Onderdelen nummers en exotische modellen

De meest gestelde vragen worden hier beantwoord
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Onderdelen nummers en exotische modellen

Bericht door NIX »

Via deze site: http://parts.yamaha-motor.com kom je op de officiele Yamaha site uit. Op zich een site die voor ons totaal oninteressant is, tenzij je weet hoe je op het leuke deel uitkomt. Ik leg het even uit:

1. Ga naar bovengenoemde site;
2. klik 'sport' aan;
3. klik bovenin parts en service aan;
4. klik 'view parts catalogue' aan;
5. Soms krijg je een inlog schermpje, klik gewoon de rechter keuze met proceed aan;
6. Hier wil je zijn. Je moet 3 vakjes bovenin invullen. Als je erop gaat staan, dan krijg je vanzelf bouwjaren en types te zien. in vakje 1 kies je uiteraard motorcycles.
7. vakje 2 is bouwjaar. Voor ons wordt het interessant vanaf halverwege de 60-er jaren, tot halverwege de 70-er jaren. Daar kom je FS1-achtige fietsjes tegen. Het zijn de modellen die in de USA zijn uitgebracht.
8. Nu gaat het speuren beginnen. Kies maar een type en ga de lijsten bekijken en herken de onderdelen. Als je als eerset bij 'frame kijkt, dan heb je een idee wat voor fiets het is, want er zijn ongelovelijk veel modellen gemaakt. Je komt zowel 50, 80 en 100cc tegen. Alles dat met een F begint is dacht ik 50cc, met een L is dacht ik 100 en 80 zal wel G zijn, ofzo. J is 60.
9. Leuke dingen die je ontdekt graag even hieronder melden.

Wat ik voorstel is dat we hier onze ervaringen neerzetten over types en onderdelen die goed passen en die overal via Ebay of dealers met oude voorraad verkregen kunnen worden.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

Niet via uw link, maar heb gisterenavond gemaild met deze man (Sleutels) voor een reservesleutel. Hij had mijn nummer niet, maar dan nog verkoopt hij blank fs1 keys (ben op zoek naar 4249 en 4129 :roll: ).
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

als dingen via die nummers te vinden zijn, wil dat dan ook zeggen dat een yamaha dealer ze nog kan bestellen?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Als ze ergens voorradig zijn is de kans groot. Maar je kunt nu ook op Ebay makkelijker dingen herkennen die niet als FS1 aangeboden worden, maar voor andere types met dezelfde onderdelen. Dan bedoel ik dus ook zijkapjes, soloseats, beumertanks, 80/100cc blokjes, hoge pijpen e.d.
Kijk eerst even in de FAQ.
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

haha super vet!

k vind alleen geen echte 50ccers :( Welk type weet iemand dat wel is? :D
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Types die met F beginnen.
Kijk eerst even in de FAQ.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

zou Peter Sas hier zijn onderdelen vandaan hebben gehaald? die bouwde aan de lopende band oude fs1'tjes weer op met nieuwe originele onderdelen.

Hoorde eens het gerucht dat ie de spullen uit de VS en zuid amerika haalde...............
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Die plukte alles van Ebay wat hij nodig had. Hij haalde ook rustig van alles uit Denemarken en ander buitenland. Heb ook wel eens samen wat gekocht, daar maakte hij geen punt van. Of hij deze site gebruikte om achter de juiste types te komen weet ik niet, ik kreeg deze link een keer van het oude XT forum. Het is alleen elke keer zoeken hoe in die database te komen, dus ik heb het maar eens uitgelegd. Mogelijk komen er zo weer wat mooie spulletjes in omloop.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Marcel
100km gereden
100km gereden
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 mei 2015, 17:50
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: Onderdelen nummers en exotische modellen

Bericht door Marcel »

Jammer maar werkt niet meer.
In 2018 ben ik aan een 378 begonnen.
Plaats reactie