Restauratie tankplaatjes

De meest gestelde vragen worden hier beantwoord
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Knap werk Willem
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

pee67 schreef:Knap werk Willem
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
eriks
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2212
Lid geworden op: 08 jan 2012, 21:38

Bericht door eriks »

fs1man schreef:
pee67 schreef:Knap werk Willem
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re:

Bericht door fs1willem »

fs1willem schreef:
Pa_Tombo schreef:Nu hopen dat ze dan ook goed blijven :lol:


Och, dan doen we het gewoon weer over... blijven we een beetje van de straat (in de winter dan natuurlijk).


Inmiddels hangt het gerestaureerde plaatje al een paar weken in de buitenlucht... vannacht heeft het gevroren... over een paar weken/maanden eens kijken of alles een beetje blijft zitten... helemaal zeker natuurlijk pas na een hete zomer 8) !
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re: Restauratie tankplaatjes

Bericht door fs1willem »

Pasen is in aantocht en overal liggen al paaseitjes met gekleurde zilverpapier in de winkels.

Dat bracht mij op het idee om eens een gekleurde letter in een tankplaatje te maken. Dus een paaseitje gegeten... pure chocola... en het gekleurde zilverpapier in een letter aangebracht. Dat lukte dus niet : probleem is dat de kleurstof op het zilverpapier door de nagellak wordt opgelost :cry: .

Misschien in de toekomst eens proberen met een doorzichtige gekleurde folie en zilverpapier... speciaal voor de mensen die eens iets anders willen :wink: .
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: Restauratie tankplaatjes

Bericht door HotWheels »

Bewaar dan (het zilverpapier van) de roze paaseitjes voor Jet maar :wink:
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: Restauratie tankplaatjes

Bericht door HotWheels »

Misschien eens proberen met gekleurde nagellak om het gewenste effekt te bekomen (de tankplaatjes wel te verstaan :gay: )
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re: Restauratie tankplaatjes

Bericht door fs1willem »

HotWheels schreef:Misschien eens proberen met gekleurde nagellak om het gewenste effekt te bekomen (de tankplaatjes wel te verstaan :gay: )


Heb ik al geprobeerd. Maar op het moment dat ik de blanke lak aanbreng om het zilverpapier mee vast te plakken, lost gelijk die gekleurde nagellak weer op en krijg je dus vlekken. Dus ik denk aan doorzichtige gekleurde folie...
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re: Restauratie tankplaatjes

Bericht door fs1willem »

HotWheels schreef:Bewaar dan (het zilverpapier van) de roze paaseitjes voor Jet maar :wink:


Het waren roze... daarom kwam ik ook eigenlijk op het idee. Roze tankplaatjes op een roze motor :roll: .
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: Restauratie tankplaatjes

Bericht door HotWheels »

fs1willem schreef:
HotWheels schreef:Misschien eens proberen met gekleurde nagellak om het gewenste effekt te bekomen (de tankplaatjes wel te verstaan :gay: )


Heb ik al geprobeerd. Maar op het moment dat ik de blanke lak aanbreng om het zilverpapier mee vast te plakken, lost gelijk die gekleurde nagellak weer op en krijg je dus vlekken. Dus ik denk aan doorzichtige gekleurde folie...


Kan je de gekleurde nagellak ook niet gebruiken om het zilverpapier mee vast te plakken zodat er slechts 1 soort nagellak (en gewoon zilverpapier) aan te pas komt?
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re: Restauratie tankplaatjes

Bericht door fs1willem »

HotWheels schreef:
fs1willem schreef:
HotWheels schreef:Misschien eens proberen met gekleurde nagellak om het gewenste effekt te bekomen (de tankplaatjes wel te verstaan :gay: )


Heb ik al geprobeerd. Maar op het moment dat ik de blanke lak aanbreng om het zilverpapier mee vast te plakken, lost gelijk die gekleurde nagellak weer op en krijg je dus vlekken. Dus ik denk aan doorzichtige gekleurde folie...


Kan je de gekleurde nagellak ook niet gebruiken om het zilverpapier mee vast te plakken zodat er slechts 1 soort nagellak (en gewoon zilverpapier) aan te pas komt?


Nee, dat lukte dus niet. Je krijgt de dikte vam de lak niet overal gelijk en dus kleurverschillen.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Restauratie tankplaatjes

Bericht door Jeti »

fs1willem schreef:
HotWheels schreef:Bewaar dan (het zilverpapier van) de roze paaseitjes voor Jet maar :wink:


Het waren roze... daarom kwam ik ook eigenlijk op het idee. Roze tankplaatjes op een roze motor :roll: .

Als het lukt, hou ik me aanbevolen! 8-)
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re: Restauratie tankplaatjes

Bericht door fs1willem »

Ik zal aan je denken... ondertussen zijn de paaseitjes op :

Afbeelding
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re: Restauratie tankplaatjes

Bericht door fs1willem »

Dit plaatje :

Afbeelding

...bracht me even snel op dit :

Afbeelding

... de Y is doorzichtig (voor zover het roze-residu van het vorige probeerseltje er niet meer op zit) en ziet er op de zilveren zijkant van de 2F2-tank eigenlijk helemaal niet verkeerd uit. Nu is hier de binnenkant overigens niet helemaal doorzichtig doordat hij vrij ruw is, maar als ik daar een laagje lak overheen kwast dan is het gewoon goed doorzichtig.

De A is overigens nog het (mislukte) experiment met de chroomlak en de M is voorzien van een laagje zilverpapier.

Morgen heb ik weer een ander plaatje op dit testplaatje... heb nog een ideetje, maar mis nog wat spul.
barttm
100km gereden
100km gereden
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 jul 2006, 20:12
Locatie: Hilversum

Re: Restauratie tankplaatjes

Bericht door barttm »

Is het mogelijk om de foto's weer terug te plaatsen?

gr.
Yamaha FS1 3E9 (1981)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
Plaats reactie