Waslijn schreef:Ja scheelt dat veel immi en ori? Ik heb namelijk ook een immi en ik heb ook het gevoel dat het een beetje een schijtding is ik moet ik met choke open rijden anders loopt ie echt poep dus daar moet ik ook nog ff een keer goedkoop aan zien te komen..
das gewoon een kwestie van afstellen en heb je ook nog wat berekend en/of vuistregels gebruikt of heb je die uitlaatpoort gewoon groter gemaakt?
Nee eigenlijk heb ik gewoon de vijl erin gezet maar ik heb alleen mn uitlaatpoort gedaan.. Die moet toch alleen breder, niet hoger? Lager mag wel he? want als mn zuigerbeneden is steekt er nog een paar mm van mn uitlaatpoort uit zeg maar..
Dat kan je nooit zeggen, je hebt die cilinder niet gezien.
@waslijn, naar beneden vijlen eheft geen zin... Hoger wel, maar hoger=meer toeren, niet zozeer meer kracht. Breder is meer koppel. Ik zou niet zomaar lukraak de uitlaatpoort 5mm omhoog vijlen, dan heb je een ding wat alleen in hoge toeren trekt, en onderin geen kracht heeft. Breder is wat gemakkelijker, alleen je kan niet te breed gaan, want dan heb je kans dat je zuigerveren breken.
ik vind het gewoon allemaal wat te snel gaan...
nog maar 350km "ingereden" en nu al vijlen, ik zou er mee wachten en ten tweede het niet zelf doen als je geen ervaring hebt..
maarja
Ten eerste mn cilinder ziet er perfect uit zonder een enkel krasje, net als mn zuiger
Ten tweede ik heb in totaal binnenin de cilinder aan de uitlaatpoort maar een mm weggevijld in de breedde en aan de buiten kant wat meer.
Ten derde ik weet ook wel dat ja maar tot 68% van je boring mag gaan omdat anders je zuigerveren blijven steken.
Ten vierde ik rond alle kantjes van de poorten goed af
Waslijn schreef:Ten eerste mn cilinder ziet er perfect uit zonder een enkel krasje, net als mn zuiger Ten tweede ik heb in totaal binnenin de cilinder aan de uitlaatpoort maar een mm weggevijld in de breedde en aan de buiten kant wat meer. Ten derde ik weet ook wel dat ja maar tot 68% van je boring mag gaan omdat anders je zuigerveren blijven steken. Ten vierde ik rond alle kantjes van de poorten goed af
Geduld is een gouden zaak. Rijd eerst gewoon RUSTIG je rodage uit en begin dan te vijlen. Je loopt anders recht in ongeluk. Mss ben'k fout, maar wrm risico's nemen? Kost enkel geld en nog meer tijd!
Waarom zou je pas naar 500 km mogen vijlen? Van een mm hoger loopt 'ie niet instant vast Als je 5 willekeurige nieuwe imitatiecilinders nasat elkaar houd, heeft de uitlaatpoort bij allemaal een andere hoogte.
Het argument, als je er geen verstand van hebt moet je niet vijlen, is ook niet echt goed je moet het toch een keer doen, anders leer je het niet stel dat het vastgloopt, dat is jammer, maar dan weet je iig wat je de volgende keer níet meer moet doen!
ik heb gewoon de uitlaat poort van mijn getunede fs1 gemeten en dan die maten uitgevijlt op die immi f5b wel langs alle kanten iets meer dan een mm minder gevijlt.
vandaag spatbordje op de peugeot gestoken, vind het er goed uitzien, nog enkel een bandje met witte flappen achteraan, zal wel weer een ferme zoektocht worden.