Yamaha 2f2 vertanding
Yamaha 2f2 vertanding
Hallo,
Ik heb een Yamaha 2f2, maar in de 4de versnelling vind ik dat hij veel te hard moet werken om de 60 te halen:
16mm carburateur
snelle uitlaat
vertanding nu: 14 voor en 44 achter
cilinder ori: f5B
sproeier 170
Ik heb voor 14 al veranderd naar 15, omdat ik nog een voortand wiel had, maar ik ben geneigd om een 13/39 en 12/37 te halen.
Gaat de brommer dan harder, mijn vorige 2ru ging met 16 mm sowieso al 75 met gemak, maar ik weet niet meer wat de vertanding er van was.
Welke vertanding is geschikt, om snel te gaan maar toch goed optrekken, dat als iemand bij mij achterop zit hij niet te hoge toeren maakt.
Met dank, Lorijn.
Ik heb een Yamaha 2f2, maar in de 4de versnelling vind ik dat hij veel te hard moet werken om de 60 te halen:
16mm carburateur
snelle uitlaat
vertanding nu: 14 voor en 44 achter
cilinder ori: f5B
sproeier 170
Ik heb voor 14 al veranderd naar 15, omdat ik nog een voortand wiel had, maar ik ben geneigd om een 13/39 en 12/37 te halen.
Gaat de brommer dan harder, mijn vorige 2ru ging met 16 mm sowieso al 75 met gemak, maar ik weet niet meer wat de vertanding er van was.
Welke vertanding is geschikt, om snel te gaan maar toch goed optrekken, dat als iemand bij mij achterop zit hij niet te hoge toeren maakt.
Met dank, Lorijn.
Re: Yamaha 2f2 vertanding
Hallo, ik heb een yamaha fs1 2f2 dx.
Ik ga in de 3de versnelling 50 en in de 4 net 60 met hele hoge toeren. Hij trekt wel heel hard op!
Ik zou graag harder willen gaan, maar dat ik toch mijn trekkracht behouwt.
Wat voor vertanding heb ik dan nodig, als ik een aan passing wil doen?
setup:
16 mm carburateur
snelle uitlaat
f5b ori cilinder
vertanding nu: 14/43.
sproeier 160
Ik ga in de 3de versnelling 50 en in de 4 net 60 met hele hoge toeren. Hij trekt wel heel hard op!
Ik zou graag harder willen gaan, maar dat ik toch mijn trekkracht behouwt.
Wat voor vertanding heb ik dan nodig, als ik een aan passing wil doen?
setup:
16 mm carburateur
snelle uitlaat
f5b ori cilinder
vertanding nu: 14/43.
sproeier 160
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Hallo,
Ik hoopte alleen op wat meer reacties in plaats van 1, rustig maar!
Foutje van mij!
De eerste vraag was een foute setup weergegeven, dus wou ik hem vervangen maar dat lukte niet zo snel heb ik die er maar onder gezet, dus als jullie daarop eventueel zouden willen reageren.
Bedankt, groeten Lorijn
Ik hoopte alleen op wat meer reacties in plaats van 1, rustig maar!
Foutje van mij!
De eerste vraag was een foute setup weergegeven, dus wou ik hem vervangen maar dat lukte niet zo snel heb ik die er maar onder gezet, dus als jullie daarop eventueel zouden willen reageren.
Bedankt, groeten Lorijn
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
Re: Yamaha 2f2 vertanding
lorijn schreef:Hallo, ik heb een yamaha fs1 2f2 dx.
Ik ga in de 3de versnelling 50 en in de 4 net 60 met hele hoge toeren. Hij trekt wel heel hard op!
Ik zou graag harder willen gaan, maar dat ik toch mijn trekkracht behouwt.
Wat voor vertanding heb ik dan nodig, als ik een aan passing wil doen?
setup:
16 mm carburateur
snelle uitlaat
f5b ori cilinder
vertanding nu: 14/43.
sproeier 160
ik zit eens te kijken in de faq (reken je snelheid uit per toer)
en als je met 14/43 60 haalt draait je brommer 6500 toeren, das niet zo heel veel voor een fs1
maar als ik zo naar je setup kijk zal er niet veel meer in zitten dan 65/70
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;