race krukas
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ik heb ook zo'n K star zitten, best content van. Van zo'n volle kruk heb je plezier als de rest van je setup ook wil presteren,
ga je meer in toeren rijden dan origineel, is zo'n volle gewoonweg stabieler.
ik heb idd ook twijfelachtige rode vulligen gezien, maar denkdat die namaak waren. Je kan ze herkennen aan de randen van rood naar staal,
de overgang moet vlot zijn, en dus niet gapen. Somst is de vulling gelost en gaapt er een spleet. De opgekrulde rand, 'maalt' je mengsel op toeren, en dat vermindert de effektieve cartervulling.
de aanvalshoek van het mengsel op de schuine rechtse wang, is een punt dat volgens mij vaak wordt vergeten, die is anders bij die topracing als bij een Kstar.
(had 't onderwerp effe niet gezien, dus weer véél uitleg )
die verschillende ideëen over cartervullingen hebben met berekeningswijzen temaken, vroeger berekenden ze volumes en drukverschillen om de achterkantvulling te weten. en die is klein, want de cc's zijn dat eigenlijk ook ivgl met de ruimte rond de krukas.
toen bleek tranferttime en grootte van de poorten plots veel interessanter, aangezien de winst daarvan vele malen groter was.
de transfert-druk, wanneer de spoelpoorten opengaan, is groter bij een kleiner cartervolume. Zo kan je veel mengsel door kleine poorten proppen
ga je meer in toeren rijden dan origineel, is zo'n volle gewoonweg stabieler.
ik heb idd ook twijfelachtige rode vulligen gezien, maar denkdat die namaak waren. Je kan ze herkennen aan de randen van rood naar staal,
de overgang moet vlot zijn, en dus niet gapen. Somst is de vulling gelost en gaapt er een spleet. De opgekrulde rand, 'maalt' je mengsel op toeren, en dat vermindert de effektieve cartervulling.
de aanvalshoek van het mengsel op de schuine rechtse wang, is een punt dat volgens mij vaak wordt vergeten, die is anders bij die topracing als bij een Kstar.
(had 't onderwerp effe niet gezien, dus weer véél uitleg )
die verschillende ideëen over cartervullingen hebben met berekeningswijzen temaken, vroeger berekenden ze volumes en drukverschillen om de achterkantvulling te weten. en die is klein, want de cc's zijn dat eigenlijk ook ivgl met de ruimte rond de krukas.
toen bleek tranferttime en grootte van de poorten plots veel interessanter, aangezien de winst daarvan vele malen groter was.
de transfert-druk, wanneer de spoelpoorten opengaan, is groter bij een kleiner cartervolume. Zo kan je veel mengsel door kleine poorten proppen
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Fyer schreef:volgens mij heeft sam hier wel bij stil gestaan en daar kwam ook het idee vandaan van het zelf gemaakte vliegwiel? en hij is er zel ook uitgekomen da het nie veel uitmaakt dacht ik... ik wacht nog op reactie van sam zelf want ik weet het ook nie zeker
je vliegwiel geeft stabiliteit en 'anti-zwengel' (als het recht is) ook stamina (meer massa in beweging) maar is niet zo snel op toeren.
een volle krukas geeft je een inwendig vliegwiel eigenlijk, zodat dat magneetwiel niet echt meer moet, om mooi te draaien op toeren,
het gewicht ben je wel kwijt, dus toerenmaken of hij slaat af
[youtube] http://youtu.be/8wCGF8S5YzM [/youtube]
when men were men, and helmets were for divers
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
YamaSam schreef:de transfert-druk, wanneer de spoelpoorten opengaan, is groter bij een kleiner cartervolume. Zo kan je veel mengsel door kleine poorten proppen
Dat klinkt best tegenstrijdig, maar voor een fs1 is het dus gunstig wat kleiner cartervolume te hebben? want echt grote poorten zitten er niet in
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Een klein cartervolume (krukasruimte) is altijd gunstig. Het mengsel blijft dan niet samengeperst in de krukruimte zitten, maar moet wel daarheen waar de druk lager is, dus aan de andere kant van de spoelkanalen. Ook de grootte van de spoelkanalen draagt bij aan het cartervolume. Te groot is dus ook niet goed.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
bij mij doen ze het zeer goed.
en deze krukassen zijn mooi afgewerkt.
en deze krukassen zijn mooi afgewerkt.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23402
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
marco schreef:Twowheeler schreef:Die plastic zooi die ertussen zit kan mits goed bevestigd goed zijn, maar soms zit er een randje los wat steeds erger kan worden!
Vandaag zn krukas in mijn handen gehad ik vond het maar niks die rode rommel.
Zag er erg slordig uit en niet netjes afgewerkt.
Pardon.
niet mee eens hoor.
drijfstang netjes gepolijst tegen breuk ezv.
gewoon super mooi.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
marco schreef:Dan was het zeker geen goede die ik heb gezien.
ik heb er al meerdere gebruikt en in mijn handen gehad en zelfs naar belgie verstuurd, allemaal mooi.
maar dat zal dan wel moeten.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;