Zundapp vs FS1
- Zwepper
- 2500km gereden
- Berichten: 3022
- Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
- Locatie: Zuidland
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18360
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
vroeger was alles beter en reed elke brommer minimaal 120 km per uur en geloofde we ook allemaal in sinterklaas
een fs1 is ook best fragiel en kwetsbaar, zo'n suzuki ap 50 of een honda ss 50 was een stuk degelijker............zundapp en kreidler ook
maar een fs1 heeft wel de looks, compleet, fraai afgewerkt, makkelijk op te voeren tot ongeveer 85 km per uur, en heeft ook best veel voorbeelden van japans vernuft, ze hadden het alleen wat steviger moeten uitvoeren.
veel collector's items in de autowereld zijn vaak ook geen toonbeelden van degelijkheid; denk aan engelse, franse en italiaanse wagentjes.............ze hebben elke week een grote beurt nodig.
een fs1 is ook best fragiel en kwetsbaar, zo'n suzuki ap 50 of een honda ss 50 was een stuk degelijker............zundapp en kreidler ook
maar een fs1 heeft wel de looks, compleet, fraai afgewerkt, makkelijk op te voeren tot ongeveer 85 km per uur, en heeft ook best veel voorbeelden van japans vernuft, ze hadden het alleen wat steviger moeten uitvoeren.
veel collector's items in de autowereld zijn vaak ook geen toonbeelden van degelijkheid; denk aan engelse, franse en italiaanse wagentjes.............ze hebben elke week een grote beurt nodig.
ik ga nou toch weer twijfelen hoor, mede dankzij mijn vader
Het doel van de brommer is plezierritjes in het weekend en vrije middagen en 1 keer in de week 5 min naar mijn werk en terug.
Mijn vader zegt: laat die oldtimers voor wat ze zijn en stop je geld in een nieuwere Derbi Senda of iets wat daar op lijkt uit 2005/2006. Dat gaat niet zomaar stuk.
Mijn mening is: Als zo'n derbi stuk gaat heb je gelijk 500 euro aan kosten. Gaat een Yamaha FS1 stuk dan zal het altijd minder zijn, zelfs bij een volledige blok revisie
plus dat zo'n derbi ook maar zo'n massa-brommer is.. best aardige brommers maar je ziet ze al zo veel
Ik vind oldtimers gewoon mooier
Maar waar ik nog wel over twijfel: hoe vaak zal zo'n FS1 stuk gaan bij het gebruik wat ik hierboven aan gaf? Er van uitgaande dat ik een FS1 koop met een blok wat in zeer goede staat verkeert en wat zo'n 80 km/h rijdt.
Het doel van de brommer is plezierritjes in het weekend en vrije middagen en 1 keer in de week 5 min naar mijn werk en terug.
Mijn vader zegt: laat die oldtimers voor wat ze zijn en stop je geld in een nieuwere Derbi Senda of iets wat daar op lijkt uit 2005/2006. Dat gaat niet zomaar stuk.
Mijn mening is: Als zo'n derbi stuk gaat heb je gelijk 500 euro aan kosten. Gaat een Yamaha FS1 stuk dan zal het altijd minder zijn, zelfs bij een volledige blok revisie

plus dat zo'n derbi ook maar zo'n massa-brommer is.. best aardige brommers maar je ziet ze al zo veel


Maar waar ik nog wel over twijfel: hoe vaak zal zo'n FS1 stuk gaan bij het gebruik wat ik hierboven aan gaf? Er van uitgaande dat ik een FS1 koop met een blok wat in zeer goede staat verkeert en wat zo'n 80 km/h rijdt.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer: