Brommerkenteken België

De meest gestelde vragen worden hier beantwoord
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Brommerkenteken België

Bericht door NIX »

Afbeelding
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Re: Brommerkenteken België

Bericht door the_destroyers »

:cry:
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Re: Brommerkenteken België

Bericht door fs1willem »

Met dank aan de Europese Unie... :? ...
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Re: Brommerkenteken België

Bericht door the_destroyers »

fs1willem schreef:Met dank aan de Europese Unie... :? ...


En er komt ook weer geld in het laatje, 30euro voor en stomme plaat.
Je ziet het overal, besparen besparen, en overal geld zoeken.
Achja, we moeten er ook door, ben wel wat benieuwd hoe het gaat lopen bij mij.
Heb 2nederlandse fs1tjes,zal dus ook nog langs de douane mogen passeren ed.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Brommerkenteken België

Bericht door Jeti »

the_destroyers schreef:Heb 2nederlandse fs1tjes,zal dus ook nog langs de douane mogen passeren ed.

Wat ik begrijp, is bovenstaande toch voor wat je nu invoert?
Kun je hem anders niet meteen als motorfiets laten passeren :P?
Mihramoon
500km gereden
500km gereden
Berichten: 792
Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
Locatie: Kruibeke

Re: Brommerkenteken België

Bericht door Mihramoon »

Sinds dienen Elio is onze industrie nog sneller achteruit gegaan,
gaan onze panda's naar Wallonië,
en krijgt de gewone mens bijna niets meer.
Er zijn miljoenen gasboetes uitgeschreven (een tomaat van tussen uw smos laten vallen, je verkleden,...)
een rijbewijs is onbetaalbaar geworden voor arme gezinnen
een motorrijbewijs is mijn zus haar maandloon
word er op alle manieren aan geld geraakt
krijgen buitenlanders meer geld dan mensen met een minimumloon
en hebben we nog steeds een gigantische koninklijke family die volgens mij hun geld gebruikt als brandhout want onze vorige koning kreeg 6 miljoen per jaar en ik wil niet weten wat we aan onze zoveel koniginnen uitgeven en prinsen en huidige koning.
Zijn de schulden alleen verergerd
Maar Elio zegt nog steeds: "Alles ggggaat gggggoed"

Bovendien zover dat ik weet is hij niet verkozen door premier maar is hij premier geworden via achterluikjes.
België, van zodra dat ik een huis moet kopen is het in het buitenland.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Re: Brommerkenteken België

Bericht door Yamaha rd50m »

Sorry, Mihramoon, maar dat is gewoon een hoop populistisch gezever waarvan het meeste niet waar is.
Wees maar gerust dat er weinig landen ter wereld zijn waar het zo goed is als in België, wat niet wil zeggen dat alles perfect is...
Mihramoon
500km gereden
500km gereden
Berichten: 792
Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
Locatie: Kruibeke

Re: Brommerkenteken België

Bericht door Mihramoon »

Over dat gezever, dit is enkel mijn eigen ervaring eigenlijk...
Mijn vader zijn bedrijf verhuist waarschijnlijk volledig naar Nederland en Duitsland binnenkort (wij dus ook naar Duitsland) onze Antwerpse panda's zijn afgenomen en naar Wallonië gebracht, een brommerrijbewijs is enorm gestegen in kostprijs van een totaal van 35 naar 250 ofzoiets je moet voor motoren moet je voor verschillende cilinder inhouden een rijbewijs afleggen (kan oplopen tot 1000 per rijbewijs heb ik onlangs gehoord op de rijschool zelf)

Maar achja ieder zijn mening, en zo erg vind ik verhuizen naar Duitsland niet vlak na mijn studies (tijdens mijn studies woon ik in het ouderlijk huis en mijn ouders in België) En weinig landen ter wereld waar het beter is is ook waar, maar het kan beter, zeker binnen de EU is België een van de duurste landen.

En dat ik een hekel heb aan België komt vast omdat ik 25% Schots, 25%Duits (en 2 talig Duits ben opgevoed) 50% Vlaams ben maar toch meet naar het Schotse en Duitse karakter leun.

En ik ben eigenlijk nogal Off topic gegaan Mijn excuses daarvoor... :s
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Re: Brommerkenteken België

Bericht door Yamaha rd50m »

Hoort inderdaad niet thuis in dit topic, maar die panda's zijn nooit antwerpse panda's geweest hoor. De rest van de dingen zijn komen vooral door het opvolgen van internationale regelgevingen, en resultaat gericht onderzoek.
Een premier wordt trouwens nooit verkozen in Belgie, maar door de meerderheid aangesteld, is bij Di Rupo net zo gebeurt als bij alle andere premiers.

Ontopic: het is nog altijd niet duidelijk hoe het kenteken er zal komen voor oldtimer, dus dat wordt nog afwachten...
Gebruikersavatar
fastboy
250km gereden
250km gereden
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 apr 2013, 00:19
Locatie: houthalen oost limburg B

Re: Brommerkenteken België

Bericht door fastboy »

holahola..... :D ...zijn we hier niet op een brommerforum... :D ja het heeft al heeeeel lang geduurd maar het moet toch ééns komen ..die nummerplaten voor de brommers..........bijna overal in de wereld vind je een nummerplaat op een brommer (azie,nederland,germany,italie,afrika en ga zo maar door alleen in belgie niet... spijtig...ik rij ook liever zonder....als we nog snel zijn en deze inschrijven voor 31maart moeten we er geen op opzetten.
morgen naar de verzekeringsagent hahahahaha :D :D :D :D
Mihramoon
500km gereden
500km gereden
Berichten: 792
Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:59
Locatie: Kruibeke

Re: Brommerkenteken België

Bericht door Mihramoon »

fastboy schreef:holahola..... :D ...zijn we hier niet op een brommerforum... :D ja het heeft al heeeeel lang geduurd maar het moet toch ééns komen ..die nummerplaten voor de brommers..........bijna overal in de wereld vind je een nummerplaat op een brommer (azie,nederland,germany,italie,afrika en ga zo maar door alleen in belgie niet... spijtig...ik rij ook liever zonder....als we nog snel zijn en deze inschrijven voor 31maart moeten we er geen op opzetten.
morgen naar de verzekeringsagent hahahahaha :D :D :D :D


Ik ga wel degelijk deze woensdag erheen als mijn GVA er is. ^^
Aloewel ik graag een plaat wil omdat er nu een leegte is (Nederlandse brommer hé ;) )
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Brommerkenteken België

Bericht door NIX »

Hier in NL hebben we al sinds 2006 een bromkentekenplicht, een kenteken op je brommer krijgen kost je tussen de 150,- en 200,-, Je hebt ook hier een prijzig brommerrijbewijs nodig, alle rijbewijzen zijn duur, ook hier is een motorrijbewijs gefaseerd, op een nieuwe auto zit niet alleen BTW, maar ook BPM, we hebben net de belastingvrijstelling voor oldtimers van 25 jaar naar 40 verhoogd, we hebben de hoogste verkeersboetes samen met Denemarken en Zwitserland en ik kan nog wel even doorgaan. Los daarvan is mijn karakter ook niet dat van de doorsnee kaaskop daar ik deels Indisch ben en of het daar überhaupt aan ligt weet ik ook niet eens zeker. Ga naar andere landen en daar kom je nog meer willekeur en corruptie tegen, of zelfs beperkingen van je vrijheden in keuzes en mening. De enige manier om hier mee om te gaan is je zegeningen leren te tellen.
Plaats reactie