sneller optrekken 2RU
- larsberculo
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16
sneller optrekken 2RU
[font=Comic Sans MS] [/font][font=] [/font]
ey jongens, heb dit weekend 2RU gekocht (staat nog in arnhem, haal hem vrijdag op en danz al ik wat foto's online zetten). Hij rijdt netjes 60 per uur en dat wou ik voorlopig ongeveer zo houden. het punt is dat ik hem wel wat sneller wil laten trekken. wat is de makkelijkste (goedkooopste) manier om dit te doen ZONDER heel veel van het verbruik af te halen?
ey jongens, heb dit weekend 2RU gekocht (staat nog in arnhem, haal hem vrijdag op en danz al ik wat foto's online zetten). Hij rijdt netjes 60 per uur en dat wou ik voorlopig ongeveer zo houden. het punt is dat ik hem wel wat sneller wil laten trekken. wat is de makkelijkste (goedkooopste) manier om dit te doen ZONDER heel veel van het verbruik af te halen?
- henkie22222
- 500km gereden
- Berichten: 899
- Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:55
- Locatie: Nijmegen
Misschien handig om eerst aan te geven waar je op dit moment precies mee rijd. Dan kunnen mensen je makkelijker vertellen wat je zou kunnen veranderen.
Wat voor een cilinder zit erop (staat op een van de koelvinnen)
Hoeveel millimeter is je carb (10/16 en in sommige gevallen 12)
Wat voor een uitlaat zit erop
wat is je tandwiel verhouding
Als je alleen wilt harder zou willen optrekken zou je m lichter kunnen vertanden, maar dat gaat wel ten kosten van je topsnelheid.
Anders zit je toch te kijken naar sneller spul als een grotere carburateur of een ander uitlaatje.
Wat voor een cilinder zit erop (staat op een van de koelvinnen)
Hoeveel millimeter is je carb (10/16 en in sommige gevallen 12)
Wat voor een uitlaat zit erop
wat is je tandwiel verhouding
Als je alleen wilt harder zou willen optrekken zou je m lichter kunnen vertanden, maar dat gaat wel ten kosten van je topsnelheid.
Anders zit je toch te kijken naar sneller spul als een grotere carburateur of een ander uitlaatje.
- larsberculo
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
- larsberculo
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16
Jeti schreef:larsberculo schreef:en de tandwiel verhouding weet ik niet (hoe kun je dat zien? ben een beginner )
Tandjes tellen van je tandwielen.
Meestal staat het er ook op.
Is het de rode 3E9 die in Arnhem op marktplaats te koop stond?
Waar woon je zelf?
oke en waar zitten die tandwielen? bij mn wiel toch?
nee het was een rode 2RU. ik woon zelf in Nijkerk.
- larsberculo
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16
- larsberculo
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- larsberculo
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
larsberculo schreef:YamaSam schreef:als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..
(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)
maar gaat het verbuik dan niet ontzettten omhoog?
dat zou moeten meevallen..
harder optrekken, evensnel rijden, en minder verbruiken wordt moeilijk..
heb je trouwens een schijf, of een membraanblok?
when men were men, and helmets were for divers
- larsberculo
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:16
YamaSam schreef:larsberculo schreef:YamaSam schreef:als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..
(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)
maar gaat het verbuik dan niet ontzettten omhoog?
dat zou moeten meevallen..
harder optrekken, evensnel rijden, en minder verbruiken wordt moeilijk..
heb je trouwens een schijf, of een membraanblok?
zou het eerlijk gezegd niet weten. als ik zaterdag die brommer heb moet jullie maar ff roepen wat ik allemaal moet bekijken, (en hoe)
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5485
- Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
YamaSam schreef:larsberculo schreef:YamaSam schreef:als er een 10mm carb opzit, zijn al je 'problemen' van de baan bij het steken van een Mikuni 16mm denk ik..
(laat je niet vangen aan imitatie 'Keihin' dan blijf je beter met je ori 10mm rijden)
maar gaat het verbuik dan niet ontzettten omhoog?
dat zou moeten meevallen..
harder optrekken, evensnel rijden, en minder verbruiken wordt moeilijk..
heb je trouwens een schijf, of een membraanblok?
waarschijnlijk schijf, maar dat enkel als het echte onverbeunde 2ru blokje eronder hangt
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
schijf bijwerken (als ie er één heeft) en carb, en es goed afstellen..
in plaats van de kennis van het forum aan te boren op gissingen, lees je nu beter eerst de FAQ's al es door,
om die te lezen heb je toch geen tijd meer eens hij er is!
(en hou je HJ te vriend! hahahah)
dus effe studeren nog, het weekeinde is er voor je het weet!
mijn suggesties:
1e plaats:
afstellen van het MOMENT van vonk en herkennen van merktekens op je vliegwiel
2e plaats:
afstellen van de carburator en de juiste sproeiermaat
3e plaats:
schijftuning, verschil trage en snelle schijf
4e plaats:
algemene elektrische toestanden
in plaats van de kennis van het forum aan te boren op gissingen, lees je nu beter eerst de FAQ's al es door,
om die te lezen heb je toch geen tijd meer eens hij er is!
(en hou je HJ te vriend! hahahah)
dus effe studeren nog, het weekeinde is er voor je het weet!
mijn suggesties:
1e plaats:
afstellen van het MOMENT van vonk en herkennen van merktekens op je vliegwiel
2e plaats:
afstellen van de carburator en de juiste sproeiermaat
3e plaats:
schijftuning, verschil trage en snelle schijf
4e plaats:
algemene elektrische toestanden
when men were men, and helmets were for divers