yamaha rd50m

Opvoeren en modificeren van de FS1
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

kan je eens een foto van je ontsteking posten?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Waarom maakt iedereen plots sleuven in zijn ontsteking ? desnoods wat streeepjes zetten met watervaste stift maar verder ontgaat mij de logica ??? :?:
roald-yamaha rd50m

Bericht door roald-yamaha rd50m »

wat heeft et voor zin om wat streepujes te zetten met watervaste stift als je je ontsteking geen centimeter kan bewegen???
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

hij bedoeld het ook voor als je ontstekings plaat wel te verdraaien is
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ontsteking zelf moet toch niet bewegen?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
roald-yamaha rd50m

Bericht door roald-yamaha rd50m »

ik bedoel de grondplaat :wink:
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Je moet de puntjes stellen.
Openen op 1.6mm voor BDP, al 1468 keer uitgelegd op dit forum.

Vaste grondplaat is geen probleem hoor.

Een tiende mm van tijd af geeft wél problemen.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Handyman schreef:Je moet de puntjes stellen.
Openen op 1.6mm voor BDP, al 1468 keer uitgelegd op dit forum.

Vaste grondplaat is geen probleem hoor.

Een tiende mm van tijd af geeft wél problemen.


1,6 mm kan maar is wel wat laat.
1,8 is meestal het beste :lol: en als je lef hebt voor de snelle jonges noog veel vroeger :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ginofs1 schreef:
Handyman schreef:Je moet de puntjes stellen.
Openen op 1.6mm voor BDP, al 1468 keer uitgelegd op dit forum.

Vaste grondplaat is geen probleem hoor.

Een tiende mm van tijd af geeft wél problemen.


1,6 mm kan maar is wel wat laat.
1,8 is meestal het beste :lol: en als je lef hebt voor de snelle jonges noog veel vroeger :wink:


ik ga denk ik met mijn aangepaste athena 2mm voorontsteking proberen :wink:
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

ginofs1 schreef:
Handyman schreef:Je moet de puntjes stellen.
Openen op 1.6mm voor BDP, al 1468 keer uitgelegd op dit forum.

Vaste grondplaat is geen probleem hoor.

Een tiende mm van tijd af geeft wél problemen.


1,6 mm kan maar is wel wat laat.
1,8 is meestal het beste :lol: en als je lef hebt voor de snelle jonges noog veel vroeger :wink:


De mijne wil niet vroeger op het moment... :cry: , typisch geval van "op".
Verse punten zijn onderweg !
Die gaan ook iets vroeger idd, anders wil de 60cc ook niet echt vooruit. :wink:
roald-yamaha rd50m

Bericht door roald-yamaha rd50m »

ik heb net niewe puntjes en heb ze tig keer afgesteld maar de grondplaat moet dus weer naar zijn originele plaats, en dan de puntjes afstellen??
andres
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007, 19:24
Locatie: Bottelare

Bericht door andres »

hey hey,
Ik wil niet direct een nieuw topic openen daarom dat ik het hier even vraag.
Mijn neef volgt auto en mototechnieken in kortrijk en zijn leraar was vroeger bezeten door rd's.
Zo had hij een rd50m die 110 ging.
Mijn vraag is het mogelijk met een RD zo snel te gaan?
Het leuke nieuws hieraan is dat mijn neef dat blok krijgt!!!
Die gaan we dan onder mijn rd steken :)
Maar ik sta er momenteel nog beetje afwachtend tegenover want volgens mij is dit niet haalbaar.
Wat is jullie mening?
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

noem die leraar toevallig F. Van den broeck?

zoja, dan heb ik dezelfde leraar.

vanmorgen had hij mij verteld 110 met innerrotor en 96 op de rollen met conventionele ontsteking en ik dacht ook dat het een dt blok was, maar die passen zonder probleem op rd.
andres
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007, 19:24
Locatie: Bottelare

Bericht door andres »

Dat zou wel eens heel goed kunnen!
de wereld is toch klein he :)
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ik denk wel dat dat doenbaar is, heb zelf al straffere verhalen gehoord,
vroeger was er wel een malossi kit tekoop waarmee je al 90 ging, dus met nog aanpassingen moet die 110 wel mogelijk zijn...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Plaats reactie