Pagina 1 van 3

Inlaatschijf timing.

Geplaatst: 13 mei 2011, 22:47
door 2taktdirk
Voor een fs1 kun je hier niet veel over vinden wat nu echt geprobeerd is en werkt,en dan bedoel ik de openings tijd voor BDP en de sluittijd na BDP.De inlaatschijf is een prachtig systeem en ik heb nu weer de koppeling deksel er af en ga weer andere schijftijden gebruiken proberen.Heb de cilinder er afgehaald om alles te controleren,ik had al een extra nieuwe zuiger klaar liggen maar die er in zit is nog zeer goed. Heb nog wat kleine dingen te veranderen,voetpakking dunner ,squish licht veranderen,ontsteking tijd beetje anders,naald en hoofdsproeier nog wat beter,hij liep afgelopen zondag ochtend gewoon 90 km en ik ben 88kg en 1m90 lang en zat er gewoon recht op ,dus dat gaat mooi, punt is dat hij bovenin sneller in toeren moet klimmen maar aangezien ik een zeer tamme schijf er in had gezet is hij nog wat rustig boven in toeren.

Geplaatst: 13 mei 2011, 22:48
door the_destroyers
:app: :app:

Geplaatst: 13 mei 2011, 22:53
door 2taktdirk
Dit verhaal hoort bij de project fs1 Liquid-Cooler lange slag blok.

Geplaatst: 14 mei 2011, 02:03
door YamaSam
volgens mij ben je't beste af met een opening van 180 - de helft van de graden opening richting carb,
dus iets meer dan de helft schijf.

tot al de rest op punt staat is dat een zeer degelijke stelling

piston omhoog is zuigen,, naar beneden is duwen..
met zo'n schijf draait de mijne 13.800 toeren

Geplaatst: 14 mei 2011, 15:10
door jan-lommaert
50cc?

Geplaatst: 14 mei 2011, 18:40
door Twowheeler
Bij Sam meestal wel :P

Geplaatst: 14 mei 2011, 19:16
door the_destroyers
Twowheeler schreef:Bij Sam [s]meestal[/s] wel :P



Bij Dirk ook denk ik (of mss 60cc)

Geplaatst: 14 mei 2011, 21:16
door ginofs1
Twowheeler schreef:Bij Sam meestal wel :P


bij sam altijd :wink:

Geplaatst: 18 mei 2011, 23:37
door jurgenkalis
Ik ben ook wel benieuwd wat de snelle jongens hier doen met de inlaattiming.

Gebruiken jullie ook gewoon zo'n immitatie geperste vezel schijf, bijvoorbeeld van jmpb?

Ik heb het idee dat die schijf voor een straat fs1 optimaal is getimed, in combinatie met een immi naadpijp en fs1 timingen in de cilinder.

Of kan de sluittijd nog iets scherper? :twisted:

Geplaatst: 19 mei 2011, 00:23
door YamaSam
der kan nog een 5 graden af, maar je moet naar het moment van opening kijken, niet naar de schijf zelf,
wanneer je je inlaatgat vervormt, verandert ook het moment van opening

Geplaatst: 19 mei 2011, 13:48
door jurgenkalis
Ik dacht dat de sluittijd een grotere invloed had op het vermogen en de vermogensopbouw dan de openingstijd.

Ik laat de schijf maar zoals hij nu is, het gaat al hard zat. 8)

Geplaatst: 19 mei 2011, 15:19
door YamaSam
:roll:

dezelfde uitleg geldt voor het sluiten uiteraard..



en 'hard zat' wtf is dat dan?

Geplaatst: 19 mei 2011, 15:43
door ginofs1
tjongejonge bestaat dat ook nog :shock:

Geplaatst: 20 mei 2011, 12:53
door jurgenkalis
Hard zat om m'n kentekenpapieren in te leveren bij een rollerbankcontrole.

Naar mijn smaak mag er nog wel een pk of 30 bij hoor. :lol:

Geplaatst: 20 mei 2011, 18:40
door Pa_Tombo
Gereden op de Fs1 van Tombo.
Rechtopzittend op zijn gemakkie 85km/h
Zie Milsbeek.
Weeg zelf 110kg :oops:
Cdi Gino :lol:
Bellymoet(Aangepaste Homoet Gino :lol: )
Trekken als de hel.
Etc.
Loopt als de hel.
Veel Yammies gezien in Milsbeek.
Zijn er echt maar een paar die bijbenen. :twisted:
OP het forum zie ik veel blabla :cry:
Geen bewijs