2RU nog sneller Maken?

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Franco schreef:Ik zou blij zijn met alles vanaf 75km/u, ze zijn nochtans gebouwd om 90 te halen, dat zou helemaal te gek zijn. Van mij mag hij zo snel gaan als hij aankan, zonder hem te vernaaien.

Het is maar wat je vernaaien noemt.
Hoe harder je gaat, hoe harder alles slijt. Dat is logisch.

Als je de zoekfunctie gebruikt op snelle schijf / (inlaat)schijf bewerken / etc, kom je daar meer info over tegen.
Nix heeft een tijd geleden een overzicht geplaatst met alle verschillen.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Begin niet aan een FS1 cilinder als je je blok betrouwbaar wil houden en er ook normaal mee wil rijden. een FS1 kan alleen maar preseren als je hem in toeren jaagt en heeft bijna altijd een gat tussen 3 en 4 zitten. Lees de FAQ over cilinders. Hou deze F5B, zeker als die net geboord is en nu ingereden wordt en geen probleemen geeft. Als je een onbegrensde pijp hebt, kun je kijken of een Luhac sneller gaat, maar het zal weinig schelen. Kijk in de FAQ wat er over opvoeren geschreven is en over de F5B cilinder. Lekker 14/44 vertanding houden (met een FS1 cilinder zal je sowieso naar 13/44 moeten) Blijf maar van je schijf af als je geen idee hebt waar hij zit of wat het is. Als je met een 16mm wil gaan rijden, pas dan je F5B aan door de poort iets omhoog te vijlen. Niet breder, hoger, een mm of 3. Staat allemaal beschreven. Let goed op dat je de juiste sproeier kiest, niet zomaar iets in de carb laten zitten dat er toevallig inzat. Begin met een 150. Hoe je een sproeier bepaalt, stat ook allemaal in de FAQ. Je brommer zal dan een dikke 70 kunnen bereiken, je zal er ook stukken rustig aan mee kunnen rijden, hij zal geen 1:20 lopen, hij zal de berg nog kunnen nemen en je trekt nog steeds een stuk vlotter op dan de 4T.

Van een FS1 zuiger blijf je ALTJD af. Als je daar iets aan denkt te winnen, heb je de werking van een FS1 motor niet begrepen.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Je hebt een 2ru blokje.
Deze kunnen best wel snel lopen.
Maar dan moet je wel het blokje begrijpen.
Met een AJH, bewerkt kopje, snelle schijf, 16mm, homoet en goed afgesteld moet hij 85 zeker halen.
Het kost wel wat geld en je moet kunnen sleutelen.

NIX heeft gelijk, met een fs1 cilinder heb je een gat tussen de 3 en 4.
Dit is optelossen met een bewerkt kopje of een grotere boring.

maar als je lekker wil toeren en niet racen dan kan je beter een F5B gebruiken.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Swizzer
500km gereden
500km gereden
Berichten: 514
Lid geworden op: 26 nov 2010, 16:00
Locatie: Veenendaal

Bericht door Swizzer »

ginofs1 schreef:maar als je lekker wil toeren en niet racen dan kan je beter een F5B gebruiken.


:D
Gebruikersavatar
realobsession
250km gereden
250km gereden
Berichten: 292
Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
Locatie: culemborg

Bericht door realobsession »

ik heb hier nog een f5b 60cc immi liggen liep bij mijn maat ed toch 85 km
en een flink koppel en geen groot gat tussen 3 en 4
cilindr is te koop voor 40 euri krijg je er ook een 60cc kopje bij
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

NIX schreef:Van een FS1 zuiger blijf je ALTJD af. Als je daar iets aan denkt te winnen, heb je de werking van een FS1 motor niet begrepen.


:no:
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Geen wonder dat jij de berg niet op komt.
Kijk eerst even in de FAQ.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

:lol::lol: :oops:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ik heb er 4 gaatjes ingeboort ,een stuk afgezaagd en de onderkant scherp gevijld :oops:
Yamaha Sheriff 1981
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

marco schreef:Ik heb er 4 gaatjes ingeboort ,een stuk afgezaagd en de onderkant scherp gevijld :oops:


Stuk afgezaagd? :shock:
Ben benieuwd wat dat gaat geven! :lol:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Een iets betere flow voor het membraam.
Yamaha Sheriff 1981
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

marco schreef:Een iets betere flow voor het membraam.


Toptjoener! :baas:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ik probeer ook maar wat.
Yamaha Sheriff 1981
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

marco schreef:Ik probeer ook maar wat.


:lol::lol:

We zullen zien, voor het zelfde geld, rijd je sneller dan nix, dat zou wat zijn.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Niet van een ajh natuurlijk maar van de imi die ik er nu op heb zitten.

Het is niet heel erg merkbaar maar alle beetjes helpen.

Mijn cdi ontsteking ligt bij Gino voor sleuven dan kan ik daar straks ook wat mee spelen.
Is ook nog wel wat te halen.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie