Pagina 1 van 4

z1

Geplaatst: 04 okt 2009, 01:53
door thomas-18
Heb op de nationale veteranen treffen voor een tientje een z1 op de kop kunnen tikken.
Hij is gewoon 50cc 40,00mm, ik heb er een nieuw zuigertje+zuigerveren voor gehaald.
Ik rijdt met z1, k-star 50cc kop, 16mm, snelle schijf en ontgrensde uitlaat met 28mm bocht, die cilinder heb zijn powerband heel laat hoog in de toeren, ik vind dit niet echt lekker rijden.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik onderin wat meer trekkracht krijg?

Thomas

Geplaatst: 04 okt 2009, 10:09
door Tombo
FS1 pijp monteren met dikke bocht :)

Geplaatst: 04 okt 2009, 14:05
door Triforce
ik heb hier ook een z1, maar ik stond er versteld van dat hij 14/40 kon trekken reed max 70, de powerband kwam soepel in inplaats van in eens.

Maar idd wat tombo zegt een uitlaat met dikke bocht monteren en dan zou het goed moeten zijn!

Geplaatst: 04 okt 2009, 14:59
door mpro09
gewoon janke 8)

Geplaatst: 04 okt 2009, 22:51
door koppel
heb zelf destijds een fs1 met z1 50cc gehad..........liep als een beest...............85 km per uur met iemand achterop.......................was de best trekkende fs1 die ik ooit bereden heb

volgens mij zijn ze toen ook in 60cc uitvoering geleverd, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.

Geplaatst: 04 okt 2009, 23:07
door marco
Je hebt ook Z1 cilinders met de tekst op zn kop.
Die zijn geloof ik nagemaakt.

Heb zelf ook met een Z1 cilinder gereden trok goed van onderuit met standaard uitlaat.

Geplaatst: 05 okt 2009, 10:24
door Tombo
Z1 met Homoet, 16mm en CDI ontsteking en niet perfecte zuiger liep hier met 13/39 81 km/h op de GPS. Mss dat er met een goede zuiger en zuigerveren iets meer uit te halen was. Had wel superveel middenkracht

Geplaatst: 05 okt 2009, 10:53
door Triforce
koppel schreef:heb zelf destijds een fs1 met z1 50cc gehad..........liep als een beest...............85 km per uur met iemand achterop.......................was de best trekkende fs1 die ik ooit bereden heb

volgens mij zijn ze toen ook in 60cc uitvoering geleverd, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.


Z1 cilinders zijn alleen in 50cc geleverd :wink:

Geplaatst: 05 okt 2009, 10:54
door Triforce
marco schreef:Je hebt ook Z1 cilinders met de tekst op zn kop.
Die zijn geloof ik nagemaakt.

Heb zelf ook met een Z1 cilinder gereden trok goed van onderuit met standaard uitlaat.


deze heb ik, maar zelfs deze zijn goed te berijden, ik kon 70 met een speling op het vliegwiel lager met de vertandijng 14/40

Geplaatst: 05 okt 2009, 12:40
door koppel
ben voor 99% zeker dat ik destijds een 60cc set van Zeta kocht, mischien stond er geen Z1 op, dat zou kunnen

Geplaatst: 05 okt 2009, 13:32
door Tombo
Het is jammer dat er weinig van dat echt oude aftermarket spul over is gebleven. Net zoals die grote (ik vind het woord breitwand zo duits :P) cilinders. Zou er best wel 1 willen hebben.

Geplaatst: 05 okt 2009, 14:03
door Triforce
Vindt ik nou ook, ik mis vooral de oude huygen cilinder met enorme spoelpoorten, ik heb nu wel 3 oude cilinder namelijk een fs1 imi een op de kop z1 (deze cilinders worden totaal niet heet tegenover de cilinders van nu) en een f5b onbewerkt allemaal.

Geplaatst: 05 okt 2009, 14:14
door YamaSam
ik kocht laatst een originele "fs1" cilinder, niks speciaals aan eigenlijk, buiten de vorm van de uitlaatpoort dan,
da's een trapezium..
de hoogtes heb ik nog ni gemeten, je ziet wel dat alles piekfijn is afgewerkt..

Geplaatst: 05 okt 2009, 16:22
door mpro09
het verschil tussen een z1 en een 1z kan je wel goed zien idd :P

Geplaatst: 05 okt 2009, 16:47
door Tombo
Jij had toch zo'n 1Z en een Z1 vergeleken?