ideale setup 2RT

Opvoeren en modificeren van de FS1
marki
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 feb 2012, 14:48
Locatie: Antwerpen

Bericht door marki »

Als ik naar een lichtere verhouding ga, gaat hij alleen toch nog sneller optrekken?
Want hij trekt al redelijk snel op nu, het is vooral de snelheid waar ik nog iets aan zou willen doen..
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

marki schreef:Als ik naar een lichtere verhouding ga, gaat hij alleen toch nog sneller optrekken?
Want hij trekt al redelijk snel op nu, het is vooral de snelheid waar ik nog iets aan zou willen doen..


Sorry was effe verward met ene ander geval, dacht dat hij niet genoeg optrok. :oops:
Kan je proberen, is kwestie van testen.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

marki schreef:Als ik naar een lichtere verhouding ga, gaat hij alleen toch nog sneller optrekken?
Want hij trekt al redelijk snel op nu, het is vooral de snelheid waar ik nog iets aan zou willen doen..


vooraan nen tand bij, en die piept al helemaal anders :)
when men were men, and helmets were for divers
marki
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 feb 2012, 14:48
Locatie: Antwerpen

Bericht door marki »

Ik hoop toch dat hij dat zal kunnen trekken ja, een tandje meer van voor :)

Nog een vraagje over de ontsteking.
Ik wilde nu nieuwe contactpuntjes bestellen maar blijkbaar wordt er hier en daar onderscheid gemaakt tussen contactpuntjes voor een 2RU en alle andere types.. heeft iemand hier ervaring mee?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

bij mijn weten passen ze allemaal op alles, als je hard wil gaan zou ik wel voor originele punten gaan,
een pak duurder, maar ze werken wel veel beter..

over hoe je ze juist moet afstellen hebben we juist een hele boterham geschreven in de FAQ
when men were men, and helmets were for divers
marki
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 feb 2012, 14:48
Locatie: Antwerpen

Bericht door marki »

Ok, bedankt! dan bestel ik alles wat ik nodig heb maar in één keer.

En de FAQ omtrent het afstellen van de ontsteking heb inderdaad al een keer doorgenomen..

@YamaSam, ik ben momenteel trouwens aan men laatste jaar PO bezig :)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

marki schreef:Ok, bedankt! dan bestel ik alles wat ik nodig heb maar in één keer.

En de FAQ omtrent het afstellen van de ontsteking heb inderdaad al een keer doorgenomen..

@YamaSam, ik ben momenteel trouwens aan men laatste jaar PO bezig :)


hahhah, serieus? als ge nog ne promotor zoekt ? ;)
op de hogeschool kennen ze mij nog wel denk ik
when men were men, and helmets were for divers
marki
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 feb 2012, 14:48
Locatie: Antwerpen

Bericht door marki »

Promotor is in orde, juist nog een beetje inspiratie :wink:

Wat m'n FS1 betreft, met een tandje meer vanvoor gaat hij al iets sneller (58-60 km/u)
maar nu vooral wachten tot de nieuwe contactpuntjes hier zijn om de ontsteking dan eens juist af te stellen..

En nog een vraagje wat betreft de uitlaat, toen ik die er vorige week onderuit haalde leken het eerste en tweede deel op één plaats aan elkaar gelast met een puntje (kreeg ze dus ook niet van elkaar). Zou dit kunnen zijn omdat daar toch nog een begrenzer inzit?
David
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1049
Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
Locatie: Hever

Bericht door David »

marki schreef:Promotor is in orde, juist nog een beetje inspiratie :wink:

Wat m'n FS1 betreft, met een tandje meer vanvoor gaat hij al iets sneller (58-60 km/u)
maar nu vooral wachten tot de nieuwe contactpuntjes hier zijn om de ontsteking dan eens juist af te stellen..

En nog een vraagje wat betreft de uitlaat, toen ik die er vorige week onderuit haalde leken het eerste en tweede deel op één plaats aan elkaar gelast met een puntje (kreeg ze dus ook niet van elkaar). Zou dit kunnen zijn omdat daar toch nog een begrenzer inzit?


Ik zou ze in ieder geval eens van elkaar doen en dat controleren, wieweet wat voor beunconstructie hebben ze erin gestopt :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ja, als je niet weet wat het blokje ervoorheeft getrotseerd, kan je beter gewoon van nul beginnen..

een normale snelheid voor een 16mm carb en doorgang, met ongeremde pijp en juiste ontsteking, is toch wel om en rond de 70km/h.. als je niet met een 378 cilinder rijdt natuurlijk..

het moment van de waarheid is en blijft de vonk, en wanneer die er jist komt,
das't enige punt dat tussen 60 en 80 zit.. richting 90 komt er flow en uitlaat bij, 100plus is alles hermaken ;)
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

YamaSam schreef:ja, als je niet weet wat het blokje ervoorheeft getrotseerd, kan je beter gewoon van nul beginnen..

een normale snelheid voor een 16mm carb en doorgang, met ongeremde pijp en juiste ontsteking, is toch wel om en rond de 70km/h.. als je niet met een 378 cilinder rijdt natuurlijk..

het moment van de waarheid is en blijft de vonk, en wanneer die er jist komt,
das't enige punt dat tussen 60 en 80 zit.. richting 90 komt er flow en uitlaat bij, 100plus is alles hermaken ;)



:wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

YamaSam schreef:ja, als je niet weet wat het blokje ervoorheeft getrotseerd, kan je beter gewoon van nul beginnen..

een normale snelheid voor een 16mm carb en doorgang, met ongeremde pijp en juiste ontsteking, is toch wel om en rond de 70km/h.. als je niet met een 378 cilinder rijdt natuurlijk..

het moment van de waarheid is en blijft de vonk, en wanneer die er jist komt,
das't enige punt dat tussen 60 en 80 zit.. richting 90 komt er flow en uitlaat bij, 100plus is alles hermaken ;)

Pure proza Sam!
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

8) hahhah, en de helft rijmt nog ook!
when men were men, and helmets were for divers
marki
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 feb 2012, 14:48
Locatie: Antwerpen

Bericht door marki »

Update van de situatie:
-16mm carbu, 170 sproeier
-tandwiel voor: 14, achter: 40
-nieuwe B7HS bougie
-cilinder en piston uitgekuisd
-uitlaat nogmaals opengehaald, geen extra begrenzing zichtbaar
-nieuwe (originele) ontsteking

en toch wil hij niet voorbij de 60 km/u..

met de nieuwe ontsteking blijft het probleem dat die maar op een extreme positionering (volledig naar links) ontsteking wil geven, veel afstellen valt er dus niet te doen.

iemand nog suggesties?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Snelle schijf?

Welke cilinder heb je erop?
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie