The big small question topic, part 5
- Vincent2
- 250km gereden
- Zwepper
- 2500km gereden
- marco
- Sheriff of the Posbank
Vincent2 schreef:ja ik heb dat geprobeerd. Eerst geprobeerd met degene die er nu inzit maar die bout krijg ik niet los. Dan een nieuwe maar die krijg ik niet in mekaar. Waarvoor dient het 2de rubberke in zo'n wormwielset? Ook geen idee hoe ik dat balleke erin krijg.
Als je het boutje van de koppelings worm wil stellen moet je eerst het borgmoertje losdraaien.
Welk rubbertje bedoel je?
Yamaha Sheriff 1981
- Vincent2
- 250km gereden
marco schreef:Vincent2 schreef:ja ik heb dat geprobeerd. Eerst geprobeerd met degene die er nu inzit maar die bout krijg ik niet los. Dan een nieuwe maar die krijg ik niet in mekaar. Waarvoor dient het 2de rubberke in zo'n wormwielset? Ook geen idee hoe ik dat balleke erin krijg.
Als je het boutje van de koppelings worm wil stellen moet je eerst het borgmoertje losdraaien.
Welk rubbertje bedoel je?
Dat is een rond rubbertje dat bij een wormwielset zat. Samen met de grote rubber met de rand die onder het wormwiel moet. Mss verkeerd verstuurd, want heb niks voor het bolletje vast te zetten. Maar ik ga m'n oude hevel blijven gebruiken.
Snap niet hoe ik die kan afstellen. Door die schroefdraad in of uit te draaien verandert er toch niks?
voor dat kogeltje moet je gewoon een dikke klodder vet erop doen en dan erin duwen dan blijft die wel hangen.
en met het afstellen van dat schroefje verander je de druk die op de drukstift komt
Dus als bijvorobeeld je schroefje tever uitgedraait is duwt het kogeltje op het wormwieltje niet hard genoeg tegen de drukstift en zal je koppeling dus niet vrijkomen.
zit die te ver dan is het alsof je constant de koppeling indrukt en zal je dus ook nie vooruit komen.
grtzz
en met het afstellen van dat schroefje verander je de druk die op de drukstift komt
Dus als bijvorobeeld je schroefje tever uitgedraait is duwt het kogeltje op het wormwieltje niet hard genoeg tegen de drukstift en zal je koppeling dus niet vrijkomen.
zit die te ver dan is het alsof je constant de koppeling indrukt en zal je dus ook nie vooruit komen.
grtzz
- Vincent2
- 250km gereden
Oké dat snap ik, merci. Heb net nogis getest met het bolletje dat op z'n hardst tegen de stift duwt, maar valt nog altijd stil als ik naar 1e wil.
Maar dat wormpke kan ik op 2 manieren in de koppelingskap steken.
Op de ene manier zit hij te ver naar boven, is de koppelingskabel te lang (zo doe ik het nu, maar dan komt hij amper nen halve cm naar binnen). En op de andere manier zit hij te ver naar beneden, is de koppelingskabel te kort.
Maar dat wormpke kan ik op 2 manieren in de koppelingskap steken.
Op de ene manier zit hij te ver naar boven, is de koppelingskabel te lang (zo doe ik het nu, maar dan komt hij amper nen halve cm naar binnen). En op de andere manier zit hij te ver naar beneden, is de koppelingskabel te kort.
- NIX
- 10000km gereden
Juist, die zit gewoon verkeerd om. En dat ronde rubber schuif je eerst op de worm, voor je het armpje erop monteert, zodanig dat je de worm wel in de kap kunt draaien en de lip erop de worm niet tegenhoudt. Let op dat je bij het vastslaan van het armpje niet meteen de worm aan stukken slaat. Draai er even een kort boutje helemaal in.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Vincent2
- 250km gereden
NIX schreef:Juist, die zit gewoon verkeerd om. En dat ronde rubber schuif je eerst op de worm, voor je het armpje erop monteert, zodanig dat je de worm wel in de kap kunt draaien en de lip erop de worm niet tegenhoudt. Let op dat je bij het vastslaan van het armpje niet meteen de worm aan stukken slaat. Draai er even een kort boutje helemaal in.
http://www.youtube.com/watch?v=DKeOYK3oyAo
Worden jullie hier iets wijzer uit?
- Vincent2
- 250km gereden
NIX schreef:Dat busje moet natuurlijk wel en in het busje zit een sleuf waar de kabel doorheen past. En anders maak je een sleufje.
Langs de ene kant verniel ik die nieuwe koppelingskabel wel een beetje door dat ijzertje eraf te knippen, maar langs de andere kant ga ik ze dan wel veel beter kunnen afstellen dus zal het maar doen dan.
- NIX
- 10000km gereden