uitlaat diameter
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
uitlaat diameter
Waarom gebruiken wij bij een snelle brommer altijd een 32mm uitlaat?
ik zit een beetje te lezen bij andere fora en zie daar vaak kleinere diameters terug komen. Dit zou als voordeel hebben dat de snelheid van de gassen hoog blijven en de werking beter zou zijn. Wat hebben jullie daarover te zeggen?
ik maak eruit op dat een homoet met 28mm bocht helemaal niet slechter hoeft te presteren dan een 32mm. in sommige getallen zou het zelfs beter kunnen werken.
het zou leuk zijn als iedereen die hier verstand van heeft hier zijn mening erover loslaat. misschien komt er wel een ideale maat uit
ik zit een beetje te lezen bij andere fora en zie daar vaak kleinere diameters terug komen. Dit zou als voordeel hebben dat de snelheid van de gassen hoog blijven en de werking beter zou zijn. Wat hebben jullie daarover te zeggen?
ik maak eruit op dat een homoet met 28mm bocht helemaal niet slechter hoeft te presteren dan een 32mm. in sommige getallen zou het zelfs beter kunnen werken.
het zou leuk zijn als iedereen die hier verstand van heeft hier zijn mening erover loslaat. misschien komt er wel een ideale maat uit
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
marco schreef:Je kan beter je uitlaatbocht aanpassen op de diameter van je uitlaatpoort.
.
zo zit dat.
de poort is te groot van onze fs1 cilinders.
hier een kleine pijp op aan sluiten is k..
dan zal je een bus in de uitlaat poort moeten maken.
dit staat bij mij op de agenda
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1781
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Eerst een klein stukje recht en dan als een trompet naar de belly.
Maar zo simpel is het niet.
Wat dan ga je een pijp lassen laars
Maar zo simpel is het niet.
Wat dan ga je een pijp lassen laars
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;