buitenlandse papieren

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Arnoute

Bericht door Arnoute »

NIX schreef:Prijs is normaal voor een niet gekentekende niet originele brommer. Spatboarden en zadel en kleur zijn alvast niet ori. Daar gaat hier de waarde door omlaag.

oh....... :(
veel ori CB's vind je niet... vind ik jammer, want ik vind het nog ne schone brommer
de ss vind ik ook een mooie brommer, maar is wat duurder....


@ jet, marktplaats en speurders zijn nederlandse site en voor een belg is dat niet zo evident ;)
en de brommers van voor 74 mogen zelfs in belgie sneller dan 45 lopen op de rollerbanken, ze mogen je er niet op beboeten doordat hij van voor 74 is, ze kunnen je enkel beboeten als ze je betrappen op te snel rijden...
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

papiere smapiere in Belgie,
bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen.
en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling,
gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet :wink:
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Arnoute

Bericht door Arnoute »

Yamaha rd50m schreef:papiere smapiere in Belgie,
bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen.
en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling,
gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet :wink:

voor 74 toch? mijn brommerboer wist me dat te vertellen?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Arnoute schreef:
Yamaha rd50m schreef:papiere smapiere in Belgie,
bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen.
en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling,
gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet :wink:

voor 74 toch? mijn brommerboer wist me dat te vertellen?


voor 74 bestaat er geen gva, voor 72 geen snelheidsbeperking.
uiteindelijk op een brommer zonder typeplaatje kan je altijd zeggen dat hij van voor 72 is, maakt niet uit van welk jaar hij is,
maar officieel is het zo
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Arnoute

Bericht door Arnoute »

Yamaha rd50m schreef:
Arnoute schreef:
Yamaha rd50m schreef:papiere smapiere in Belgie,
bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen.
en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling,
gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet :wink:

voor 74 toch? mijn brommerboer wist me dat te vertellen?


voor 74 bestaat er geen gva, voor 72 geen snelheidsbeperking.
uiteindelijk op een brommer zonder typeplaatje kan je altijd zeggen dat hij van voor 72 is, maakt niet uit van welk jaar hij is,
maar officieel is het zo

ow okeeee :D
ik weet wel dat de brommer volledig ori moet zijn anders geld die regen van snelheidsbeperking niet....
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Arnoute schreef:
Yamaha rd50m schreef:
Arnoute schreef:
Yamaha rd50m schreef:papiere smapiere in Belgie,
bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen.
en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling,
gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet :wink:

voor 74 toch? mijn brommerboer wist me dat te vertellen?


voor 74 bestaat er geen gva, voor 72 geen snelheidsbeperking.
uiteindelijk op een brommer zonder typeplaatje kan je altijd zeggen dat hij van voor 72 is, maakt niet uit van welk jaar hij is,
maar officieel is het zo

ow okeeee :D
ik weet wel dat de brommer volledig ori moet zijn anders geld die regen van snelheidsbeperking niet....


dan mag jij mij eens 5 politieagenten laten zien die een orginele fs1, rd, ducati, malanca, ... herkennen :D
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

En anders moet je gewoon zeggen dat het gehomologeerd is.. Is hier ook.. Betekent dat je onderdelen mag vervangen voor nieuwe gelijkwaardige onderdelen, omdat de oude originele niet meer te krijgen zijn. :prof:
Arnoute

Bericht door Arnoute »

Jeti schreef:En anders moet je gewoon zeggen dat het gehomologeerd is.. Is hier ook.. Betekent dat je onderdelen mag vervangen voor nieuwe gelijkwaardige onderdelen, omdat de oude originele niet meer te krijgen zijn. :prof:

ow, dit wist ik niet?

@ RD50M: een vriend van mij is betrapt op te snel rijden en de politieagent was hem aan het vertellen dat de uitlaat die erop zit niet ori was en niet legaal enz... terwijl het de standaard uitlaat was? :P
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Arnoute schreef:
Jeti schreef:En anders moet je gewoon zeggen dat het gehomologeerd is.. Is hier ook.. Betekent dat je onderdelen mag vervangen voor nieuwe gelijkwaardige onderdelen, omdat de oude originele niet meer te krijgen zijn. :prof:

ow, dit wist ik niet?

@ RD50M: een vriend van mij is betrapt op te snel rijden en de politieagent was hem aan het vertellen dat de uitlaat die erop zit niet ori was en niet legaal enz... terwijl het de standaard uitlaat was? :P



idd, ze kennet het verschil tussen orgineel en niet orgineel dus duidelijk niet :P
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Arnoute

Bericht door Arnoute »

Yamaha rd50m schreef:
Arnoute schreef:
Jeti schreef:En anders moet je gewoon zeggen dat het gehomologeerd is.. Is hier ook.. Betekent dat je onderdelen mag vervangen voor nieuwe gelijkwaardige onderdelen, omdat de oude originele niet meer te krijgen zijn. :prof:

ow, dit wist ik niet?

@ RD50M: een vriend van mij is betrapt op te snel rijden en de politieagent was hem aan het vertellen dat de uitlaat die erop zit niet ori was en niet legaal enz... terwijl het de standaard uitlaat was? :P



idd, ze kennet het verschil tussen orgineel en niet orgineel dus duidelijk niet :P

ja idd, maar er zitten er wel tussen die er veel vanaf weten hoor ;P
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Je moet gewoon overtuigd zijn dat jij het beter weet, en niet gaan twijfelen door de agent. Of je zegt gewoon dat het een speciale uitvoering is en verzint een type ;)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Sinds een jaar heb je volgens mij geen papieren meer nodig als de brommer van voor '98 is. In NL dan.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

NIX schreef:Sinds een jaar heb je volgens mij geen papieren meer nodig als de brommer van voor '98 is. In NL dan.

Klopt, in NL kun je alle oldtimer zooi op brommer kenteken krijgen als hij maar deugdelijk is en niet te hard gaat.
(en als zelfbouw kun je alles aanbieden, maar dan ben je een paar honderd euro verder)
geo

Bericht door geo »

Yamaha rd50m schreef:
Arnoute schreef:
Yamaha rd50m schreef:papiere smapiere in Belgie,
bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen.
en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling,
gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet :wink:

voor 74 toch? mijn brommerboer wist me dat te vertellen?


voor 74 bestaat er geen gva, voor 72 geen snelheidsbeperking.
uiteindelijk op een brommer zonder typeplaatje kan je altijd zeggen dat hij van voor 72 is, maakt niet uit van welk jaar hij is,
maar officieel is het zo

klopt niet, wij hebben ooit een 69 en zestiger ingevoerd, ook nieuwe papieren aangevraagt en hij heeft een gva attest gekregen , niet voor een brommer maar wel voor een motorfiets.
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

geo schreef:
Yamaha rd50m schreef:
Arnoute schreef:
Yamaha rd50m schreef:papiere smapiere in Belgie,
bewijs dat hij niet gestolen is en verzekering en ze zullen niet klagen.
en die harder dan 45 is van voor 1972, maar uiteindelijk weet geen enkele flik de juiste regeling,
gewoon zorgen dat je niet op de rollen moet :wink:

voor 74 toch? mijn brommerboer wist me dat te vertellen?


voor 74 bestaat er geen gva, voor 72 geen snelheidsbeperking.
uiteindelijk op een brommer zonder typeplaatje kan je altijd zeggen dat hij van voor 72 is, maakt niet uit van welk jaar hij is,
maar officieel is het zo

klopt niet, wij hebben ooit een 69 en zestiger ingevoerd, ook nieuwe papieren aangevraagt en hij heeft een gva attest gekregen , niet voor een brommer maar wel voor een motorfiets.


:lol: :lol: :lol: :D :D :cheers:
Plaats reactie