Opvoeren en modificeren van de FS1
Riemer
Bericht
door Riemer » 01 mar 2007, 20:16
ik heb een hele hoge uitlaatpoort, wat is dan het beste,
5 graden voor tdc, of 10 graden voor tdc?
reddevil
2500km gereden
Berichten: 3598 Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)
Bericht
door reddevil » 12 jan 2009, 13:10
dit was een topic die ik kon vinden over een schijf dus vraag het hier maar even!
klopt het dat je met een slome schijf minder hoog in toeren komt?
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 12 jan 2009, 13:14
dat zit er dik in, als is de 'toerigheid' hoofdzakelijk aan de uitlaathoogte gelinkt.
een snelle schijf, zal in ieder geval sneller op toeren zijn.
when men were men, and helmets were for divers
reddevil
2500km gereden
Berichten: 3598 Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)
Bericht
door reddevil » 12 jan 2009, 13:14
ohja.. oke
want ben bezig met afstellen van de brommer van me vader!
maar hij start in 1x..
maar hoog in de toeren komt hij niet
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 12 jan 2009, 13:17
tijdstip van de ontsteking (1.
, hoogte van de uitlaatpoort (+/-22mm) en een niet-verstopte uitlaat
when men were men, and helmets were for divers
reddevil
2500km gereden
Berichten: 3598 Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)
Bericht
door reddevil » 12 jan 2009, 13:18
uitlaat is goed
onsteking staat ook wel redelijk
kan hem natuurlijk op het maximale stellen maar 't blijft de brommer van me vader
Yamaha rd50m
7500km gereden
Berichten: 9209 Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Bericht
door Yamaha rd50m » 12 jan 2009, 13:19
het belangrijkste dat ik al van sam geleerd heb is dat een ontsteking niet redelijk moet staan, maar juist
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 12 jan 2009, 13:20
laat die maar wat achterlopen,
en steek het op z'n gewicht
when men were men, and helmets were for divers
reddevil
2500km gereden
Berichten: 3598 Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)
Bericht
door reddevil » 12 jan 2009, 13:21
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 12 jan 2009, 15:57
maniac on wheels
50km gereden
Berichten: 84 Lid geworden op: 23 jun 2008, 18:43
Locatie: baarle hertog
Bericht
door maniac on wheels » 18 jan 2009, 21:48
Tombo schreef: in de motogp rijden ze tegenwoordig bijna allemaal met membraan, er is nog maar 1 team volgens mij met roterende inlaat.
Een membraan is variabel, en zal onderin dus meer/beter lopen (dat verklaard de bredere powerband ook, en ik kan 't weten
), een roterende inlaat kan onderin dik gaan verzuipen als hij te vroeg open gaat... Vooral met zo'n megacarburateur
uhm, is moto GP geen viertakt... en dus injectie?
fs-ael
2000km gereden
Berichten: 2158 Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael
Bericht
door fs-ael » 18 jan 2009, 21:53
hij de bedoeld de 125 en 250 cc
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Andries
1500km gereden
Berichten: 1577 Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
Bericht
door Andries » 19 jan 2009, 15:01
de aprillia's zijn allemaal roterend
fs-ael
2000km gereden
Berichten: 2158 Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael
Bericht
door fs-ael » 19 jan 2009, 20:10
er rijden iets meer dan 2 aprillia's mee
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;