2RU nog sneller Maken?
-
- 50km gereden
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 09 mei 2010, 20:42
- Locatie: Gent
2RU nog sneller Maken?
Beste forumleden,
Het zit zo. Over een paar maanden ga ik een lange trip maken samen met een Honda SS en een Flandria.
Het probleem is, dat die dingen van hun, makkelijk de 80-90 aantikken. En ik loop daar met iets meer als 60 per uur als max, een beetje achteraan.
Ik zou graag in mn vierde comfortabel 70 per uur willen gaan, zonder vol gas te moeten blijven geven, net zoals die anderen.
En dit liefst zonder overdreven uitgaven of dat mn blok uit elkaar moet.
Ik heb uiteraard de faq gelezen, en ik dacht een andere carburateur, want de mijne is een 10millimetertje. EN eventueel een snelle uitlaat. Ik heb de ori 28.
De vraag is dus, wat kan voldoende zijn? Of zijn er dingen die jullie afraden?
Dus, hoe ga ik zo snel mogelijk, sneller?
Alvast bedankt!
Het zit zo. Over een paar maanden ga ik een lange trip maken samen met een Honda SS en een Flandria.
Het probleem is, dat die dingen van hun, makkelijk de 80-90 aantikken. En ik loop daar met iets meer als 60 per uur als max, een beetje achteraan.
Ik zou graag in mn vierde comfortabel 70 per uur willen gaan, zonder vol gas te moeten blijven geven, net zoals die anderen.
En dit liefst zonder overdreven uitgaven of dat mn blok uit elkaar moet.
Ik heb uiteraard de faq gelezen, en ik dacht een andere carburateur, want de mijne is een 10millimetertje. EN eventueel een snelle uitlaat. Ik heb de ori 28.
De vraag is dus, wat kan voldoende zijn? Of zijn er dingen die jullie afraden?
Dus, hoe ga ik zo snel mogelijk, sneller?
Alvast bedankt!
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
-
- 50km gereden
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 09 mei 2010, 20:42
- Locatie: Gent
Ik heb de f5b cillinder die er op zat, enkele maanden geleden op een overmaat laten honen.
Ook is het hele blok open geweest en compleet gereviseerd. vooral de versnellingsbak werd vernieuwd
Een gare bende is het dus niet, het is een verdomd betrouwbaar blok en hij rijdt zeer goed.
Maar nu mag hij dan wel wat sneller trekken vind ik, want eer dat hij op toeren komt duurt net iets te lang
volgens mij kan ik mn zuiger met rust laten, of niet?
Ook is het hele blok open geweest en compleet gereviseerd. vooral de versnellingsbak werd vernieuwd
Een gare bende is het dus niet, het is een verdomd betrouwbaar blok en hij rijdt zeer goed.
Maar nu mag hij dan wel wat sneller trekken vind ik, want eer dat hij op toeren komt duurt net iets te lang
volgens mij kan ik mn zuiger met rust laten, of niet?
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 50km gereden
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 09 mei 2010, 20:42
- Locatie: Gent
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
Welja, met een 16mm gaat hij meer snelheid krijgen natuurlijk.
vermogen weet ik zo niet direct.
ja, als hij echt te zwaar vertand is, dan kan het zijn dat hij nietmeer tot het einde van zn toeren geraakt, dan maak je ook minder snelheid.
Door iets lichter te vertanden gaat hij net dat meer toeren maken, waardoor je iets meer vermogen hebt in elke versnelling.
Maar om dat te bepalen moet je eerst effe je vertanding vermelden kan ook zijn datie goed is.
6o is ene mooie snelheid met een 10mm carb
vermogen weet ik zo niet direct.
ja, als hij echt te zwaar vertand is, dan kan het zijn dat hij nietmeer tot het einde van zn toeren geraakt, dan maak je ook minder snelheid.
Door iets lichter te vertanden gaat hij net dat meer toeren maken, waardoor je iets meer vermogen hebt in elke versnelling.
Maar om dat te bepalen moet je eerst effe je vertanding vermelden kan ook zijn datie goed is.
6o is ene mooie snelheid met een 10mm carb
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
Franco schreef:Stel dat ik er een grotere carburateur opzet, en de grootte van de opening van de inlaatschijf aanpas?
Iemand daar ervaring mee?
Daar hebben de toptjoeners verstand van.
Hoe snel wil je eigenlijk datie gaat?
Oja, je hebt een schijfblok? Dan kan je er ook nog een snelle schijf in steken, kan zijn dat er nu een trage schijf inzit.
maar hoe je dat kan weten, weet ikzelf ook niet echt.
-
- 50km gereden
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 09 mei 2010, 20:42
- Locatie: Gent