Carburateur-onderdelen

De meest gestelde vragen worden hier beantwoord
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Carburateur-onderdelen

Bericht door NIX »

Precies. Hoe minder je de afschuining ziet, hij rijker hij oppakt na stationair. Hoe schuiner de afschuining, hoe armer het mengsel. Dus in dit geval zou de 2,5 de afschuining in mm's kunnen zijn en hoe hoger het getal, hoe armer het mengsel. Ik zou het eens moeten meten. Ik kom overigens nooit andere getallen tegen.

Ik heb verschillende sproeierbuizen. Nooit veel verschil in gemerkt. het verschil is een rij gaatjes van boven naar beneden en 4 gaten rondom, vrij hoog op de buis. Geen idee welke de meeste remlucht geeft, dus het mengsel bij vollast op hoge toeren het armst maakt.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: Carburateur-onderdelen

Bericht door Tombo »

De lange 2,5 gasschuif heeft een grotere afschuining ja. De 1,5 is een stuk minder schuin. Exacte getallen heb ik niet (misschien dat ik vanavond even meet).
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Carburateur-onderdelen

Bericht door marco »

Afbeelding
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Carburateur-onderdelen

Bericht door marco »

Gewoon de juiste combi sproeierhouder en naald gebruiken en geen imitatie waar geen nummer opstaat.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Carburateur-onderdelen

Bericht door marco »

yamjan schreef:Tom,
De getallen die jij noemt hebben te maken met de afschuining van de gasschuif. Belangrijk voor het oppakken vanaf stationair naar iets meer gas geven. Lager getal = rijkere afstelling.
Er zou nog een 2.0 tussen moeten zitten.
1.0 van een 13mm

Afbeelding

Afbeelding


2.0 hoort bij een rd/dt carburateur.

Er word erg veel uitgewisseld en je komt soms de gekste dingen tegen.
En dan maar kloten om het af te stellen
Yamaha Sheriff 1981
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Carburateur-onderdelen

Bericht door kittop »

Ik heb er bewust ook mee lopen rommelen, puur om de rollerbanken te misleiden.
Ondanks een 9mm en een F5B was mijn FS1 te snel voor een rollerbank.
Toen had ik een korte 16mm gasschijf en een te grote sproeier gemonteerd in de 10mm carburateur.
De naald wat lager gehangen.
Bij volgas verzoop de FS1 zodat hij totaal geen vermogen gaf op de rollerbank als de agent het gas vol open draaide.
Bij halfgas zat de brommer vlot op 65 en tikte de 70km/h aan.
Mijn blauwe 2F2 heeft minimaal 10 keer op een rollerbank gestaan en de dienders waren er allemaal ingestonken.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Re: Carburateur-onderdelen

Bericht door Niels »

marco schreef: 25 jan 2022, 16:39 Gewoon de juiste combi sproeierhouder en naald gebruiken en geen imitatie waar geen nummer opstaat.
Die imitatie dingen zijn inderdaad niet mee af te stellen.
Ook een imitatie carburateur is echt lastig, dan kan je beter een oude originele pakken.
Plaats reactie