Jammer dat er geen foto van de zijkant is gemaakt. Misschien dat Koppel er meer over kan vertellen? Die is aardig thuis in het assortiment van FS1parts. Voor dat geld lijkt het mij niet dat het een gewone Luhao/Luhac pijp (die dus niet past)Tom schreef: ↑12 okt 2023, 22:12 Iemand ervaring met deze?
https://fs1parts.nl/shop/product_info.p ... ts_id=1745
Uitlaten vergeleken
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Uitlaten vergeleken
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Uitlaten vergeleken
Ik heb gemaild voor wat meer informatie, ben wel benieuwd namelijk. Dus of het niet gewoon een aangepaste Luhao is en of er toevallig ook een foto van de zijkant is
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Uitlaten vergeleken
En bericht terug. Helaas zonder foto, maar het is wel een andere uitlaat dan de Luhao die overal verkocht wordt
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Uitlaten vergeleken
Ik denk dat ik dezelfde uitlaat heb gevonden bij een andere webshop:
https://www.gpparts.nl/product/11901456 ... -a-quality
NIet alle foto's kloppen volgens mij, maar het lijkt mij om foto 1 en 2 te gaan
https://www.gpparts.nl/product/11901456 ... -a-quality
NIet alle foto's kloppen volgens mij, maar het lijkt mij om foto 1 en 2 te gaan
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 25 mar 2023, 10:26
Re: Uitlaten vergeleken
Is deze ook niet vergelijkbaar ? De felsrand is hier ook aaneengesloten. Bij slechte imitaties zie je een onderbreking.
https://www.mopedrenovering.se/veteranm ... avgas.html
https://www.mopedrenovering.se/veteranm ... avgas.html
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 894
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 25 mar 2023, 10:26
Re: Uitlaten vergeleken
Zweedse kronen, ca.55 euro...
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Uitlaten vergeleken
Dat lijkt 'm idd. Overigens, die uitlaten met onderbroken naad, die passen beter dan de Luhao uitlaten met doorlopende naad, en ze klinken beter (minder blikkerig)
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 21 aug 2019, 23:09
Re: Uitlaten vergeleken
Gelukkig spreek ik een aardig woordje Zweeds:
"Dit systeem past goed op de originele cilinder en op onze cilinder van NTS. Bij veel andere cilinders zit de uitlaatpijp anders, waardoor het uitlaatsysteem zonder aanpassingen en soms herlassen niet past"
Is dit altijd het geval? Dat het aan de cilinder ligt?
Ik dacht dat een originele wel fatsoenlijk past op immi cilinders namelijk..
"Dit systeem past goed op de originele cilinder en op onze cilinder van NTS. Bij veel andere cilinders zit de uitlaatpijp anders, waardoor het uitlaatsysteem zonder aanpassingen en soms herlassen niet past"
Is dit altijd het geval? Dat het aan de cilinder ligt?
Ik dacht dat een originele wel fatsoenlijk past op immi cilinders namelijk..
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10809
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Uitlaten vergeleken
Mijn ervaring is dat imi uitaten niet altijd de juiste vorm hebben en herlast moeten worden. Heb dat veel met de hoge pijpen gedaan en met sommige lage. Prima pijpen, alleen altijd schuin tegen de cilinder waardoor er spanning op de pijp stond en het chroom van de bocht sprong of de felsrand brak. Of bij alu cilinders de draad stripte.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 100km gereden
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 12 feb 2016, 16:10
- Locatie: Arnhem
Re: Uitlaten vergeleken
Klopt, pasvorm van de imitatie uitlaten is vaak slecht. Bocht bovenin doorzagen en in de juiste positie vastlassen zoals Nix doet is een prima oplossing maar helaas niet voor iedereen weggelegd om zelf te doen.
Ik heb een keer zo’n naadpijp met schuine achterkant beter laten passen door de uitlaat te klemmen in een workmate. Daarna een bezemsteel (of was het een nou een stevige stalen buis?) in de bocht gestoken en er flink aan getrokken totdat de felsrand wel op de goede positie uitkwam. In mijn geval stond de felsrand gelukkig niet al te schuin t.o.v. de cilinder. Werkt misschien niet altijd maar het valt te proberen.
Ik heb een keer zo’n naadpijp met schuine achterkant beter laten passen door de uitlaat te klemmen in een workmate. Daarna een bezemsteel (of was het een nou een stevige stalen buis?) in de bocht gestoken en er flink aan getrokken totdat de felsrand wel op de goede positie uitkwam. In mijn geval stond de felsrand gelukkig niet al te schuin t.o.v. de cilinder. Werkt misschien niet altijd maar het valt te proberen.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Uitlaten vergeleken
Ik heb dus van de week zo'n uitlaat besteld bij Sjon. Hij ziet er idd erg mooi uit, beter dan een Luhac of andere imitaties. Alleen hij past niet! De bocht is eigenlijk net iets te kort (een paar MM). Of ik moet de bevestiging bij het frame aanpassen (waar dat M8 draadeindjes doorheen gaat). Dat ga ik dus niet doen. Ook lijkt de net gedraaid te zitten (en komt dus schuin op de cilinder aansluiting). Best wel jammer want het is echt een mooie uitlaat.Tom schreef: ↑06 nov 2023, 21:45 Gelukkig spreek ik een aardig woordje Zweeds:
"Dit systeem past goed op de originele cilinder en op onze cilinder van NTS. Bij veel andere cilinders zit de uitlaatpijp anders, waardoor het uitlaatsysteem zonder aanpassingen en soms herlassen niet past"
Is dit altijd het geval? Dat het aan de cilinder ligt?
Ik dacht dat een originele wel fatsoenlijk past op immi cilinders namelijk..
Ik ga de uitlaat in ieder geval retourneren
-
- 100km gereden
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 12 feb 2016, 16:10
- Locatie: Arnhem
Re: Uitlaten vergeleken
Heel herkenbaar. Toen ik in 2016 begon met de opbouw van mijn FS1 ook een, op het oog, mooie degelijke pijp gekocht bij de concurrent uit Almere. Die bocht zat ook iets te ver, en een paar graden verdraaid, in de uitlaat geschoven voordat ie vast gelast werd in de fabriek.
Zo jammer dat die Chinese bedrijven niet de moeite nemen om het net ff goed te doen. Bijna goed is voor hen mooi zat. Voor ons is het een kl*te uitlaat die gewoon niet past.
Zo jammer dat die Chinese bedrijven niet de moeite nemen om het net ff goed te doen. Bijna goed is voor hen mooi zat. Voor ons is het een kl*te uitlaat die gewoon niet past.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Uitlaten vergeleken
Die Chinezen produceren gewoon wat er gevraagd wordt, je moet er als opdrachtgever zelf ook bovenop zitten met kwaliteitscontroles (iets wat ik ook veel zie bij mijn werk). Blijkbaar vind de opdrachtgever het prima en/of controleert het niet meer.
Best jammer...
Nu gaat mijn Homoet er weer op of mijn old school imi FS1 pijp met gebroken naad. Die past wel goed, alleen die glimt niet meer zo hard, maar dat mag ook wel na 30/40 jaar
Best jammer...
Nu gaat mijn Homoet er weer op of mijn old school imi FS1 pijp met gebroken naad. Die past wel goed, alleen die glimt niet meer zo hard, maar dat mag ook wel na 30/40 jaar
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Uitlaten vergeleken
Inmiddels contact gehad met Sjon. Die gaat uitzoeken of het aan mijn uitlaat ligt of dat de rest het ook heeft.
Heb hem de link naar de Zweedse webshop gestuurd waar dat commentaar bij staat.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst
Heb hem de link naar de Zweedse webshop gestuurd waar dat commentaar bij staat.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst