80cc blok
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 13 aug 2012, 12:39
- Locatie: Schijndel
80cc blok
All,
Ondertussen heb ik mijn blok vervangen voor een duitste 80cc 4-bak.
Een fijn blok, erg veel kracht onderin.
Er staat een 16mm mikuni op, en een dunne uitlaat met 28mm bocht.
De tandwielverhouding is 15 - 44 momenteel.
Het gevolg is dat hij erg hard trekt, maar bij de 70 boven in de toeren zit.
In zijn vier trekt hij nog aardig goed door.
Hij trekt zo hard dat ik bang ben dat het ten koste gaat van de achterbrug, ketting en tandwielen.
Ik zit te denken om achter naar 42 te gaan. 16 voor is te groot (qua ruimte en een te grote stap).
Wat zou twee tandjes achter in snelheid schelen?
Gr. Dennis
Ondertussen heb ik mijn blok vervangen voor een duitste 80cc 4-bak.
Een fijn blok, erg veel kracht onderin.
Er staat een 16mm mikuni op, en een dunne uitlaat met 28mm bocht.
De tandwielverhouding is 15 - 44 momenteel.
Het gevolg is dat hij erg hard trekt, maar bij de 70 boven in de toeren zit.
In zijn vier trekt hij nog aardig goed door.
Hij trekt zo hard dat ik bang ben dat het ten koste gaat van de achterbrug, ketting en tandwielen.
Ik zit te denken om achter naar 42 te gaan. 16 voor is te groot (qua ruimte en een te grote stap).
Wat zou twee tandjes achter in snelheid schelen?
Gr. Dennis
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Zet er sowieso een 32mm uitlaat op. Zo'n blokje moet op z'n sloffen 80/85 km/h lopen zonder veel toeren. Je zou ook een 39 tands tandwiel achter kunnen zetten, en een 13 tands voor. Dat is iets zwaarder. Plus dat je wat makkelijker kan spelen met tandwielen, het tandwiel voor vervangen is minder werk als achter
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Als het ten koste gaat van je tandwielen e.d. denk ik dat je je ketting te strak zet. Het is maar een 80cc blokje, geen 80PK blok. Onze FS1-tjes zijn gemaakt voor blokjes tot 100cc en kunnen een 80cc (en ook zwaarder) prima hebben. Wat geen enkele brommer of motor kan hebben is een te strakke ketting. Op de bok moet een ketting gemakkelijk een cm omhoog en een cm omlaag kunnen.
Als je harder wil met je 80cc, zet dan achter een kleiner tandwiel erop. Een 39 ofzo, dan kun je als dat te zwaar is voor experimenteren met kleinere tandwielen, die zijn goedkoper en makkelijker te wisselen.
Als je harder wil met je 80cc, zet dan achter een kleiner tandwiel erop. Een 39 ofzo, dan kun je als dat te zwaar is voor experimenteren met kleinere tandwielen, die zijn goedkoper en makkelijker te wisselen.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 13 aug 2012, 12:39
- Locatie: Schijndel
Dank voor de reacties.
Even ter info, ik sleutel samen met mijn oom. Die heeft 25 jaar zijspancross gedaan en sleutelt al vanaf zijn 14e aan motoren en brommers (nu bijna 70 )
Dus kennis zit daar wel Leuk om samen te doen.
Ketting ligt niet te strak, maar is wel een stuk losser komen te liggen na 10km rijden. Hij trekt nu echt heel HEEL hard
39 achter... ja.. Maar of hij dan nog doortrekt in zijn 4 is de vraag.
Wellicht wel met die 32mm bocht erop.
Gr. Dennis
Even ter info, ik sleutel samen met mijn oom. Die heeft 25 jaar zijspancross gedaan en sleutelt al vanaf zijn 14e aan motoren en brommers (nu bijna 70 )
Dus kennis zit daar wel Leuk om samen te doen.
Ketting ligt niet te strak, maar is wel een stuk losser komen te liggen na 10km rijden. Hij trekt nu echt heel HEEL hard
39 achter... ja.. Maar of hij dan nog doortrekt in zijn 4 is de vraag.
Wellicht wel met die 32mm bocht erop.
Gr. Dennis
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Over FS1 is hier op het forum meer kennis dan je oom heeft. Specifieke kennis uiteraard, laat mij de laatste zijn om te zeggen dat je oom er geen verstand van heeft.
Origineel heeft een 80cc sheriff 14/39 ofzo.
Zie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HKNXMYMJ.jpg
35/15
40/15
39/13
Dus...
Origineel heeft een 80cc sheriff 14/39 ofzo.
Zie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HKNXMYMJ.jpg
35/15
40/15
39/13
Dus...
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 13 aug 2012, 12:39
- Locatie: Schijndel
Dat denk ik ook wel.
Zelf heeft hij er ook een paar dus weet wel hoe het zit.
En reed er zelf vroeger ook een
Maar dat is inderdaad het mooie van zo'n forum. Kennis delen, weten wat de ervaringen van een ander zijn en elkaar helpen. Mooi toch!
Tandwiel 39, dikke uitlaat, sproeier en een mooie nieuwe ori kettingkast zijn onderweg naar deze jongen.
Dan moetie loape, nie?
Zelf heeft hij er ook een paar dus weet wel hoe het zit.
En reed er zelf vroeger ook een
Maar dat is inderdaad het mooie van zo'n forum. Kennis delen, weten wat de ervaringen van een ander zijn en elkaar helpen. Mooi toch!
Tandwiel 39, dikke uitlaat, sproeier en een mooie nieuwe ori kettingkast zijn onderweg naar deze jongen.
Dan moetie loape, nie?
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 13 aug 2012, 12:39
- Locatie: Schijndel
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 13 aug 2012, 12:39
- Locatie: Schijndel
Met die uitlaat eronder nog sneller
Bij mijn oom liggen ook nog veel FS1 onderdelen. Maar wilde een nieuwe.
Hij had ook nog een dikke uitlaat.
Die langzame uitlaat is inderdaad niks... Met het ori blok en 16mm carburateur zonder sleutelen liep hij 45 in zijn 3.. en in zijn vier.. haha.
Onderdelen zijn niet zo moeilijk te vinden gelukkig.
Bij mijn oom liggen ook nog veel FS1 onderdelen. Maar wilde een nieuwe.
Hij had ook nog een dikke uitlaat.
Die langzame uitlaat is inderdaad niks... Met het ori blok en 16mm carburateur zonder sleutelen liep hij 45 in zijn 3.. en in zijn vier.. haha.
Onderdelen zijn niet zo moeilijk te vinden gelukkig.
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 13 aug 2012, 12:39
- Locatie: Schijndel
-
- 100km gereden
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
- Locatie: maastricht
blok
2taktdirk schreef:Heb ook nog zo,n blok liggen ,een hele mooi nog die nog nooit los was geweest.
Heb het blok al tig keren bekeken en het is een geweldig ding om op te voeren mits er even een 6 bak inkomt.
Prachtig roterend een sterke kruk ja een mooi blok,m,n handen jeuken al om daar wat mee te doen.
Een kennis van me heeft zo'n blok eronder loopt echt wel lekkerder als een fs1 blok
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde