RESERVATIES FS1-LEDset head- and taillight

Opvoeren en modificeren van de FS1
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

YamaSam schreef:
HotWheels schreef:ik zie van hieruit de lichtgloed boven dendermonde al sam :idea:

hahhah, das een eind, want ik ben momenteel in Gent bezig! :)
nog even morrelen met het klein- en grootlicht..
raak ik er niet uit vanavond, dan resulteren beide in dezelfde lichtbundel..
de hoge spanningen zijn in ieder geval al opgelost..

wel zoek ik nog een standaard 6V gelimiteerde FS1 om te testen.. die zijn niet zo makkelijk te vinden hier in de buurt blijkbaar!?


dringend?
anders kunde dieje japanner van mij daar voor gebruiken, is nog helemaal orgineel, dus da zou goed moete zitten.
alleen dan nieuw batterij in steken
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

een batterij mag het probleem ni zijn.. op de bank is de test positief, dus vanaf 6.5v heb ik licht, mr zeker is zeker hé!
when men were men, and helmets were for divers
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

dan teste we da int kort wel ne keer :)
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

led verlichting.

Bericht door gklijnhout »

Even voor de liefhebbers.

Tijdens het opbouwen van mijn FS1 wilde ik een modern tintje toevoegen en dacht aan dagrijverlichting daarnaast vondt ik het ook wel handig als er ook achter altijd een lampje zou branden.
Wat ik gedaan heb is bij de electronicashop 8 ultra witte led`s gekocht en daarnaast een 8 tal weerstanden zodat deze per led in serie op de accu aangesloten konden worden.
Daarna in bovenrand van de koplamplens 4 gaatjes op een cm afstand van 5 mm gemaakt en de led`s er in gelijmd voor het achterlicht heb ik bovenin de unit een alu plaatje gemaakt waarin ook 4 gaatjes met led`s zijn gemonteerd elke led in serie met een weerstand op spanningsdraad af accu en geschakeld met het contactslot aangesloten.
Voor achter moest ik een extra draad trekken naar de bruine draad aan de remlichtschakelaar nu gaan deze led`s branden als ik het contact aan zet en blijven ook aan als ik de verlichting aan doe.
In donker geeft dit een behoorlijke extra hoeveelheid licht voor de brommer op de grond en achter als de lamp kapot gaat bliift er nog behoorlijk licht over.
Op de foto is de reflex in het voorscherm te zien en achter zie je duidelijk de lichtvlek door het heldere nummerborddeel op de grond.

Let wel je kijkt hier vanuit een verlichte garage naar buiten waar het donker is, de lichtopbrengst is dan ook best goed.
Overdag spaar je de standaard verlichting en bent goed zichtbaar.

Afbeelding

Dit zie ik als een aanvulling op de matige standaard verlichting en heb daarnaast ook interesse in de door hier aangeboden ledlampen


gert
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Als je de leds in de onderste rand maakt, heb je denk ik nog een beter lichtbeeld dat vriendelijker is voor je medeweggebruikers. Of verblind je zo niemand? Het ziet eruit als een flinke puist licht.
Kijk eerst even in de FAQ.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

omhoogschijnen in de spiegel geeft een bundel naar beneden idd..

verder is dit natuurlijk ook een mogelijkheid.. áls je wil boren etc natuurlijk!
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

led`s in koplamp

Bericht door gklijnhout »

NIX schreef:Als je de leds in de onderste rand maakt, heb je denk ik nog een beter lichtbeeld dat vriendelijker is voor je medeweggebruikers. Of verblind je zo niemand? Het ziet eruit als een flinke puist licht.



Ultra witte led`s hebben de eigenschap dat deze recht naar voren hun licht uitstralen verstrooien naar de zijkanten doen zij nauwelijks.
Ik heb ze daarom boven in de rand gemonteerd daar waar de refelctor net weer bijna horizontaal afbuigt zo ongeveer 10 mm voor de haaks omgezette rand waar het glas op aansluit.
Het licht komt nu direct naar buiten en geeft nauwelijks reflex in de onderkant van de spiegel zij geven nu in donker dan ook een behoorlijke lichtvlek net voor het voorwiel op de grond.
Bij montage onderin de refelctor hadden zij het licht schuin omhoog gestraald en was dan direct verblindend geweest voor de medeweggebruiker.
Bijkomend voordeel is dat nu als de brom stilstaat zij van buiten mits je er niet op de knietjes voor gaat zitten nagenoeg onzichtbaar zijn.
Het kleine beetje lichtverstrooing wat deze led`s van nature hebben reflecteren keurig en verlichten het hele koplampglas zodat het zonder enige verblinding er uit ziet of dat je een stadslicht aan staat.

gert.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ok. Is het nu zeg maar zo'n Audi koplamp geworden?
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Bericht door gklijnhout »

NIX schreef:Ok. Is het nu zeg maar zo'n Audi koplamp geworden?


Zo zou je het inderdaad kunnen zeggen, alleen niet zo opzichtig maar eerder subtiel en functioneel.
jbx
50km gereden
50km gereden
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jan 2012, 08:26
Locatie: helden

Bericht door jbx »

Ben ook geintresseerd in zo,n setje lampen sam
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

WEL! na een beetje gebruikelijke vertraging zijn we eindelijk zover,
ik kan dus een koplamp en een stoplamp aanbieden in LED, van 6,5V tot voorlopig 14.4 getest,

een koplamp, rechtstreeks te plaatsen zoals een conventionele, met groot-, en rijlicht,
en een achterlicht, met stop-, en rijlicht

ik vind ze nogsteeds wat wit, maar het is geen beenhouwerslicht, (zou 3000K moeten zijn)

ik ga er de komende dagen een reeks van maken, om vervolgens te becijferen wat het dan zoal moeten kosten om het in iemand zn bus te krijgen,

doel is alvast om op de meeting een doos mee te hebben , zo sparen we de post al uit..

belangrijkste is dat ze zichtbaar zijn, ook al heb je maar een pink stroom..

ik had al een lijst eerste aanmelders, maar het zou tof zijn te weten wie er op de meeting een setje wil, dus PM erop los zou ik zeggen!

voor iedereen om een prijs begint te vragen, tzal om en bij de 35€ lopen voor de twee lampen.

iedereen die het te duur vindt, mag me om de schemas vragen, en er zelf aan beginnen.
de startset is 2x 10€ Led, en dan de spanning ombouwen..

plan was de FS1-rijder volgende winter zichtbaar te krijgen, mogelijks is dat bij deze gelukt!
Laatst gewijzigd door YamaSam op 19 mar 2012, 01:48, 1 keer totaal gewijzigd.
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Afbeelding

ze zijn nog maar net gesoldeerd, en nog niet gefixeerd, al zit het achterlicht wel al snor!
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Zou je ook foto's/filmpjes willen maken hoe het licht er dan op de brom uit ziet?

Ziet er goed uit, Sam! Goed werk!
Gebruikersavatar
clamdxp
500km gereden
500km gereden
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2011, 20:23
Locatie: maastricht

Bericht door clamdxp »

Je hebt pm.!!
Nice job
Gebruikersavatar
stellema
100km gereden
100km gereden
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 feb 2012, 10:18
Locatie: friesland
Contacteer:

Bericht door stellema »

mooi is dat laat ik nou weer net een ander lampje in mijn koplamp hebben :cry:
Plaats reactie