Re: Lange slag fs1 blok in aanbouw.
Geplaatst: 31 aug 2016, 22:14
He jongens en meiden hoe ist ie,lang niks gedaan aan de fs1 te veel andere dingen te doen.
Ben wel vorig najaar nog flink bezig geweest met expansie uitlaten, andere poorttijden,curve ontstekingen en het goed aan de praat krijgen.
Maar ik kwam er achter dat ik verkeerd bezig ben,ik had een hoogtoerig ding gemaakt die bovenin toeren als een gek trok ( wist nooit dat een fs1tje met expansie zo hard kan trekken) maar dat kwam echt niet goed, ten eerste ik had het moeten doen bij een racer en niet voor op straat dat gaat echt niet,ik had er ook nog een flatspot in die ik er niet uit kreeg dus ik moest terugvoeren hhmmm ,volgend probleem ,die HPI buitenrotor ontsteking heb ik veel mee getest verschillende curves geprobeerd maar niet tevreden,deze ontsteking wil niet vonken aanslaan met de kickstarter, laagtoerig geen stroom )dus altijd duwen en daar ben je snel zat van voor een straat ding.
Daarbij wist ik wel zeker dat ik het blok nu vaak zou moeten reviseren of als er niet eerder wat stuk zou gaan,niet normaal hoe hij jankte,maar er is niet mee te rijden op straat,ppfff ,je mist ook ineens goede remmen als je zelf ook nog 90 kg weegt.
Dus ik ben aan het terugvoeren gegaan,heb de cilindertijden weer rustiger gemaakt en heb de schijftijden aangepast heb de kokusan met vast tijdstip er weer opgezet en ( die start bij de eerste trap ) de origineel hooge uitlaat ,en nu eerst weer een basis vinden om van daar uit weer een andere expansie uitlaat te maken,de maten zijn al bekend .
Ik heb ook al een programeerbare 6 volt zeeltronic CDI gekocht met bobine,de handpalm had ik al van mijn 350 ypvs project.
Dus nu gaan we voor middengebied kracht voor op straat en de maten voor een racer kunnen we onthouden maar niet weer gebruiken op straat.
Oja de 20 mm carb werkt nu goed en de 4 plaats koppeling werkt ook goed.
Zaterdag avond heb ik even gereden en heb er even plat opgelegen met originele hooge uitlaat trekt hij traag op maar hij ging toch nog 95 op de teller met 13 - 37 tanden.
Maar er is niks aan met een standaard uitlaat hij kan veel harder trekken met een goed pijp dus we gaan gewoon verder tot hij doet wat ik wil.
Groet van dirk,oja krabbie mooi al de zelfbouw dingen is echt kicken om zelf dingen te bouwen mooi.
Ben wel vorig najaar nog flink bezig geweest met expansie uitlaten, andere poorttijden,curve ontstekingen en het goed aan de praat krijgen.
Maar ik kwam er achter dat ik verkeerd bezig ben,ik had een hoogtoerig ding gemaakt die bovenin toeren als een gek trok ( wist nooit dat een fs1tje met expansie zo hard kan trekken) maar dat kwam echt niet goed, ten eerste ik had het moeten doen bij een racer en niet voor op straat dat gaat echt niet,ik had er ook nog een flatspot in die ik er niet uit kreeg dus ik moest terugvoeren hhmmm ,volgend probleem ,die HPI buitenrotor ontsteking heb ik veel mee getest verschillende curves geprobeerd maar niet tevreden,deze ontsteking wil niet vonken aanslaan met de kickstarter, laagtoerig geen stroom )dus altijd duwen en daar ben je snel zat van voor een straat ding.
Daarbij wist ik wel zeker dat ik het blok nu vaak zou moeten reviseren of als er niet eerder wat stuk zou gaan,niet normaal hoe hij jankte,maar er is niet mee te rijden op straat,ppfff ,je mist ook ineens goede remmen als je zelf ook nog 90 kg weegt.
Dus ik ben aan het terugvoeren gegaan,heb de cilindertijden weer rustiger gemaakt en heb de schijftijden aangepast heb de kokusan met vast tijdstip er weer opgezet en ( die start bij de eerste trap ) de origineel hooge uitlaat ,en nu eerst weer een basis vinden om van daar uit weer een andere expansie uitlaat te maken,de maten zijn al bekend .
Ik heb ook al een programeerbare 6 volt zeeltronic CDI gekocht met bobine,de handpalm had ik al van mijn 350 ypvs project.
Dus nu gaan we voor middengebied kracht voor op straat en de maten voor een racer kunnen we onthouden maar niet weer gebruiken op straat.
Oja de 20 mm carb werkt nu goed en de 4 plaats koppeling werkt ook goed.
Zaterdag avond heb ik even gereden en heb er even plat opgelegen met originele hooge uitlaat trekt hij traag op maar hij ging toch nog 95 op de teller met 13 - 37 tanden.
Maar er is niks aan met een standaard uitlaat hij kan veel harder trekken met een goed pijp dus we gaan gewoon verder tot hij doet wat ik wil.
Groet van dirk,oja krabbie mooi al de zelfbouw dingen is echt kicken om zelf dingen te bouwen mooi.