yaho fs 16 in opbouw
- realobsession
- 250km gereden
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
- Locatie: culemborg
yaho fs 16 in opbouw
het rommelen zit in mijn bloed .
nu is voor mij de tijd gekomen om een yamaha met een honda te verenigen.
vandaar de naam yaho fs 16 (yamaha/honda).
het wordt dus een frame van een 2ru met een blok van een honda mb we blijven wel in de 2 takt krachtbronnen.
viertakt is hier in gelderland voor kakkers dus dat laat ik schieten.
nu de setup
honda 5 bak 80cc blok
113cc malossie membraam gestuurd uit de jaren 80 (oud type)
26 mm mikuni erachter met powerfilter.
fs1 frame met toebehoren.
kabelboom van honda mb
hpi racing ontsteking met verlichting.
nu is voor mij de tijd gekomen om een yamaha met een honda te verenigen.
vandaar de naam yaho fs 16 (yamaha/honda).
het wordt dus een frame van een 2ru met een blok van een honda mb we blijven wel in de 2 takt krachtbronnen.
viertakt is hier in gelderland voor kakkers dus dat laat ik schieten.
nu de setup
honda 5 bak 80cc blok
113cc malossie membraam gestuurd uit de jaren 80 (oud type)
26 mm mikuni erachter met powerfilter.
fs1 frame met toebehoren.
kabelboom van honda mb
hpi racing ontsteking met verlichting.
- realobsession
- 250km gereden
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
- Locatie: culemborg
- realobsession
- 250km gereden
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
- Locatie: culemborg
Uploaded with [url=[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/528/yahof16003.jpg/][/url]
Uploaded with
Uploaded with ImageShack.us ImageShack.ushttp://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]
- realobsession
- 250km gereden
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
- Locatie: culemborg
toen het nog onder mijn mt zat 24 uur geleden .
hebben we een navigatie op het stuur geknoopt .
de gemeten snelheid was toen 143 km per uur.
dit alles met een 2 kleps membraam.
en originele honda ontsteking.
dit gaat er af en er komt een 6 kleps op en een hpi.
hierdoor zal het niet veel harder gaan maar wel een verschrikkelijke boost onderin geven.
de uitlaat die moet het gaan doen.
piet pijp neemt die voor zijn rekening .
hebben we een navigatie op het stuur geknoopt .
de gemeten snelheid was toen 143 km per uur.
dit alles met een 2 kleps membraam.
en originele honda ontsteking.
dit gaat er af en er komt een 6 kleps op en een hpi.
hierdoor zal het niet veel harder gaan maar wel een verschrikkelijke boost onderin geven.
de uitlaat die moet het gaan doen.
piet pijp neemt die voor zijn rekening .
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
- realobsession
- 250km gereden
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
- Locatie: culemborg
de achterbrug zal aan de binnenkant zwaarder worden.
er zullen 2 strippen in gelast worden van 3 mm dik.
en er zal een spankruis in het frame gemaakt worden.
de ophanging van de achterbrug gaat van m10 naar m12.
de remmen zulen worden aangepast naar 2 keer schijf als ik 2 sterwiellen kan vinden met dx voorpoten.
achter komt een remschijf van een honda mt.
voor de rest is het een sterk frame als je bedenkt dat een chinees met slechte lasverbindingen ook een yb125 afleverd.
en die ook niet zomaar uit elkaar valt.
er zullen 2 strippen in gelast worden van 3 mm dik.
en er zal een spankruis in het frame gemaakt worden.
de ophanging van de achterbrug gaat van m10 naar m12.
de remmen zulen worden aangepast naar 2 keer schijf als ik 2 sterwiellen kan vinden met dx voorpoten.
achter komt een remschijf van een honda mt.
voor de rest is het een sterk frame als je bedenkt dat een chinees met slechte lasverbindingen ook een yb125 afleverd.
en die ook niet zomaar uit elkaar valt.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- realobsession
- 250km gereden
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
- Locatie: culemborg
- realobsession
- 250km gereden
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
- Locatie: culemborg
ik heb hier een prolink achterbrug liggen uit een mb maar het gekke is dat de eerste 4 cm van de achterbrug ook gewoon 2 strippen zijn en dan pas overgaat in een kokerprofiel.
nee ik waag mijn kans op de originele fs1 achterbrug die is lekker kort en best stijf.
de strippen die er in komen worden alleen voor en achter gelast ze komen er als tegenovergestelde kracht in dat houd in dat ze gespannen worden en dat daardoor de achterbrug naar buiten wil .maar de as van het achterwiel houdt dat tegen.
de strippen die er in komen zijn van hardox veerstaal dit is een veerstaal met geheugen dat wil zeggen dat het altijd probeert in de eigen vorm terug te komen en dat is net wat ik zoek aangezien dat er zometeen aardig wat pk op het brugje komt te staan.
hoeveel dat hou ik nog even voor me zelf. dat mogen julie straks zelf ervaren bij een volgende meeting.
voor de gene die durven dan
nee ik waag mijn kans op de originele fs1 achterbrug die is lekker kort en best stijf.
de strippen die er in komen worden alleen voor en achter gelast ze komen er als tegenovergestelde kracht in dat houd in dat ze gespannen worden en dat daardoor de achterbrug naar buiten wil .maar de as van het achterwiel houdt dat tegen.
de strippen die er in komen zijn van hardox veerstaal dit is een veerstaal met geheugen dat wil zeggen dat het altijd probeert in de eigen vorm terug te komen en dat is net wat ik zoek aangezien dat er zometeen aardig wat pk op het brugje komt te staan.
hoeveel dat hou ik nog even voor me zelf. dat mogen julie straks zelf ervaren bij een volgende meeting.
voor de gene die durven dan
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: