The big small question topic, part 5

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Mijn probleem is alweer verholpen, het enige wat ik heb gedaan is de ontsteking op 1,6mm gezet en rijdt nu al 40 kilometer goed 8)
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

je hebt een 250 cc 2takker (RD van mitchel)
je hebt een 150 cc 2takker (MZ van jet)
En je hebt er nog veeel meer.

Maar wat ik me afvraag :P Bestaat er ook een 750 cc (of meer) 2 takker?
Zoja welke :P en anders, waarom is dat niet mogelijk??

(k vroeg het me net af :P )
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Suzuki GT750, 3-cilinder 2-takt. Kawasaki heeft ook een grote 3-cilinder 2-takt.
Verder zijn bijna alle sneeuwscooters en waterscooters uitgerust met grote 2-takt motoren (900cc 3-cilinders heb je veel, 180 pk ofzo). Ook veel kleine ultralights gebruiken grote 2-takt motoren (700cc 2-cilinder, 500cc 2-cilinder). Voor onze racehovercrafts hebben we Rotax 503 motoren, 500cc 2-cilinder 2-takt :P
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Oke thnx :D:D:D
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Camiel schreef:je hebt een 250 cc 2takker (RD van mitchel)
je hebt een 150 cc 2takker (MZ van jet)
je hebt een 350 cc 2takker (RD van jet)
En je hebt er nog veeel meer.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10824
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

RD500 4 cilinder. Ook legendarisch.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Die 2takt diesels in schepen zijn meer dan 750cc :mrgreen:
Maar die lijken niet op wat wij 2takt noemen.

De limit in cillinder grootte zal liggen in het niet meer goed kunnen spoelen(vullen) van de
Het mengsel moet namelijk helemaal vanuit de hoeken naar binnen stromen.
Plus in je Carter.
Je zou het op kunnen lossen door directe injectie maar dan zit je weer met afvoeren van je uitlaat gassen (kan je ook weer oplossen met lucht)
Maar kort gezegd: de vermogenswinst van een 2takt boven een 4takt gaat bij die grote's niet meer op ;)

Correct me if i'm wrong :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Die 2-takt diesels werken ook vaak met uitlaatkleppen. Maar je zit een aardig eind in de goede richting.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Camiel schreef:je hebt een 250 cc 2takker (RD van mitchel)
je hebt een 150 cc 2takker (MZ van jet)
En je hebt er nog veeel meer.

Maar wat ik me afvraag :P Bestaat er ook een 750 cc (of meer) 2 takker?
Zoja welke :P en anders, waarom is dat niet mogelijk??

(k vroeg het me net af :P )


Je hebt een TZ750 en 700
RD500 TZ500

YZ serie (zonder de F want dit is viertakt)

Ik heb een YZ250, DT175 en een RS100 alle 3 2takt.

Je hebt trouwens al directe inspuiting voor 2takten, ik kan een setje kopen voor de RS100.

En kijk naar de Ditech van aprilia sr.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Directe inspuiting? Bedoel je niet indirecte inspuiting?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:Directe inspuiting? Bedoel je niet indirecte inspuiting?


Ow oops is het indirecte?? dan is dat mijn fout,

Maar voor de RS100 kan ik een directe inspuiting kit kopen, ik weet zo niet meer welke site maar ze zijn er wel.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Directe inspuiting is een verstuiver ín de cilinderkop, dus niet in/op het spruitstuk. Dat is best wel moderne en geavanceerde techniek, en je hebt een speciale cilinderkop nodig, vandaar mijn opmerking :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:Directe inspuiting is een verstuiver ín de cilinderkop, dus niet in/op het spruitstuk. Dat is best wel moderne en geavanceerde techniek, en je hebt een speciale cilinderkop nodig, vandaar mijn opmerking :P


Je kreeg er ook een nieuwe kop bij waar de verstuiver in zit, ik kan die site niet meer vinden waar dat ookal weer was.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

mpro09 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Lg_PmKmMCHI&feature=related


2.8litah 8)


3.6litah V8 :jump:

http://www.youtube.com/watch?v=lRKeuHyI ... re=related
Gesloten