DT cilinder

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23406
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Moet je eigenlijk veel aanpassen om een puch cilinder passend te krijgen?
Yamaha Sheriff 1981
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51

Bericht door jurgenkalis »

Valt best mee:

cilinder
1. inlaatpoort dichtmaken met epoxy reparatiemateriaal voor metaal.
2. cilinder afdraaien, ongeveer 4mm aan beide kanten.
3. koelribben aan inlaatkant gedeeltelijk wegslijpen.

blok
spoelkanalen op maat maken en indien nodig pakkingvlak herstellen dmv lassen of epoxy.

uitlaat
een uitlaatspruitstuk op je uitlaat lassen of een uitlaatspruitstuk met wartel van een oude fs1 cilinder slijpen en op je puch cilinder bouten.

Meer is er in feite niet nodig om een puch cilinder passend te maken, maar omdat er handelingen uitgevoerd moeten worden die niet iedereen kan zou ik dit alleen doen als je een beetje verstand van zaken hebt. Je moet dus wel echt kunnen en willen sleutelen. Anders moet je maar een 60cc ajh voor een fs1 kopen natuurlijk.

Als je een beetje je fantasie gebruikt zal je zien dat je met verschillende cilinders en verschillende manieren van afdraaien zelf het motorkarakter kan bepalen, maar dat hadden de tuners onder ons natuurlijk al door.

Succes!! :cheers:
Arnoute
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 2532
Lid geworden op: 28 mar 2010, 10:35
Locatie: Meulebeke

Bericht door Arnoute »

jammer dat ik er het materiaal niet voor heb :(
Plaats reactie