Bijwerken cilinder
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
Bijwerken cilinder
Als je het membraam verwijder en je kijk het blok in dan zie het hemd van de cilinder de toegang voor de helft blokkeren.
Als je dit deel nu eens wegslijp van het cilinderhemd krijg je dan niet een betere flow naar het carter toe?
Zo maar een vraagje van een beginnend tjoenur
Als je dit deel nu eens wegslijp van het cilinderhemd krijg je dan niet een betere flow naar het carter toe?
Zo maar een vraagje van een beginnend tjoenur
1978 chroom 60 cc
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Alle beetjes helpen Laars, dus het maakt wel wat uit volgens mij, maar of het veel uitmaakt dat is wat anders... dat denk ik inderdaad ook niet.
Marco wat verander je aan de membraamplaatjes? Of steek je er andere in?
Als je echt verschil wilt voelen Laars, dan moet je met de uitlaat spelen
De Gibson Allspeed is een echte aanrader!!!! Mijn rode 2RU gaat als een speer naar de 85 km/h, vertanding 15-44 en echt nog marge over.... In de lente ga ik hier verder mee spelen... Heg nog wel wat verrassingskes van uitlaten in petto
Marco wat verander je aan de membraamplaatjes? Of steek je er andere in?
Als je echt verschil wilt voelen Laars, dan moet je met de uitlaat spelen
De Gibson Allspeed is een echte aanrader!!!! Mijn rode 2RU gaat als een speer naar de 85 km/h, vertanding 15-44 en echt nog marge over.... In de lente ga ik hier verder mee spelen... Heg nog wel wat verrassingskes van uitlaten in petto
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
GoM!cky schreef:Marco wat verander je aan de membraamplaatjes? Of steek je er andere in?
Carbonplaatjes van 0,3 mm ,tussen schotje scherp gevijlt,alles gepolijst en gaten gemaakt in de aanslag.
Je gaat er niet harder mee maar het rijd wel beter/soepeler.
Ik wil nooit meer met het originele membraam rijden.
Laatst gewijzigd door marco op 10 nov 2011, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
marco schreef:GoM!cky schreef:Marco wat verander je aan de membraamplaatjes? Of steek je er andere in?
Carbonplaatjes van 0,3 mm ,tussen schotje scherp gevijlt,alles gepolijst en gaten gemaakt in de aanslag.
Je gaat er niet harder mee maar het rijd wel beter/soepeler.
Ik wil nooit meer met het originele membraam rijden.
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23406
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 50km gereden
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51
Ik heb zelf geen ervaring met de membraan blokken, maar bij de roterende zit dit volgens mij wel goed. Daar wordt de inlaat niet echt tegengehouden door het hemd.
Daarom denk ik dat er niet veel te winnen valt op dit gebied. Wel zou ik rekening houden met de gassnelheid in het carter, dus als je te veel weghaalt van het hemd is het verloop tussen het spoelkanaal en de carterruimte te abrupt waardoor de gasstroming niet ideaal is. Een groter gat betekent niet altijd een betere gasstroming. ik zou inderdaad eerder je membraan optimaliseren zoals hierboven wordt verteld.
Succes met knutselen!
Daarom denk ik dat er niet veel te winnen valt op dit gebied. Wel zou ik rekening houden met de gassnelheid in het carter, dus als je te veel weghaalt van het hemd is het verloop tussen het spoelkanaal en de carterruimte te abrupt waardoor de gasstroming niet ideaal is. Een groter gat betekent niet altijd een betere gasstroming. ik zou inderdaad eerder je membraan optimaliseren zoals hierboven wordt verteld.
Succes met knutselen!
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
marco schreef:Ik heb laatst zelf nog dat stuk eraf gezaagd maar het helpt niks.
Bij deze aantal cc's is het bijna (tot helemaal niks) merkbaar kwa verschil, kan misschien iets betere efficiëntie geven maar je zult het met een normale 50cc niet merken of je moet echt een 50cc cilinder hebben die geport is voor boven de 10.000 toeren, dan zou je wel wat kunnen merken maar ook bijna nihil.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
marco schreef:Iemand moet het toch proberen?
dat is 5 jaar terug al gedaan,
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;