opvoeren zonder iets te verwisselen voor iets groter?

Opvoeren en modificeren van de FS1
IceFs1
50km gereden
50km gereden
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52

Bericht door IceFs1 »

dat lijkt me wel heeeel erg apart als je krukas los zou zitten. dan zou je tijdens het rijden ook zeker rare geluiden en trillingen moeten voelen.
edje

Bericht door edje »

woont er niet iemand bij je in de buurt die even wil kijken voor een kistje bier of zo?? ik heb het idee dat je ergens overheen kijkt omdat je nog niet zoveel ervaring hebt met brommers, maar dat komt vanzelf hoor :wink:
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

hoop het wel ja:p
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Ik zou het graag doen voor wat bier maar ik woon een beetje te ver weg :P
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

haha :p ja das jammer:p

niemand van het forum zeg maar woont vlak bij mij!
ja alleen pipedown.. maar dat is een vriend van mij.. en die heeft er helemaal geen verstand van :lol: die is ook net nieuw :lol:
edje

Bericht door edje »

nou je hebt als setup nu:

3e8 cilinder
16mm carb
snelle pijp
16-44

eerst doen je er 13 voor op. dat zal al wat lekkerder lopen. nu de carb en onsteking goed stellen volgens de faQ ( dus niet zomaar wat prutsen op het oog :wink: ). wedden dat je de 60 met gemak paseeert :lol:
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

13 - 46 heb ik
en ik zal de faQ ff goed door lezen..
(hou nooit van lezen)
edje

Bericht door edje »

nee, maar je kunt moeilijk verwachten dat er iemand naar je toekomt, je fs1 afsteld omdat jij niet van lezen houd :lol: :wink: :wink:

oja, en print de faq die je nodig bent uit, dat werkt makkelijker :wink: en post je vragen....
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

haha ach ja... ik heb hem uitgeprint.. en nou ik het door gelezen heb.. denk ik dat de sproeier te klein is! dus ik ga morgen ff een berg sproeiers halen :lol:
edje

Bericht door edje »

niet mee doorrijden dan! :!:
Gebruikersavatar
bromtolfs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 jul 2007, 23:06
Locatie: Uithuizen
Contacteer:

Bericht door bromtolfs1 »

Een 2RU heeft een roterende inlaat met een schijf. Uit deze schijf is een bepaalde hoek weggelaten. Deze roterende schijf laat daardoor maar een bepaalde periode de verbinding tussen carburateur en carter open. Dit is op het moment dat de zuiger omhoog gaat. Zo onstaat onderdruk in het carter en kan het brandstof mengsel in het carter gezogen worden. Voor de 2RU 45 km/h uitvoering is er een hoek van ongeveer 120 graden uit de schijf weggelaten.
Voor de snelle uitvoering is er meer dan 180 graden uit weggelaten. Dit is reden dat de 2RU niet echt veel harder wil dan 55 a 60 km/uur.
Wil je echt harder zul dit moeten wijzigen.
De membraan blokken 378, 1J5, 2F2, 3E8, 3E9 hebben hier geen last van.
Martijn

Bericht door Martijn »

bromtolfs1 schreef:Een 2RU heeft een roterende inlaat met een schijf. Uit deze schijf is een bepaalde hoek weggelaten. Deze roterende schijf laat daardoor maar een bepaalde periode de verbinding tussen carburateur en carter open. Dit is op het moment dat de zuiger omhoog gaat. Zo onstaat onderdruk in het carter en kan het brandstof mengsel in het carter gezogen worden. Voor de 2RU 45 km/h uitvoering is er een hoek van ongeveer 120 graden uit de schijf weggelaten.
Voor de snelle uitvoering is er meer dan 180 graden uit weggelaten. Dit is reden dat de 2RU niet echt veel harder wil dan 55 a 60 km/uur.
Wil je echt harder zul dit moeten wijzigen.
De membraan blokken 378, 1J5, 2F2, 3E8, 3E9 hebben hier geen last van.


Ik denk dat als de schijf meer dan 180 graden open staat hij zwaar verzuipt ;)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nee, want er zijn mensen die met een 180 graden schijf rijden.
BTW, een 2ru kan ook hard lopen met een langzame schijf. Die van mij liep met een langzame schijf nog steeds bijna 80 km/h. Toen we er een snellere schijf in hadden gezet trok hij veel harder
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik reed met mn standaard schijf 75, enkel is die cil zwaar vastgelopen :( Moet m nog een keer laten opboren naar 60 cc en dan kijken wat ie doet !
Plaats reactie