overlopende carb

De meest gestelde vragen worden hier beantwoord
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Lekkage 9mm carburateur fs1 1978

Bericht door NIX »

Heet water.
Kijk eerst even in de FAQ.
Kris
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2017, 21:13

Re: Lekkage 9mm carburateur fs1 1978

Bericht door Kris »

vlotter getest is koud water en lekte niet. morgen eens met warm water proberen, zou hij dan met warm water een beetje uitzetten en dan misschien lekke... ben benieuwd :-)
kan het ook niet met de gasnaald te maken hebben als deze niet tegoei afsluit in de sproeierpijp...?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Lekkage 9mm carburateur fs1 1978

Bericht door NIX »

Nee. Vlotternaald en gasnaald zijn totaal verschillende dingen met totaal verschillende functies.
Kijk eerst even in de FAQ.
Kris
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2017, 21:13

Re: Lekkage 9mm carburateur fs1 1978

Bericht door Kris »

vlotter getest met heet water en lekt geen belletje...
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Lekkage 9mm carburateur fs1 1978

Bericht door NIX »

Die is dan goed. Polijst de binnenkant van je vlotterkamer.

Stap 2 is checkt de vlotternaald op vuil. C-clipje eruit, dan kan de naald eruit. Check de schacht op corrosie. Niet aan de zitting komen, dat geeft juist lekkage. Als je perse wil, kun je een zakdoek in een puntje vouwen, wat tandpasta erop doen en in de schacht draaien en zo ook de zitting polijsten.

Stap3 is het kraantje op lekkage checken. Als hij niet afsluit, dan kun je de rubberrondjes nieuw bestellen en hoef je geen nieuwe imikraan te kopen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Lekkage 9mm carburateur fs1 1978

Bericht door marco »

En controleer of de pakking niet te ver naar binnen komt daar kan de vlotter ook tegen aan komen
Yamaha Sheriff 1981
Kris
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2017, 21:13

Re: Lekkage 9mm carburateur fs1 1978

Bericht door Kris »

pakking vlotterbakje is ok, schacht van vlotternaald gepolierd en nu afwachten... alvast bedankt voor de goede tips, weer wat bijgeleerd :-) !
over de bandenmaat vind ik terug dat er voor een 2.00 en achter een 2.50 ligt, is dit ook aan te raden of gewoon naar eigen zin leggen ?
Kris
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2017, 21:13

Re: Lekkage 9mm carburateur fs1 1978

Bericht door Kris »

NIX schreef:Die is dan goed. Polijst de binnenkant van je vlotterkamer.
Stap 2 is checkt de vlotternaald op vuil. C-clipje eruit, dan kan de naald eruit. Check de schacht op corrosie. Niet aan de zitting komen, dat geeft juist lekkage. Als je perse wil, kun je een zakdoek in een puntje vouwen, wat tandpasta erop doen en in de schacht draaien en zo ook de zitting polijsten.

Stap3 is het kraantje op lekkage checken. Als hij niet afsluit, dan kun je de rubberrondjes nieuw bestellen en hoef je geen nieuwe imikraan te kopen.


Als je van een 9mm carburateur overschakelt naar een 16mm, is er dan een verschil te voelen ?
Kris
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2017, 21:13

Re: Lekkage 9mm carburateur fs1 1978

Bericht door Kris »

heb benzinekraan nu 2 dagen laten open staan, brommer gewoon in de garage laten stil staan en terug een lekkage....
als ik de benzinekraan verwijder dan ontbreek wel het kunststof buisje, als ik er niet naast zit voor reserve dient ?
ik heb er geen gedacht meer van wat het kan zijn
als ik van een 9 mm carbu overschakel naar een 16 mm, ga ik dat voelen in snelheid of ?
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: Lekkage 9mm carburateur fs1 1978

Bericht door athenayamaha »

Mijn carb lekt ook altijd een beetje als ik de kraan open laat staan. doe hem gewoon altijd dicht na het rijden, ist ook opgelost
Plaats reactie