Opvoeren en modificeren van de FS1
MTH
Aan het inrijden
Berichten: 12 Lid geworden op: 16 apr 2007, 13:23
Locatie: Haaglanden
Bericht
door MTH » 07 mei 2007, 21:07
Overweer om een aluminium Athena aan te schaffen.
Waar kan ik deze het best aanschaffen ??
Huidige setup :
Originele FS1 cylinder, originele Yamaha zuiger, 16 mm, 200 sproeier, 13-19, afgeflakte 3E9 kop, 3E9 blok ( standaard schijf ), imi uitlaat ( schuin )
Had eerst een 260 cylinderkop erop ( reed iets beter ) maar heeft staan ' lekken ', gevolg bougie haast niet los
te krijgen en dus schroefdraad kapot. Top ong. 80 km/h ... loopt als een zonnetje.
Wat kan ik van een Athena verwachten en wat zou ik eventueel aan de setup moeten veranderen.
Groeten, Marc !
wiebo
500km gereden
Berichten: 857 Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?
Bericht
door wiebo » 07 mei 2007, 21:18
80 km/h en lopen als een zonnetje......
waarom dan nog veranderen?
wiebo
Waslijn
Bericht
door Waslijn » 07 mei 2007, 21:20
Ja uit een athena zal je niet zo veel meer halen dan dat denk ik.. als u nu mooi loopt heb je alleen maar kans dat ie straks minder goed gaat lopen ofzo. ik zou het zo laten
MTH
Aan het inrijden
Berichten: 12 Lid geworden op: 16 apr 2007, 13:23
Locatie: Haaglanden
Bericht
door MTH » 07 mei 2007, 21:54
wiebo schreef: 80 km/h en lopen als een zonnetje...... waarom dan nog veranderen? wiebo
Graag had ik nog wat meer power ' onderin ' gezien, vandaar !!!
Marc !
wiebo
500km gereden
Berichten: 857 Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?
Bericht
door wiebo » 07 mei 2007, 21:57
ik weet niet hoe het "karakter"van een Athena is, daar kan ik dus helaas niets over zeggen.
wiebo
Waslijn
Bericht
door Waslijn » 07 mei 2007, 21:59
MTH schreef: wiebo schreef: 80 km/h en lopen als een zonnetje...... waarom dan nog veranderen? wiebo
Graag had ik nog wat meer power ' onderin ' gezien, vandaar !!!
Marc !
Athena is toch juist zo hoogtoerig als het maar zijn kan? Dus onderin haal je er dan volgens mij niet meer uit..
punkemon
Bericht
door punkemon » 07 mei 2007, 22:28
als je ht echt wil wete moet je het is aan dorfie vragen!die reed ook eerst met een 60cc gietijzeren en dan een athena
edje
Bericht
door edje » 08 mei 2007, 19:42
ik denk dat je met de schijf ook nog wel wat meer power kan krijgen
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 08 mei 2007, 19:50
de uitlaat poort breder was toch meer koppel onderin
edje
Bericht
door edje » 08 mei 2007, 19:57
maar oppassen met je zuigerveren. zowiezo denk ik dat een snelle schijf veel meer doet....
mischien nog de kop een beetje vlakken....
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18323 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 09 mei 2007, 08:17
Als je nog een langzame schijf hebt, meteen een snelle erin stoppen. Dan kan je weer even wachten met opvoeren
Ton
250km gereden
Berichten: 453 Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:57
Locatie: Nuland
Contacteer:
Bericht
door Ton » 09 mei 2007, 12:55
Zit hier wel een schijf in want het is een 3e9 dus eigenlijk een membraam
.
Niels
Site Admin
Berichten: 11133 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 09 mei 2007, 13:06
Ton schreef: Zit hier wel een schijf in want het is een 3e9 dus eigenlijk een membraam
.
Daar zeg je wat ja
MTH
Aan het inrijden
Berichten: 12 Lid geworden op: 16 apr 2007, 13:23
Locatie: Haaglanden
Bericht
door MTH » 22 mei 2007, 12:23
Misschien door verwarring namens mijn kant heb ik geschreven dat er een 3E9 blok
onder zit, dit moet zijn een 2RU ... sorry
Marc !
reddevil
2500km gereden
Berichten: 3598 Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)
Bericht
door reddevil » 31 mei 2007, 21:51
zon schijf verwisselen is niet zo makkelijk denk?
je hele blok moet dan uit elkaar denk?