DT cilinder

Opvoeren en modificeren van de FS1
2RU_racer
100km gereden
100km gereden
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jan 2009, 18:26
Locatie: Giesbeek

DT cilinder

Bericht door 2RU_racer »

heeft hier iemand op het forum ooit een Dt cilinder op de fs1 geprobeerd?
2RU_racer
100km gereden
100km gereden
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jan 2009, 18:26
Locatie: Giesbeek

Bericht door 2RU_racer »

upje
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

ik heb het op een plaatje wel eens gezien, maar ga er zelf niet aan beginnen omdat het niet mooi aansluit en je moet kiezen tussen het DT membraam of de oorspronkelijke inlaat op het blok. Ik zie geen voordelen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Een membraam achteraan heeft een voordeel als je het mij vraagt.

Waarom zou Jan Thiel anders de roterende inlaat bovenop het blok maken?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik snap niet wat je bedoelt.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Betere vulling voor beide spoelpoorten ivp maar vanaf 1 kant.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik heb ze nog nooit bovenop het blok gezien. Wel aan 2 kanten.

Mijn punt is gewoon dat een DT cilinder op een FS1 blokje geen winst oplevert.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Zoek maar eens op Konig roterende inlaat :P

Andy van het Kreidlerforum (en zit ook hier volgens mij) heeft een fs1 met DT cilinder volgens mij
Laatst gewijzigd door Tombo op 04 dec 2011, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Mooi plaatje, maar dat heeft niet echt veel met een DT cilinder op een FS1 blokje te maken.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Tombo schreef:Zoek maar eens op Konig roterende inlaat :P

Andy van het Kreidlerforum (en zit ook hier volgens mij) heeft een fs1 met DT cilinder volgens mij


Die Andy uit Heemskerk?

Die heeft volgens mij zijn fs1 verkocht.

Hij was wel druk bezig met het tunen van Kreidlers.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Die ja. Hij heeft er iig 1 gehad
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Die was nog origineel.
Yamaha Sheriff 1981
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

marco schreef:Een membraam achteraan heeft een voordeel als je het mij vraagt.

Waarom zou Jan Thiel anders de roterende inlaat bovenop het blok maken?


Je bedoeld membraam achterop het carter dat is mooier ja

maar een membraam achterop de cilinder is niet echt ideaal
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

fs-ael schreef:
marco schreef:Een membraam achteraan heeft een voordeel als je het mij vraagt.

Waarom zou Jan Thiel anders de roterende inlaat bovenop het blok maken?


Je bedoeld membraam achterop het carter dat is mooier ja

maar een membraam achterop de cilinder is niet echt ideaal


De spoeling komt dan niet lekker in het carter en onder de zij spoelpoorten.

Dus kan niet in 1 mooie beweging onder de spoelpoorten door naar de verbrandingskamer komen
Plaats reactie