en daar zijn ook veel verschillende cilinders van. ook zijn dit dezelfde cilinders als op een peugeot 103 en fox enzo
ik denk dat er zeer veel cilinders eenvoudig op een fs1 te maken zijn, misschien moet iemand daar eens een lijstje van maken...
zoals ik al enkele keren heb gezegd (lees: ik zaag) px en camino cilinders zijn hetzelfde, en zijn vrij simpel aan te passen, gewoon de gaten uitboren
ik heb ook ooit eens een wallaroo cil op men blok gehouden, en daar komen al 2 gaten van overeen, bij een fs1 staan ze op een vierkant, bij een wallaroo op een rechthoek, dus met vijlen past dat ook, en daar zijn ook veel verschillende cilinders van. ook zijn dit dezelfde cilinders als op een peugeot 103 en fox enzo
ik denk dat er zeer veel cilinders eenvoudig op een fs1 te maken zijn, misschien moet iemand daar eens een lijstje van maken...
andres schreef:hey hey,
Ik wil niet direct een nieuw topic openen daarom dat ik het hier even vraag.
Mijn neef volgt auto en mototechnieken in kortrijk en zijn leraar was vroeger bezeten door rd's.
Zo had hij een rd50m die 110 ging.
Mijn vraag is het mogelijk met een RD zo snel te gaan?
Het leuke nieuws hieraan is dat mijn neef dat blok krijgt!!!
Die gaan we dan onder mijn rd steken
Maar ik sta er momenteel nog beetje afwachtend tegenover want volgens mij is dit niet haalbaar.
Wat is jullie mening?
mischien een rd80 blok of zo