Motor mooier loopt, net een naaimachine.
Motorblok groter en zwaarder, ook niet geweldig.
Je verplicht waterkoeling moet hebben.
Kan meer kapot gaan, reparatie kost meer geld en duurt langer.
Heb je problemen met je powerband ga dan voor een powervalve.
Motor mooier loopt, net een naaimachine. Motorblok groter en zwaarder, ook niet geweldig. Je verplicht waterkoeling moet hebben. Kan meer kapot gaan, reparatie kost meer geld en duurt langer.
Heb je problemen met je powerband ga dan voor een powervalve.
Dat met de verplichte waterkoeling is volgens mij echt onzin, anders kan menig motorfiets ook niet rijden
Een menig motorfiets heeft waterkoeling. V-vorm motoren (en 4-6 cilinder boxer)hebben altijd het probleem dat de achterste cilinder(s) minder koeling krijgen.
Enkel 4 in lijn kom je tegen zonder waterkoelling, V-vorm harley heeft ook geen waterkoeling, maar hadden vroeger ook vaak last van dat de achterste cilinder te warm werd.
achterste cilinders van een waterkoeling worden ook warmer, kan je doorgaans aan de bougies ook zien..
schilt natuurlijk niet zóveel als bij een luchtkoeling..
constantere werktemperatuur geeft veel voordelen naar het berekenen van alle andere factoren,
zoals de speling tussen de segmentkoppen bijvoorbeeld, het kan allemaal veel nouwer dan..