sneller optrekken 2RU

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
larsberculo
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16

sneller optrekken 2RU

Bericht door larsberculo »

[font=Comic Sans MS] [/font][font=] [/font]

ey jongens, heb dit weekend 2RU gekocht (staat nog in arnhem, haal hem vrijdag op en danz al ik wat foto's online zetten). Hij rijdt netjes 60 per uur en dat wou ik voorlopig ongeveer zo houden. het punt is dat ik hem wel wat sneller wil laten trekken. wat is de makkelijkste (goedkooopste) manier om dit te doen ZONDER heel veel van het verbruik af te halen? :D
Gebruikersavatar
henkie22222
500km gereden
500km gereden
Berichten: 899
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
Locatie: Nijmegen

Bericht door henkie22222 »

Misschien handig om eerst aan te geven waar je op dit moment precies mee rijd. Dan kunnen mensen je makkelijker vertellen wat je zou kunnen veranderen.

Wat voor een cilinder zit erop (staat op een van de koelvinnen)
Hoeveel millimeter is je carb (10/16 en in sommige gevallen 12)
Wat voor een uitlaat zit erop
wat is je tandwiel verhouding

Als je alleen wilt harder zou willen optrekken zou je m lichter kunnen vertanden, maar dat gaat wel ten kosten van je topsnelheid.
Anders zit je toch te kijken naar sneller spul als een grotere carburateur of een ander uitlaatje.
Gebruikersavatar
larsberculo
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16

Bericht door larsberculo »

als ik het goed heb zit er een standaard 50cc op (zal thuis ff kijken)
10mm carb
standaard uitlaat, maar dikke uitlaatbocht (met demper(
en de tandwiel verhouding weet ik niet (hoe kun je dat zien? ben een beginner :P)
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

larsberculo schreef:en de tandwiel verhouding weet ik niet (hoe kun je dat zien? ben een beginner :P)

Tandjes tellen van je tandwielen.
Meestal staat het er ook op.

Is het de rode 3E9 die in Arnhem op marktplaats te koop stond?
Waar woon je zelf?
Gebruikersavatar
larsberculo
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16

Bericht door larsberculo »

Jeti schreef:
larsberculo schreef:en de tandwiel verhouding weet ik niet (hoe kun je dat zien? ben een beginner :P)

Tandjes tellen van je tandwielen.
Meestal staat het er ook op.

Is het de rode 3E9 die in Arnhem op marktplaats te koop stond?
Waar woon je zelf?


oke en waar zitten die tandwielen? bij mn wiel toch?

nee het was een rode 2RU. ik woon zelf in Nijkerk.
tis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 okt 2011, 20:13
Locatie: Kalmthout,Belgie

Bericht door tis »

Ja,gewoon op je wiel, en voor het andere gewoon het kapje loshalen bij je linkervoesteuntje.
Gebruikersavatar
larsberculo
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16

Bericht door larsberculo »

Moet wel ff tot vrijdag wachten want dan staat ie pas hier :(
Gebruikersavatar
larsberculo
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16

Bericht door larsberculo »

En wat zou dan ongeveer de beste tandwielverhouding zijn??
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..

(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
larsberculo
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16

Bericht door larsberculo »

YamaSam schreef:als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..

(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)


maar gaat het verbuik dan niet ontzettten omhoog?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

larsberculo schreef:
YamaSam schreef:als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..

(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)


maar gaat het verbuik dan niet ontzettten omhoog?


dat zou moeten meevallen..

harder optrekken, evensnel rijden, en minder verbruiken wordt moeilijk..

heb je trouwens een schijf, of een membraanblok?
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
larsberculo
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16

Bericht door larsberculo »

YamaSam schreef:
larsberculo schreef:
YamaSam schreef:als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..

(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)


maar gaat het verbuik dan niet ontzettten omhoog?


dat zou moeten meevallen..

harder optrekken, evensnel rijden, en minder verbruiken wordt moeilijk..

heb je trouwens een schijf, of een membraanblok?


zou het eerlijk gezegd niet weten. als ik zaterdag die brommer heb moet jullie maar ff roepen wat ik allemaal moet bekijken, (en hoe)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

aah, je hebt hem nog niet! :)

voor je hem werkelijk in handen hebt, wordt het moeilijk daar zinnig advies op te geven!
when men were men, and helmets were for divers
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

YamaSam schreef:
larsberculo schreef:
YamaSam schreef:als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..

(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)


maar gaat het verbuik dan niet ontzettten omhoog?


dat zou moeten meevallen..

harder optrekken, evensnel rijden, en minder verbruiken wordt moeilijk..

heb je trouwens een schijf, of een membraanblok?


waarschijnlijk schijf, maar dat enkel als het echte onverbeunde 2ru blokje eronder hangt :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

schijf bijwerken (als ie er één heeft) en carb, en es goed afstellen..

in plaats van de kennis van het forum aan te boren op gissingen, lees je nu beter eerst de FAQ's al es door,

om die te lezen heb je toch geen tijd meer eens hij er is!
(en hou je HJ te vriend! hahahah)

dus effe studeren nog, het weekeinde is er voor je het weet!

mijn suggesties:
1e plaats:
afstellen van het MOMENT van vonk en herkennen van merktekens op je vliegwiel

2e plaats:
afstellen van de carburator en de juiste sproeiermaat

3e plaats:
schijftuning, verschil trage en snelle schijf

4e plaats:
algemene elektrische toestanden
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie