ideale setup 2RT
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
marki schreef:Als ik naar een lichtere verhouding ga, gaat hij alleen toch nog sneller optrekken?
Want hij trekt al redelijk snel op nu, het is vooral de snelheid waar ik nog iets aan zou willen doen..
Sorry was effe verward met ene ander geval, dacht dat hij niet genoeg optrok.
Kan je proberen, is kwestie van testen.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
marki schreef:Als ik naar een lichtere verhouding ga, gaat hij alleen toch nog sneller optrekken?
Want hij trekt al redelijk snel op nu, het is vooral de snelheid waar ik nog iets aan zou willen doen..
vooraan nen tand bij, en die piept al helemaal anders
when men were men, and helmets were for divers
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 22 feb 2012, 14:48
- Locatie: Antwerpen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 22 feb 2012, 14:48
- Locatie: Antwerpen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
marki schreef:Ok, bedankt! dan bestel ik alles wat ik nodig heb maar in één keer.
En de FAQ omtrent het afstellen van de ontsteking heb inderdaad al een keer doorgenomen..
@YamaSam, ik ben momenteel trouwens aan men laatste jaar PO bezig
hahhah, serieus? als ge nog ne promotor zoekt ?
op de hogeschool kennen ze mij nog wel denk ik
when men were men, and helmets were for divers
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 22 feb 2012, 14:48
- Locatie: Antwerpen
Promotor is in orde, juist nog een beetje inspiratie
Wat m'n FS1 betreft, met een tandje meer vanvoor gaat hij al iets sneller (58-60 km/u)
maar nu vooral wachten tot de nieuwe contactpuntjes hier zijn om de ontsteking dan eens juist af te stellen..
En nog een vraagje wat betreft de uitlaat, toen ik die er vorige week onderuit haalde leken het eerste en tweede deel op één plaats aan elkaar gelast met een puntje (kreeg ze dus ook niet van elkaar). Zou dit kunnen zijn omdat daar toch nog een begrenzer inzit?
Wat m'n FS1 betreft, met een tandje meer vanvoor gaat hij al iets sneller (58-60 km/u)
maar nu vooral wachten tot de nieuwe contactpuntjes hier zijn om de ontsteking dan eens juist af te stellen..
En nog een vraagje wat betreft de uitlaat, toen ik die er vorige week onderuit haalde leken het eerste en tweede deel op één plaats aan elkaar gelast met een puntje (kreeg ze dus ook niet van elkaar). Zou dit kunnen zijn omdat daar toch nog een begrenzer inzit?
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
- Locatie: Hever
marki schreef:Promotor is in orde, juist nog een beetje inspiratie
Wat m'n FS1 betreft, met een tandje meer vanvoor gaat hij al iets sneller (58-60 km/u)
maar nu vooral wachten tot de nieuwe contactpuntjes hier zijn om de ontsteking dan eens juist af te stellen..
En nog een vraagje wat betreft de uitlaat, toen ik die er vorige week onderuit haalde leken het eerste en tweede deel op één plaats aan elkaar gelast met een puntje (kreeg ze dus ook niet van elkaar). Zou dit kunnen zijn omdat daar toch nog een begrenzer inzit?
Ik zou ze in ieder geval eens van elkaar doen en dat controleren, wieweet wat voor beunconstructie hebben ze erin gestopt
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ja, als je niet weet wat het blokje ervoorheeft getrotseerd, kan je beter gewoon van nul beginnen..
een normale snelheid voor een 16mm carb en doorgang, met ongeremde pijp en juiste ontsteking, is toch wel om en rond de 70km/h.. als je niet met een 378 cilinder rijdt natuurlijk..
het moment van de waarheid is en blijft de vonk, en wanneer die er jist komt,
das't enige punt dat tussen 60 en 80 zit.. richting 90 komt er flow en uitlaat bij, 100plus is alles hermaken
een normale snelheid voor een 16mm carb en doorgang, met ongeremde pijp en juiste ontsteking, is toch wel om en rond de 70km/h.. als je niet met een 378 cilinder rijdt natuurlijk..
het moment van de waarheid is en blijft de vonk, en wanneer die er jist komt,
das't enige punt dat tussen 60 en 80 zit.. richting 90 komt er flow en uitlaat bij, 100plus is alles hermaken
when men were men, and helmets were for divers
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
YamaSam schreef:ja, als je niet weet wat het blokje ervoorheeft getrotseerd, kan je beter gewoon van nul beginnen..
een normale snelheid voor een 16mm carb en doorgang, met ongeremde pijp en juiste ontsteking, is toch wel om en rond de 70km/h.. als je niet met een 378 cilinder rijdt natuurlijk..
het moment van de waarheid is en blijft de vonk, en wanneer die er jist komt,
das't enige punt dat tussen 60 en 80 zit.. richting 90 komt er flow en uitlaat bij, 100plus is alles hermaken
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 500km gereden
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
- Locatie: Groesbeek, waar anders?
YamaSam schreef:ja, als je niet weet wat het blokje ervoorheeft getrotseerd, kan je beter gewoon van nul beginnen..
een normale snelheid voor een 16mm carb en doorgang, met ongeremde pijp en juiste ontsteking, is toch wel om en rond de 70km/h.. als je niet met een 378 cilinder rijdt natuurlijk..
het moment van de waarheid is en blijft de vonk, en wanneer die er jist komt,
das't enige punt dat tussen 60 en 80 zit.. richting 90 komt er flow en uitlaat bij, 100plus is alles hermaken
Pure proza Sam!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 22 feb 2012, 14:48
- Locatie: Antwerpen
Update van de situatie:
-16mm carbu, 170 sproeier
-tandwiel voor: 14, achter: 40
-nieuwe B7HS bougie
-cilinder en piston uitgekuisd
-uitlaat nogmaals opengehaald, geen extra begrenzing zichtbaar
-nieuwe (originele) ontsteking
en toch wil hij niet voorbij de 60 km/u..
met de nieuwe ontsteking blijft het probleem dat die maar op een extreme positionering (volledig naar links) ontsteking wil geven, veel afstellen valt er dus niet te doen.
iemand nog suggesties?
-16mm carbu, 170 sproeier
-tandwiel voor: 14, achter: 40
-nieuwe B7HS bougie
-cilinder en piston uitgekuisd
-uitlaat nogmaals opengehaald, geen extra begrenzing zichtbaar
-nieuwe (originele) ontsteking
en toch wil hij niet voorbij de 60 km/u..
met de nieuwe ontsteking blijft het probleem dat die maar op een extreme positionering (volledig naar links) ontsteking wil geven, veel afstellen valt er dus niet te doen.
iemand nog suggesties?