Keerring drukstift koppeling

De meest gestelde vragen worden hier beantwoord
Plaats reactie
waalma
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2012, 12:32
Locatie: Overveen

Keerring drukstift koppeling

Bericht door waalma »

Ik ben op zoek naar de exacte maten van de oliekeerring voor de drukstift van mijn FS1. Ik meet zelf voor de binnendiameter 4,8mm en de buitendiameter 17mm. Ik kan er alleen niet goed bij. Ik wil hem er pas uithalen als ik een nieuwe heb. Weet iemand misschien de maten? Alvast bedankt.

Jaap
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23406
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

4,8-15-5
Yamaha Sheriff 1981
waalma
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2012, 12:32
Locatie: Overveen

Bericht door waalma »

Marco, hardstikke bedankt voor je reactie. Ik heb gisteren meteen bij Brammer een keerring kunnen halen van 5x15x6 en die paste meteen prima. Even testen en hij blijft droog. Ben benieuwd of de originele Yamaha afdichting qua binnediameter echt anders is voor de as 4,8.

Groet,

Jaap
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het belangrijkste met die asdichting is dat je drukstift mooi glad is waar ie door de keerring gaat, en dat je der ééntje hebt met een metalen veertje in het midden..

ok niet vergeten hem ietsje te smeren voor het monteren ;)
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23406
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Alleen de originele keerringen hebben die veertjes.
Yamaha Sheriff 1981
waalma
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2012, 12:32
Locatie: Overveen

Bericht door waalma »

Ik heb de drukstift omgekeerd omdat die inderdaad ingevreten en verroest was. Ik heb aan de nieuwe kopse kant een kommetje gemaakt in de draaibank met een tandartsfrais (bolletje+diamant). Het werkt nu prima maar heb wel een originele drukstift en keerring besteld.
Zo hobbyen we maar wat aan hè.
Bedankt voor jullie feedback. Ik ben nieuw aan het front omdat mijn zoon net 16 is geworden en een oldtimer wilde hebben. En dan ook nog een FS1! Laat ik die op mijn 16e nou ook net gehad hebben :lol:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10785
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Dat kommetje onstaat vanzelf door het draaien van stift en kogel. Je nieuwe stiftje zal dat aan beide kanten missen zonder probleem.
Kijk eerst even in de FAQ.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

waalma schreef:Marco, hardstikke bedankt voor je reactie. Ik heb gisteren meteen bij Brammer een keerring kunnen halen van 5x15x6 en die paste meteen prima. Even testen en hij blijft droog. Ben benieuwd of de originele Yamaha afdichting qua binnediameter echt anders is voor de as 4,8.

Groet,

Jaap


origineel is het echt 4,8 mm. Maar meestal gaat 5 mm ook prima.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie