allee, door hem alvast niet in b.v u hand te houden , op een vlakke ondergrond tegen een rand, je gaat nog uitschieten op het smalle randje
een versleten geslepen fitting schroevendraaier om hem heel voorzichtig open te wurmen, zonder dat hij scheurd het is echt even priegelen. maar dan in kleine stapjes open werken onder een lichte hoek.
ik geloof dat er een reparatie/service handleiding on line is van VDO metertjes (52mm), die foto's heeft
Ja, dat is niets voor mij Wel heel leuk allemaal, maar dat ding is uit de jaren '60 (niet jaren '50) en ik heb echt een mobylette-stop. Ga eerst wat dingen in orde maken.
Maar bedankt
werking van de demper hoge uitlaat,het is een buis met gaatjes ,en wol
aan de buitenkant. is het de bedoeling dat de uitlaatgassen door de pijp en de gaatjes gaat en dan weer terug de buis in,wat doet de wol,en als je meer wol zou gebruiken ,dan gaan de gassen recht door de buis heen
Hoe zou moeten werken
Je moet het niet te vol stampen, maar losjes eromheen. Het wol absorbeert het geluid als het ware.
Overigens bij een imitatie hoge uitlaat sluit de demper niet goed af, en lekt gewoon tussen de uitlaat en de demper (dat bolletje) door
Om alle dempers zit oorspronkelijk glaswol om het geperforeerde stuk. Het beste haal je het eraf. Normaal wordt de pijp er ietsje stiller van. maar zonder koolt alles minder snel dicht en het scheelt maar weinig qua geluid. Om mijn hoge pijp demper zit geen wol en ik heb een randje opgelast om het bolletje om het goed af te laten sluiten en een stukje geperforeerde pijp in het bolletje gelast. Het geluid is daar een heel stuk van opgeknapt.