Afstellen van de ontsteking

De meest gestelde vragen worden hier beantwoord
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Afstellen van de ontsteking

Bericht door pee67 »

carrejans schreef:Als het vliegwiel naar links draait, klopt mijn uitleg in bovenstaande post toch?

Hoe regel je nu juist dat de punten exact dan openen? Met het schroefje kan je één kant loszetten, waardoor je de afstand kan stellen; maar toch niet het moment van openen?


Zuiger op bovenste dode punt zetten, dan dmv van vliegwiel naar rechts te draaien zuiger 1.8 mm terug draaien.
Dan bevestigingsschroef van contactpunt losdraaien en dan met schroevendraaier in sleufje het ontstekingstijdstip bepalen door de puntjes net te laten openen.
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Afstellen van de ontsteking

Bericht door carrejans »

pee67 schreef:
carrejans schreef:Als het vliegwiel naar links draait, klopt mijn uitleg in bovenstaande post toch?

Hoe regel je nu juist dat de punten exact dan openen? Met het schroefje kan je één kant loszetten, waardoor je de afstand kan stellen; maar toch niet het moment van openen?


Zuiger op bovenste dode punt zetten, dan dmv van vliegwiel naar rechts te draaien zuiger 1.8 mm terug draaien.
Dan bevestigingsschroef van contactpunt losdraaien en dan met schroevendraaier in sleufje het ontstekingstijdstip bepalen door de puntjes net te laten openen.


In welk sleufje steek je dan je schroevendraaier? Bedoel je gewoon tussen de punten?
Heb dat gedaan; maar als je vliegwiel dan verder doordraait, dan openen de punten niet verder. (blijven dus op hun net-geopende toestand)
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Afstellen van de ontsteking

Bericht door carrejans »

Net nog maar eens wat zitten klooien. En nu zit het goed, denk ik.
Plaatje dat vijsje vasthoudt beetje verschoven, vijsje terug vastgezet. Dan getest met vloeitje; komt net los op mijn markering.

Op foto kan je zien dat mijn eigen markering toch best veel afwijkt van de in de fabriek aangebrachte markering.
Staat nu op 1,7-1,8 mm.
Mijn markering zijn de twee puntjes. Fabrieksaanduiding is de doorlopende lijn.
Afbeelding


Op welk moment moeten de puntjes trouwens maximaal (0,35mm) open staan? Moet dat ook gecontroleerd worden. En hoe stel je dat in?
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Afstellen van de ontsteking

Bericht door pee67 »

Je moet niet kijken naar de maximale opening, het gaat
om het moment van openen.
Maar dit staat allemaal in de faq beschreven
carrejans
500km gereden
500km gereden
Berichten: 776
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Afstellen van de ontsteking

Bericht door carrejans »

pee67 schreef:Je moet niet kijken naar de maximale opening, het gaat
om het moment van openen.
Maar dit staat allemaal in de faq beschreven


Het is toch duidelijk uit mijn vragen, dat ik bezig ben (geweest) met het MOMENT van openen.
Ik vroeg me nog gewoon af wanneer de opening maximaal is (dat starten van openen op 1,7 voor bdp moet zijn weet ik), of maakt dit niet uit?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Afstellen van de ontsteking

Bericht door NIX »

nee.
Plaats reactie