The big small question topic, part 5

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Jeti schreef:Naar aanleiding van het topic van Mitchel en zijn plasje oude roest (?)..

Wat is verstandig om aan onderhoud te plegen/uit elkaar te halen als een brommer/motor lang stil heeft gestaan voordat je gaat rijden? (om te voorkomen dat je dingen vernaggeld)

heeft ie nog gereden sinds je hem gekocht heb? olie in blok/reservoir checken, olie leiding controlen op verstoppingen ed, bougies, en olie pompje, voor de rest ff voelen of ie netjes ronddraaid enzo :wink:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Triforce schreef:Als je een brommer stil zet, doe het met een volle tank, want als je dat niet doet krijg je een verroeste tank van binnen.

dan moet hij ook echt tot het randje gevuld! Moderne benzine trekt juist vocht aan. Check de binnen kant van je tank maar eens :wink:
maar waar benzine zit kan geen zuurstof komen, en waar geen zuurstof komt roest het niet.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

mpro09 schreef:
Jeti schreef:Naar aanleiding van het topic van Mitchel en zijn plasje oude roest (?)..

Wat is verstandig om aan onderhoud te plegen/uit elkaar te halen als een brommer/motor lang stil heeft gestaan voordat je gaat rijden? (om te voorkomen dat je dingen vernaggeld)

heeft ie nog gereden sinds je hem gekocht heb? olie in blok/reservoir checken, olie leiding controlen op verstoppingen ed, bougies, en olie pompje, voor de rest ff voelen of ie netjes ronddraaid enzo :wink:

Je verhaal deed me meer denken aan mijn motor.. Die is 1x gestart. Maar er is dus sowieso nog steeds iets mis met de bedrading, hij trekt de accu leeg.
Maar was ook meer een algemene vraag.
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

effe een vraag

als je de condensator vervangt moet dat draadje met dat lipje aan de contactpunten vast of kun je die ook aftapen en niet gebruiken???????
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

als hij maar aan de draad van de ontsteking vast zet... je kan hem dus ook in je frame zetten als dat makkelijker is :wink:
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

ik heb geen vonk

wat kan het allemaal zijn ??
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

je ontsteking :lol:

nee zonder gein...

je contactpunten vies of losgelopen
je condensator kaduuk (dan vonken je contactpunten
kapotte bobine
kapotte bougie/kabel/dop
je contactslot kan rot zijn(of uit staan :lol: )
je kan een kabel breuk in je zwart witte draad hebben
als je een 2ru hebt, kan er een diode in je onstekingsdraad zitten die stuk is...
verzin er zelf nog maar wat bij...
ik kan je vertellen dat een multimeter geen grootste vriend kan zijn met dit probleem :P

edit: ook al heb je je condensator vervangen, dan kan hij nog steeds stuk zijn... vooral immi's zijn vaak stuk in de verpakking... doormeten dus... check de onstekings faq maar...
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Twowheeler schreef:
Triforce schreef:Als je een brommer stil zet, doe het met een volle tank, want als je dat niet doet krijg je een verroeste tank van binnen.

dan moet hij ook echt tot het randje gevuld! Moderne benzine trekt juist vocht aan. Check de binnen kant van je tank maar eens :wink:
maar waar benzine zit kan geen zuurstof komen, en waar geen zuurstof komt roest het niet.

dan zou in elke metalen benzine tank dus fungus corrosie voor komen als dat zo is :lol:

je hebt ook een goedje wat je er doorheen kan gooien, maar ik denk echt niet dat benzine water aan trekt :wink:
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

jeroenvans schreef:je ontsteking :lol:

nee zonder gein...

je contactpunten vies of losgelopen
je condensator kaduuk (dan vonken je contactpunten
kapotte bobine
kapotte bougie/kabel/dop
je contactslot kan rot zijn(of uit staan :lol: )
je kan een kabel breuk in je zwart witte draad hebben
als je een 2ru hebt, kan er een diode in je onstekingsdraad zitten die stuk is...
verzin er zelf nog maar wat bij...
ik kan je vertellen dat een multimeter geen grootste vriend kan zijn met dit probleem :P

edit: ook al heb je je condensator vervangen, dan kan hij nog steeds stuk zijn... vooral immi's zijn vaak stuk in de verpakking... doormeten dus... check de onstekings faq

maar...

mijn brommer doet het weer hoor ik heb er net nog een stuk op gereden
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

wat was het?
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

jeroenvans schreef:wat was het?

ik weet het niet ik denk de condensator

of dat het draad van de bobine en contact niet goed waren gesoldeerd aan de condensator

ik ga hem morgen of zometeen nog wat afstellen ,.....de carburateur en de contactpunten
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Jeti schreef:
mpro09 schreef:

Je verhaal deed me meer denken aan mijn motor.. Die is 1x gestart. Maar er is dus sowieso nog steeds iets mis met de bedrading, hij trekt de accu leeg.
Maar was ook meer een algemene vraag.

dat ligt wsl niet aan de bedrading maar aan de ontsteking, en precieser de koolborstels zullen wel versleten zijn :wink:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Triforce schreef:
Twowheeler schreef:

dan zou in elke metalen benzine tank dus fungus corrosie voor komen als dat zo is :lol:

je hebt ook een goedje wat je er doorheen kan gooien, maar ik denk echt niet dat benzine water aan trekt :wink:

Oké maar laten we zeggen dat de oude benzine met lood beter was voor je tank :wink:
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Twowheeler schreef:
Triforce schreef:
Twowheeler schreef:

Oké maar laten we zeggen dat de oude benzine met lood beter was voor je tank :wink:

Dat is zowiezo waar :P
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

want?
Gesloten