Pagina 1 van 5

Welke cilinder sproeier etc.

Geplaatst: 27 jan 2013, 20:46
door oek
Heb het kleed maar weer eens van mijn yamaha 2F2 gehaald.
Deze was op volgens mij de uitlaat na (lange uitlaat)geheel origineel(met 2F2 cilinder) en liep 48 a 50km per uur.
Wil deze nu toch wat vlotter laten lopen,van de zomer mee bezig geweest maar kreeg het niet goed.
Er zit iets fout maar wat?
Heb er sindsdien een 16mm membraam op,en 16mm mikuni carb origineel met diverse sproeiers geprobeerd.
De cilinder is een F5B nieuw-maar zover ik weet geen originele.
Slaat makkelijk aan maar rookt nogal ook met verdraaiing van de luchtschroef.
Wegrijdend niet op gang komen en net best rijden.
Met de eerdere originele setting liep hij prima.
Behalve bij poosje stilstand(stoplicht b.v.)bij wegrijden erg viertacten en roken.
Maar eenmaal iets op gang, is het roken weg en weer goed rijdend.
Ook vreemd lijkt mij.
Bovenstaande heb ik afgelopen zomer dus geprobeerd.
Maar mocht het mooie weer er ooit weer aan komen wil er fijn op gaan rijden met een gangetje van 60 a 65.
Iemand ideeen of tips wat ik fout zou kunnen doen?
Andere carb en dus diverse sproeiers heb ik al geprobeerd.
Dus welke cilinder -met welke sproeier etc.zodat ik e.e.a alvast bij elkaar kan zoeken/kopen
Groeten Oek

Geplaatst: 27 jan 2013, 20:59
door marco
Is dat zn hele slechte f5b imitatie?

Heb je ontsteking ook opnieuw afgesteld?

Geplaatst: 27 jan 2013, 21:56
door oek
marco schreef:Is dat zn hele slechte f5b imitatie?

Heb je ontsteking ook opnieuw afgesteld?

Of hij heel slecht is weet ik niet,en tsja wat is slecht?
Ontsteking staat zover ik zien kan goed,start ook vlot.

Geplaatst: 28 jan 2013, 18:38
door oek
oek schreef:
marco schreef:Is dat zn hele slechte f5b imitatie?

Heb je ontsteking ook opnieuw afgesteld?

Of hij heel slecht is weet ik niet,en tsja wat is slecht?
Ontsteking staat zover ik zien kan goed,start ook vlot.


Ik heb een excact gelijke cilinder als deze gemonteerd.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M4Y6PMZN-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NAJ8J8UZ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6TVOBQJ4-D.jpg

Geplaatst: 28 jan 2013, 18:42
door marco
Die is wel netjes afgewerkt.

Geplaatst: 28 jan 2013, 19:26
door the_destroyers
Idd heel netjes afgewerkt!
Membraan al eens vervangen?

Geplaatst: 28 jan 2013, 20:12
door oek
the_destroyers schreef:Idd heel netjes afgewerkt!
Membraan al eens vervangen?

Weet het niet meer zeker of ik die afgelopen zomer vervangen heb.
Dacht van wel,er zit in ieder geval wel een goed sluitende op.
Vreemde vind ikzelf dat met de originele setting hij ook ging roken, dit dus na een poosje stationair draaien en dan wegrijden,zoals eerder omschreven.

Geplaatst: 28 jan 2013, 20:24
door pee67
Wat voor smering pas jij toe bij je benzine?

Geplaatst: 28 jan 2013, 21:43
door oek
pee67 schreef:Wat voor smering pas jij toe bij je benzine?

Ben ik met zoeken ook al tegen gekomen dat ik misschien wat te vet smeer 1:30 a 1:35
Zal er eens wat benzine bij in gooien.

Geplaatst: 28 jan 2013, 21:45
door marco
Gebruik je wel 2takt olie?

Geplaatst: 28 jan 2013, 21:46
door hans.m
oek schreef:
pee67 schreef:Wat voor smering pas jij toe bij je benzine?

Ben ik met zoeken ook al tegen gekomen dat ik misschien wat te vet smeer 1:30 a 1:35
Zal er eens wat benzine bij in gooien.

1/40 met goede olie is goed voor een fs1. Alleen bij het inrijden mag je een beetje vetter smeren.

Geplaatst: 28 jan 2013, 21:46
door hans.m
marco schreef:Gebruik je wel 2takt olie?

of frituurolie haha ? :lol:

Geplaatst: 28 jan 2013, 22:27
door oek
hans.m schreef:
marco schreef:Gebruik je wel 2takt olie?

of frituurolie haha ? :lol:

Midden 80er jaren ging ik met een lege literfles frisdrank op de fiets naar de pomp om deze daar vol te laten gooien met mengsmering.
Thuis aangekomen ging dit in mijn fs1 met nog een flinke scheut slaolie of zoiets in, dan had weer net wat meer als 1 liter in tank.
Gaf inderdaad flink wat rook.
Tegenwoordig kan ik mij 2 takt mengolie permitteren dus dat gaat er nu ook in.

Geplaatst: 29 jan 2013, 18:07
door oek
Zo heb even e.e.a geprobeerd
Eerst wat benzine bij in de tank voor een iets minder vette smering.
Membraan en carburateur eraf gehad en geheel goed schoongemaakt/doorgeblazen.
Ook de kleine sproeier eruit ge schroeft
Vervolgens 140 sproeier erin.
Na starten en gas geven flink inhouden en veel rook.
De luchtschroef wat meer als de gebruikelijke 1,5 a 2 slagen open gezet en waarachtig bij ongeveer 4,5 ! slag open veel beter en veel minder rook.
Heb ook nog een 110 sproeier geprobeerd en deze had ongeveer 3,5 slag open nodig van de luchtschroef.
Ook na een poosje stationair lopen pakt hij goed op bij een draai aan het gas
Vind het vreemd dat de schroef nogal ver open moet,wetende dat de carb. schoon is.
Ga bij beter weer maar eens rijden met de 110 sproeier die er nu in zit en dan zien we wel verder.
Tot zover bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst: 29 jan 2013, 18:10
door Laars
oek schreef:Zo heb even e.e.a geprobeerd
Eerst wat benzine bij in de tank voor een iets minder vette smering.
Membraan en carburateur eraf gehad en geheel goed schoongemaakt/doorgeblazen.
Ook de kleine sproeier eruit ge schroeft
Vervolgens 140 sproeier erin.
Na starten en gas geven flink inhouden en veel rook.
De luchtschroef wat meer als de gebruikelijke 1,5 a 2 slagen open gezet en waarachtig bij ongeveer 4,5 ! slag open veel beter en veel minder rook.
Heb ook nog een 110 sproeier geprobeerd en deze had ongeveer 3,5 slag open nodig van de luchtschroef.
Ook na een poosje stationair lopen pakt hij goed op bij een draai aan het gas
Vind het vreemd dat de schroef nogal ver open moet,wetende dat de carb. schoon is.
Ga bij beter weer maar eens rijden met de 110 sproeier die er nu in zit en dan zien we wel verder.
Tot zover bedankt voor jullie reacties!


Heb je de orri korte sproeiers of de lange versie?