Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06 dec 2010, 21:22
door Twowheeler
die racers zijn eigenlijk nooit klaar met hun cillinder ;) , dus voor elke cillinder een andere binnenkop.

Geplaatst: 06 dec 2010, 21:39
door Tombo
Het is ook (wat marco al aangaf) afhankelijk van de baan e.d.

Geplaatst: 06 dec 2010, 22:25
door Twowheeler
Jeps en de temperatuur, licht vochtigheid enz enz enz enz

Geplaatst: 06 dec 2010, 22:42
door NIX
Die losse koppen kom je volgens mij vooral tegen bij LC koppen. Dan koelen ze tenminste nog.

Geplaatst: 06 dec 2010, 22:54
door Twowheeler
In de sobw worden ze vaak gebruikt ook bij lucht gekoelt ;)

Geplaatst: 06 dec 2010, 23:18
door Tombo
Klopt, bij de stevig getjoende Kreidlers zie je ze ook steeds meer

Geplaatst: 07 dec 2010, 00:11
door jan-lommaert
Twowheeler schreef:je kan ook een kreidler kop pakken ;).
maar wat ben je ermee van plan?
het is niet dat je voor bepaalde situaties een ander motor karakter hoeft te hebben toch?
dus is het denk ik niet echt nodig een losse binnenkop te gaan gebruiken, eerder gewoon een goede op je set aan laten meten ;)


De bedoeling was om een aantal verschillende binnenkoppen te maken met verschillende compressieverhoudingen en squishbanden zodat ik het verschil ook in de praktijk kan zien.
Ik probeer zo veel mogelijk zelf te doen, zodat ik er ook iets van leer.

Geplaatst: 07 dec 2010, 15:45
door ginofs1
jan-lommaert schreef:
Twowheeler schreef:je kan ook een kreidler kop pakken ;).
maar wat ben je ermee van plan?
het is niet dat je voor bepaalde situaties een ander motor karakter hoeft te hebben toch?
dus is het denk ik niet echt nodig een losse binnenkop te gaan gebruiken, eerder gewoon een goede op je set aan laten meten ;)


De bedoeling was om een aantal verschillende binnenkoppen te maken met verschillende compressieverhoudingen en squishbanden zodat ik het verschil ook in de praktijk kan zien.
Ik probeer zo veel mogelijk zelf te doen, zodat ik er ook iets van leer.


zelf doen daar steek je het meeste van op.
als je vragen hebt hoor ik het wel

Geplaatst: 08 dec 2010, 22:03
door fs-ael
jan-lommaert schreef:De bedoeling was om een aantal verschillende binnenkoppen te maken met verschillende compressieverhoudingen en squishbanden zodat ik het verschil ook in de praktijk kan zien.
Ik probeer zo veel mogelijk zelf te doen, zodat ik er ook iets van leer.


nu kost een immi kopje niet heel de wereld (16,50 € ) dus een paar kopjes aanpassen zal ook nog wel te doen zijn


de warmte overdracht zal ook veel beter zijn dan met een losse binnenkop.

kopje

Geplaatst: 17 jan 2011, 21:51
door tweety
je moet je squiwis zeker niet te nouw maaken wand dan branden je zuigerveeren vast.
en word ales egt heel heet.

kopje

Geplaatst: 17 jan 2011, 21:55
door tweety
vraag maar aan fs eal die kan er over mee praaten

Geplaatst: 17 jan 2011, 21:56
door marco
Met welke squish rij jij dan?