Uitlaat.

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Al eens een homoet geprobeerd?

Ik denk dat je met een fs50 uitlaat onderin wat meer kracht hebt dan met een homoet.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Je zegt dat je geen kracht hebt, hoe staat het met de compressie? Dus niet, ja hij heeft compressie :P maar zit de zuiger er met de correcte zuigerspeling in (en niet alleen op de letter letten, maar beter nameten eigenlijk)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

een goede cdi ontsteking.
en een op maat kopje.
een homoet.
zo rijd mijn zoon 85 km op zijn sloffen.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

@Marco: nee nog niet, misschien dat ik het nog wel een keer doe.

@Tombo: Ik zal hem nog een keer na meten, maar hij heeft wel genoeg compressie om vanaf de 4de versnelling door te trekken vanaf de 50 km/h, ik heb de juiste zuiger erbij zitten.

@Ginofs1: Ik moet nog alleen nog een cdi zelf hebben want mijn cdi is stuk maar de rest heb ik.

Ik heb nog een scooter uitlaat een keer ergens bij gekocht, ik wil hier nog een keer mee experimenteren.

Kan het misschien ook komen dat ik c3 lagers erin heb zitten bij de versnellings bak lagers??
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Triforce schreef:Kan het misschien ook komen dat ik c3 lagers erin heb zitten bij de versnellings bak lagers??


Heb ik ook :shock:
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Als je lagers/assen zoveel weerstand hebben dat je dat merkt aan een belabberde topsnelheid, dan had je dat allang gevoeld tijdens het monteren van je bak etc. ;)
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:Als je lagers/assen zoveel weerstand hebben dat je dat merkt aan een belabberde topsnelheid, dan had je dat allang gevoeld tijdens het monteren van je bak etc. ;)


De bak ging er perfect in, dus zal daar niet aan liggen denk ik, ook met 50cc haal ik de 70 wel maar duurt eventjes.

Dus gewoon een andere uitlaat proberen dus?

Dan ga ik daar maar wat mee doen.

Dan had ik nog een vraagje aan jou Gino, is zo'n cdi die je bij de ontstekingen verkoopt ook passend te maken voor een dtr ontsteking of zou ik een originele bestellen bij Yamaha? want het enige wat het niet doet van mijn cdi ontsteking is de cdi zelf, want hij komt echt totaal niet in toeren en hij houdt dan in bij een vast toerental (maakt niet uit welk ontsteking tijd stip want dat had ik al geprobeerd.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Triforce schreef:
Tombo schreef:Als je lagers/assen zoveel weerstand hebben dat je dat merkt aan een belabberde topsnelheid, dan had je dat allang gevoeld tijdens het monteren van je bak etc. ;)


De bak ging er perfect in, dus zal daar niet aan liggen denk ik, ook met 50cc haal ik de 70 wel maar duurt eventjes.

Dus gewoon een andere uitlaat proberen dus?

Dan ga ik daar maar wat mee doen.

Dan had ik nog een vraagje aan jou Gino, is zo'n cdi die je bij de ontstekingen verkoopt ook passend te maken voor een dtr ontsteking of zou ik een originele bestellen bij Yamaha? want het enige wat het niet doet van mijn cdi ontsteking is de cdi zelf, want hij komt echt totaal niet in toeren en hij houdt dan in bij een vast toerental (maakt niet uit welk ontsteking tijd stip want dat had ik al geprobeerd.


nee dat gaat niet.
de dtr ontsteking is een voorloper van de cdi.
daar door kan er op een dtr ontsteking geen begrenzer aangesloten worden.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ginofs1 schreef:
Triforce schreef:
Tombo schreef:Als je lagers/assen zoveel weerstand hebben dat je dat merkt aan een belabberde topsnelheid, dan had je dat allang gevoeld tijdens het monteren van je bak etc. ;)


De bak ging er perfect in, dus zal daar niet aan liggen denk ik, ook met 50cc haal ik de 70 wel maar duurt eventjes.

Dus gewoon een andere uitlaat proberen dus?

Dan ga ik daar maar wat mee doen.

Dan had ik nog een vraagje aan jou Gino, is zo'n cdi die je bij de ontstekingen verkoopt ook passend te maken voor een dtr ontsteking of zou ik een originele bestellen bij Yamaha? want het enige wat het niet doet van mijn cdi ontsteking is de cdi zelf, want hij komt echt totaal niet in toeren en hij houdt dan in bij een vast toerental (maakt niet uit welk ontsteking tijd stip want dat had ik al geprobeerd.


nee dat gaat niet.
de dtr ontsteking is een voorloper van de cdi.
daar door kan er op een dtr ontsteking geen begrenzer aangesloten worden.


Aah vandaar.

Maar dan kan hij toch ook niet inhouden of wel?

Ik heb dan misschien toch wel interesse bij een cdi ontsteking van jou!
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

dat kan wel :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Je kan toch ook je punten onsteking er weer onder zetten om te kijken of het daar aan ligt?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

marco schreef:Je kan toch ook je punten onsteking er weer onder zetten om te kijken of het daar aan ligt?


Ik heb dus juist mijn punten onsteking erop zitten, met cdi rijdt hij niet harder dan 20km/h in zijn 4.

@Gino: dan maar eventjes door sparen voor een cdi onsteking van jou :wink:
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2110
Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
Locatie: St.Maarten
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

Berichtje gehad van Tweety.

halo ik heb eerst met een kreidler ks uit laat gereeden en liep toen 100 km per uur.
en heb er laater zun groom pijp op gemaakt die je hier laat zien en liep toen 115 km per uur
met een fs1 orgi 40.25 zuiger.



gr tweety yellopower

Misschien wel interesante toevoegende waarde?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ik denk dat iedereen nog altijd op een filmpje wacht ofzo
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1111
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01

Bericht door dewaal »

115km dat weet ik niet maar hij loopt zeker weten een eind over de 100kmh
heb een keer met m'n zundapp achter hem aan gereden moest toch echt met m'n kop onder de tank
om hem bij te houden
Plaats reactie