powerbox
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 feb 2010, 17:06
- Locatie: velp
powerbox
Iemand ervaring met een powerbox op n fs1 roterende schijf of is dat alleen mogelijk bij membraam.
Kan t uberhaubt wel op onze fs1's
Kan t uberhaubt wel op onze fs1's
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 feb 2010, 17:06
- Locatie: velp
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
van mijn part valt er wel iets mee te doen, ook met een schijf..
extra volume met mengsel is nooit slecht, als het werkt onder serieuse druk..
als er bij je blok 'overschot van zuigen' aanwezig is, ben je met zon powerbox beter af ..
er zijn echter meestal gemakkelijker zaken om pk's mee te winnen op een 2T blok..
extra volume met mengsel is nooit slecht, als het werkt onder serieuse druk..
als er bij je blok 'overschot van zuigen' aanwezig is, ben je met zon powerbox beter af ..
er zijn echter meestal gemakkelijker zaken om pk's mee te winnen op een 2T blok..
when men were men, and helmets were for divers
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Zo'n powebox kan je beter berekenen, ik vraag me af of het werkt op een roterende inlaat, omdat zo'n powerbox echt puur op onder- en overdruk werkt. En het lijkt me dat een membraan daar meer gevoelig voor is als een roterende inlaat.
Alhoewel, nu ik dit typ... Een membraan is al onder- overdruk gestuurd, dus dan zou een powerbox daar minder effectief zijn. Omdat een roterende inlaat eigenlijk 'permanent' is zoals in een zuigergestuurde inlaat (maar met roterende inlaat kan je wel weer de timing bepalen...)
Alhoewel, nu ik dit typ... Een membraan is al onder- overdruk gestuurd, dus dan zou een powerbox daar minder effectief zijn. Omdat een roterende inlaat eigenlijk 'permanent' is zoals in een zuigergestuurde inlaat (maar met roterende inlaat kan je wel weer de timing bepalen...)
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
de meeste opstellingen bekijkend, denk ik dat er veel 65cc-rijders zijn die met een powerbox iets zouden winnen, gewoon omdat hun 16mm carb niet kan volgen qua aanvoer. als je een ombouwer hebt steken die voorzien is van een carbaansluiting op de cilinder (geen schijf-cilinder) kan je daar je powerbox op aansluiten, dat zal wel wat extra opleveren dan (ivgl met gewoon afdichten)
theoretisch wordt je cartervolume groter, wat eigenlijk slecht is. Bouw je echter een groot genoeg 'tekort' op, dan geeft het weer wél extra fors bij..
ik ben met mn HHO-racer op dat vlak ook bezig, ik vul de powerbox met waterstof, áls er dan extra zuigkracht is, dan zuigt ie waterstof binnen..
dit werkt treffelijk.. maar of het met gewoon regulier mengsel zoveel geeft is maar de vraag..
theoretisch wordt je cartervolume groter, wat eigenlijk slecht is. Bouw je echter een groot genoeg 'tekort' op, dan geeft het weer wél extra fors bij..
ik ben met mn HHO-racer op dat vlak ook bezig, ik vul de powerbox met waterstof, áls er dan extra zuigkracht is, dan zuigt ie waterstof binnen..
dit werkt treffelijk.. maar of het met gewoon regulier mengsel zoveel geeft is maar de vraag..
when men were men, and helmets were for divers
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Die HHO-racer, dat werkt dan als een soort van 'drukvulling' dan denk ik.
En ik denk dat Sam een pnt heeft, qua 60cc+ rijders met 16mm. Het mengsel wat ze niet verbruiken in lage toeren (=te rijk afgesteld) komt erbij bij hoge toeren.
Hmm, hersenspinsel, zou een 16mm met powerjet functie (zoals in de +28mm Mikuni's) niet werken bij een 16mm, als dat op 1 of andere manier uitgevonden/toegepast kan worden*
Ik denk dat het met een roterende inlaat misschien wel verrassend goed kan werken. Tenminste, als je voor pure race-vermogens gaat, niet voor straatgebruik.
*disclaimer, ik heb redelijk wat zelfgebrouwen bier op, dus ik kan wat rare hersenspinsels hebben
En ik denk dat Sam een pnt heeft, qua 60cc+ rijders met 16mm. Het mengsel wat ze niet verbruiken in lage toeren (=te rijk afgesteld) komt erbij bij hoge toeren.
Hmm, hersenspinsel, zou een 16mm met powerjet functie (zoals in de +28mm Mikuni's) niet werken bij een 16mm, als dat op 1 of andere manier uitgevonden/toegepast kan worden*
Ik denk dat het met een roterende inlaat misschien wel verrassend goed kan werken. Tenminste, als je voor pure race-vermogens gaat, niet voor straatgebruik.
*disclaimer, ik heb redelijk wat zelfgebrouwen bier op, dus ik kan wat rare hersenspinsels hebben
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
LOL@ zelfgebrouwen bier..
de HHOblok werkt inderdaad op 'over-onderdruk-toevoer' en zo blijkt is er wel nog deftig wat onderdruk bij een gepeperd blok.
als je powerbox op druk staat bij het openen van de zuigpoorten, heb je volgens mij zowieso winst in mengsel, kan je hem ook vullen bij de neerwaartse pistongang, dan blijf je die plus ook houden en heb je dus winst..
bij membraanblokken is de vraag bepaald door de spannig van het membraan en de aldanniet aanwezige overschot in zuigen
het is zoals bij de meeste tweetakt-prestatie vraagstukken altijd een geval van meerdere variabelen, maar er valt wél iets te rapen met zo'n powerbox..
en is vergelijkbaar met een turbo op een dieselblok eigenlijk.. het tekort wordt 'bijgeblazen' eigenlijk
de HHOblok werkt inderdaad op 'over-onderdruk-toevoer' en zo blijkt is er wel nog deftig wat onderdruk bij een gepeperd blok.
als je powerbox op druk staat bij het openen van de zuigpoorten, heb je volgens mij zowieso winst in mengsel, kan je hem ook vullen bij de neerwaartse pistongang, dan blijf je die plus ook houden en heb je dus winst..
bij membraanblokken is de vraag bepaald door de spannig van het membraan en de aldanniet aanwezige overschot in zuigen
het is zoals bij de meeste tweetakt-prestatie vraagstukken altijd een geval van meerdere variabelen, maar er valt wél iets te rapen met zo'n powerbox..
en is vergelijkbaar met een turbo op een dieselblok eigenlijk.. het tekort wordt 'bijgeblazen' eigenlijk
when men were men, and helmets were for divers
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
heb in 1985 dit op mijn fs1 gezet,je voelt er niks van.
Het werkt voor snelle 2 takten met veel lucht verplaatsing door het carter naar de uitlaat in samenwerking met een dikke carb:.
Het is voor het pulseren van je mengsel net zo iets als een kelk achter op een 4 takt carb:
Op een crosser werkt het goed,het word ook wel op de 350 ypvs gebruikt met een vat en 2 aansluitngen.
Verwacht geen wonderen de fs1 loopt er niet harder door,je kan beter een goede uitlaat laten maken dat helpt.
Het werkt voor snelle 2 takten met veel lucht verplaatsing door het carter naar de uitlaat in samenwerking met een dikke carb:.
Het is voor het pulseren van je mengsel net zo iets als een kelk achter op een 4 takt carb:
Op een crosser werkt het goed,het word ook wel op de 350 ypvs gebruikt met een vat en 2 aansluitngen.
Verwacht geen wonderen de fs1 loopt er niet harder door,je kan beter een goede uitlaat laten maken dat helpt.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 feb 2010, 17:06
- Locatie: velp
Daarom wilde ik ook wat ideeen/reacties van jullie horen: heeft t zin om n standaard box te kopen om die ergens tussen te vrotten op een straatbrommert.
Denk t niet dus zo naar de reacties te oordelen. Ben er wel wijzer van geworden, daarvoor mijn dank.
Zou overigens ook niet weten hoe/waar het aangesloten moet worden op n standaardfiets zonder allerlei gaten te moeten boren of andere kunsteligheden te moeten uitvoeren.
Een beetje zonde van een originele Beumer om die zo te bewerken, ik hou t wel bij cylinder/zuiger/carb./ tandwielaanpassingen enzo om m te versnellen.
Denk t niet dus zo naar de reacties te oordelen. Ben er wel wijzer van geworden, daarvoor mijn dank.
Zou overigens ook niet weten hoe/waar het aangesloten moet worden op n standaardfiets zonder allerlei gaten te moeten boren of andere kunsteligheden te moeten uitvoeren.
Een beetje zonde van een originele Beumer om die zo te bewerken, ik hou t wel bij cylinder/zuiger/carb./ tandwielaanpassingen enzo om m te versnellen.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
snellehenkie schreef:Daarom wilde ik ook wat ideeen/reacties van jullie horen: heeft t zin om n standaard box te kopen om die ergens tussen te vrotten op een straatbrommert.
Denk t niet dus zo naar de reacties te oordelen. Ben er wel wijzer van geworden, daarvoor mijn dank.
Zou overigens ook niet weten hoe/waar het aangesloten moet worden op n standaardfiets zonder allerlei gaten te moeten boren of andere kunsteligheden te moeten uitvoeren.
Een beetje zonde van een originele Beumer om die zo te bewerken, ik hou t wel bij cylinder/zuiger/carb./ tandwielaanpassingen enzo om m te versnellen.
laat de cilinder, carb en zuiger maar ori.
zoek het eerst maar in de uitlaat en kop. hier is het meeste te halen.
en wil je meer dan ongeveer 10.000 rpm maken kies dan voor een andere ontsteking.
boven de + -10.000 rpm gaan je punten zweven
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;