Pagina 2 van 6

Geplaatst: 21 okt 2013, 18:01
door wietsefs1
195 graden uitlaat 126 graden spoelers, HPI op 3,8 mm en Homoet 6P.
Compressie 1:10- 1:11
Aral 102 brandstof voor de extra koeling

Gaat echt 100+ maar koeling wordt je grootste probleem...........

Geplaatst: 21 okt 2013, 18:59
door marco
Daar zouden wij graag foto's en het liefste een filmpje van zien.

Geplaatst: 21 okt 2013, 20:44
door wietsefs1
Op dit moment heb ik alleen geen FS1.... :oops:

Wel een Kreidler die dit makkelijk haalt, zuigergestuurd. 8)

Geplaatst: 22 okt 2013, 21:23
door fs-ael
16 mm carburateur ?

Geplaatst: 22 okt 2013, 21:30
door Tombo
Wss een dikke 20mm Bing schroefdop

Geplaatst: 22 okt 2013, 21:31
door fs-ael
Idd ^^ :wink:

Geplaatst: 22 okt 2013, 22:40
door wietsefs1
Die Kreidler heeft inderdaad een grotere carburateur maar met een 16mm is dit zeker ook te halen.
Iemand nog een barrel staan?, die uitdaging durf ik wel aan. Zeker met een roterende inlaat.

Geplaatst: 22 okt 2013, 22:57
door ginofs1
ik kan je wel een blokje leveren die je mag tunen, als hij over de 100km gaat betaal ik de kosten :wink:

Geplaatst: 22 okt 2013, 23:09
door joosie1234
ginofs1 schreef:ik kan je wel een blokje leveren die je mag tunen, als hij over de 100km gaat betaal ik de kosten :wink:


heb je er nog een?

Geplaatst: 23 okt 2013, 08:14
door wietsefs1
ginofs1 schreef:ik kan je wel een blokje leveren die je mag tunen, als hij over de 100km gaat betaal ik de kosten :wink:


Heb je er ook een rijwiel bij dan?

Geplaatst: 23 okt 2013, 08:46
door wietsefs1
Zijn er verder nog voorwaarden?

Geplaatst: 23 okt 2013, 13:31
door ginofs1
wietsefs1 schreef:
ginofs1 schreef:ik kan je wel een blokje leveren die je mag tunen, als hij over de 100km gaat betaal ik de kosten :wink:


Heb je er ook een rijwiel bij dan?


nee die heb ik niet over

Geplaatst: 23 okt 2013, 13:56
door ginofs1
giejoom
hoi,

ik heb een doel gesteld om de 100 op de gps te halen met een 50cc cilindertje. heeft iemand toevallg nog tips voor mij?
setup tot nu toe:
50cc spoelpoorten+uitlaatpoort uitgeveild
standaard homoet pijp
16mm carb
aangepaste ori schijf

ik ben van plan tandwielverhouding 15/40 erop te leggen, is dit niet te zwaar?
en zijn er nog andere dingen die ik het best zou kunnen aanpassen?

Wietsefs1
Koop een kuip, bij die snelheden is dat een goeie investering.

100 Km/uur moet toch redelijk goed te doen zijn.


195 graden uitlaat 126 graden spoelers, HPI op 3,8 mm en Homoet 6P.
Compressie 1:10- 1:11
Aral 102 brandstof voor de extra koeling

Gaat echt 100+ maar koeling wordt je grootste probleem...........


Die Kreidler heeft inderdaad een grotere carburateur maar met een 16mm is dit zeker ook te halen.
Iemand nog een barrel staan?, die uitdaging durf ik wel aan. Zeker met een roterende inlaat.


Zijn er verder nog voorwaarden?

Gino.
Alleen wat hier staat dus een fs1 4 bak schijf blok, 50cc fs1 cilinder
Verder mag je alles doen.
Je vind het dus leuk om te doen en het is ook precies wat ik voor mijn hobby doe, ik vind het dus ook leuk.
Ik lever een blokje die jij voor mij mag kietelen, gaat hij over de 100km op de gps dan betaal ik de gebruikte onderdelen.
Haalt hij het niet dan krijg je de onderdelen weer terug.
En het is interessant om de koppen samen te steken misschien kunnen we van elkaar leren .
Ik heb een 5bak 50cc deze haalt nu 105. verder niet meer aan gedaan.
Het kan dus wel.
Ben nu druk met andere blokjes.
Gr gino

Geplaatst: 25 nov 2013, 09:16
door Giejoom
Koeling heb ik nog geen problemen mee ondervonden en heb toch op hoge toeren een stukje gereden. Wel al last ondervonden van de instabiele lichte fs1, kuip is misschien wel een optie. Met 102 octaan koel je de cilinder toch niet beter dit verhoogt toch alleen de drempel van detonatie in de cilinder? Dit heb ik sowieso nog niet gehoord dat dit gebeurt bij een fs1. 100km/uur met een 4bak blijft natuurlijk een mooie mijlpaal om te halen met de fs1, maar ik betwijfel of het mij gaat lukken, met de kop afgevlakt haal ik misschien 90/95km/uur in het echt, misschien op de rollerbank wat harder

Geplaatst: 25 nov 2013, 09:50
door Tombo
Als je echt gaat gaat pielen aan cilinderkoppen en compressie is de kans groot dat je last gaat krijgen van detonatie. Hoe ik dat weet? Omdat ik het zelf al een zuiger heb liggen met een gat er in, en Gino meerdere zuigers met extra gaatjes