Pagina 1 van 8

puch cilinder

Geplaatst: 04 jan 2009, 14:20
door nl-terror-poesje
ik ben van plan om bij me oude werk gever een puch cilinder + bijbehorende homoet te kopen voor 20€ en dan een opvulplaatje van 3 mm te plaatsen om de slag van een puch te halen.

waar moet ik allemaal rekening mee houden ?

Geplaatst: 04 jan 2009, 14:22
door Zwepper
kijken hoe je de zuiger op de drijstang krijgt .
en ook kijken hoe je de inlaat poort dicht maakt :wink:

Geplaatst: 04 jan 2009, 14:27
door nl-terror-poesje
hoezo kijken hoe je de zuiger op de drijfstang krijgt ? puch is ook pen 12.

Geplaatst: 04 jan 2009, 14:30
door Tombo
Je timingen aanpassen, omdat puch een langere slag heeft kloppen je timingen van geen kant als je er alleen een ophoogplaat onder plaatst. Verder heb je nu een vrij kleine cilinderinhoud, omdat de zuigerdiameter van een puch iets van 38mm is, dat resulteert op een fs1 dus in minder als 50cc cilinderinhoud :lol:

Geplaatst: 04 jan 2009, 14:32
door nl-terror-poesje
ik kan van 70 tot 80 cc cilinders krijgen van puch.
ik wil niet me carter hoeven uitkoteren..tot hoeveel mm boring zou ik maximaal kunnen gaan ?

Geplaatst: 04 jan 2009, 14:35
door Tombo
dewaal hier op het forum laat een 80cc (metrakit?) cilinder op z'n FS1 blok zetten. Vraag het hem wat er aan gedaan moet worden.
Ik zou persoonlijk een andere cilinder opzoeken :P

Geplaatst: 04 jan 2009, 14:41
door nl-terror-poesje
t gaat mij erom dat ik gewoon een puch cilinder neem en dan een plaat eronder + die uitlaat en wel meer dan 50 cc..tot hoeveel mm boring past er maximaal in het carter van fs1 ?

Geplaatst: 04 jan 2009, 16:29
door nl-terror-poesje
niemand die dit weet ?

Geplaatst: 04 jan 2009, 16:30
door Tombo
Het gaat niet zozeer om de diameter van de zuiger, amar om de diameter van het cilinderhemd. Je moet dus ff de diameter van het cilinderhemd van een FS1 cilinderopmeten, dan weet je het.

Geplaatst: 04 jan 2009, 16:35
door PD
met een boring van 46mm zonder het blok uit te kotteren zit je echt op de max,
en dan heb je al echt dunne cilinder hemden

Geplaatst: 04 jan 2009, 19:38
door fs-ael
een fs1 heeft een hemd van 49 mm

70cc cilinders voor puch hebben meestal een 45 mm boring

dus dan heb je 2 mm over, maar zoals tombo al zij moet je wel de timingen aan passen

Geplaatst: 04 jan 2009, 19:40
door PD
fs-ael schreef:een fs1 heeft een hemd van 49 mm

70cc cilinders voor puch hebben meestal een 45 mm boring

dus dan heb je [s]2[/s] 49-45=3? :lol: mm over, maar zoals tombo al zij moet je wel de timingen aan passen

Geplaatst: 04 jan 2009, 19:41
door rise and shine
PD schreef:
fs-ael schreef:een fs1 heeft een hemd van 49 mm

70cc cilinders voor puch hebben meestal een 45 mm boring

dus dan heb je [s]2[/s] 49-45=3? :lol: mm over, maar zoals tombo al [s]zij[/s]zei moet je wel de timingen aan passen

Geplaatst: 04 jan 2009, 19:44
door fs-ael
heu 49 mm -45 mm is 4 mm gedeeld door 2 =jawel 2 mm per kant :angry:

Geplaatst: 04 jan 2009, 19:45
door mpro09
hum :huh: 4mm /2 toch?